Jula 2016

Hehe, jul er deilig! Elsker julefilmer og julemusikk og julegaver og all kosen :) og med barn blir jul bare bedre og bedre, det er så godt å gå skape egne tradisjoner og ta vare på familietradisjoner, lage jul for et barn med stjerner i øynene... Sukk :)

Ja, jeg og elsker jula!! Favoritt tida i året <3 Stemningen er så herlig :) Gleder meg masse til å lage nye tradisjoner til den lille familien vår! Men ikke minst videreføre de gamle tradisjonene fra min egen oppvekst som har gjort jula så magisk!

Ikke noe som er konkret bestemt enda, men mest sannsynlig blir det hos svigers :) orker ikke å planlegge noe veldig, har jo null peiling på hvordan formen er.

Ja, jeg og elsker jula!! Favoritt tida i året <3 Stemningen er så herlig :) Gleder meg masse til å lage nye tradisjoner til den lille familien vår! Men ikke minst videreføre de gamle tradisjonene fra min egen oppvekst som har gjort jula så magisk!

Det er rett og slett magisk ja. Nesten rart hvordan jeg liker det nesten enda bedre som voksen. Å se andre åpne gaver de blir skikkelig glade for, gode hemmeligheter, forventninger, og for ikke å snakke om deilig mat... Og denne gangen mens vi venter på den beste gaven av alle. :)

Jeg ferier her på Gran Canaria (hvor jeg bor) med svigerfamilien.
Ganske annerledes en norske juletradisjoner kan man si! Ikke noe ribbe å få der i huset i alle fall;)

Ofte åpner vi gaver om formiddagen 1.juledag, men det varierer litt har jeg forstått. Spørs hvor ungene (nevø og nisese) er på selve julaften, om de er med svigers eller ikke.

Jeg har vedda med meg selv på at babyen kommer 26.desember (har termin 2.januar), så regner med at jeg er ganske sprekkferdig på julaften, bokstavlig talt.

Litt trist å ikke hive seg på et fly for å få meg med norsk romjul slik jeg pleier, men det blir i alle fall helt uaktuelt i år!:joyful:
Julegaver kjøper vi minimalt med, blir nok bare 5-6 stykker til nærmeste familie, så det skal ikke bli så stress:D

Gleder meg også til å dele norske juletradisjoner med mine barn:) Selv om det er mer palmer enn snø!
Her hvor jeg bor er det absolutt ingen som baker pepperkaker, har kalender, adventsstake, julestrømpe, julegrøt etc, så det skal jeg absolutt bringe inn i familien min.

Har ikke giddet å styre med det bare for meg og samboer, men med barn blir det noe helt annet:D

Jeg tenker at vi satser på å dra en tur til svigers, og en tur til min mor. Ellers håper jeg ærlig talt å slappe mest mulig av hjemme, og heller invitere folk hit :)
Men det vet jeg ikke mer før det nærmer seg:)
Har pakka inn ti julegaver i dag da ... hahah :D

Jupp! Blir forhåpentligvis feiring her i år også, ellers blir det muligens feiring hos svigers med grøt hos mamma og pappa på dagen :)

Her endrer vi litt på alt og feirer hos moren min som bor rett ved oss? Pleier å kjøre en times tid unna, men siden jeg er høygravid med termin 5 Jan så gjør vi det litt enklere! Spent på om det blir plass til no julemat da :D

Vi liker å feire jul hjemme, bare oss:) og så ser det ut som det kanskje blir planlagt keisersnitt i mellomjula, så da skal vi nyte tida før ekstra godt! Bare ligge på soffaen med storesøster og se tv;) og ut å leke i snøen så godt det lar seg gjøre! Vi gjør det enkelt med gaver, og ordner det i god tid før jul. Liker ikke julestress og kaos, ødelegger stemninga:p

Jeg vet faktisk ikke. Vi har ingen familie i det hele tatt i nærheten, nærmeste er i Haugesund som er tre timer borte. Jeg vil gjerne feire med familien, og ikke bare oss to alene i leiligheten, men så er det litt skummelt da det er så nærme termin, har termin 8-11. Januar ish :P Så får se når det nærmer seg

Jeg håper at mine foreldre og kanskje søster kommer reisende ned til ossSå kombinerer vi litt jul hjemme hos oss, og hos svigers :)

Jeg vet faktisk ikke. Vi har ingen familie i det hele tatt i nærheten, nærmeste er i Haugesund som er tre timer borte. Jeg vil gjerne feire med familien, og ikke bare oss to alene i leiligheten, men så er det litt skummelt da det er så nærme termin, har termin 8-11. Januar ish :p Så får se når det nærmer seg

Kanskje be noen hjem til dere da? Så får dere sikkert hjelp til å stelle i stand også. :)

Her kommer hele familien til oss for første gang :)
Skal være ferdig med alle julegavene til 1 desember (som alltid) også hjelper nok alle til med maten ;)

Har ikke termin før 27 januar så regner meg at det kommer til å gå heeelt fint!

Har sagt til hele familien at vi får se ann nærmere, men det blir i Oslo. Hadde jul ifjor og det var sykt pes.... Så vi får se :) Kanskje det bare blir meg og mannen på sofaen haha... Gaver har jeg tenkt til å være like strukturert på som ifjor - da begynte jeg tidlig på liste og handlet mye på nett. Var ferdig med det meste før desember.

Vi skal feire hjemme hos oss selv for første gang! Vørt sammen i 11 år, men kun feiret 3 julaften sammen :p feiret første jul sammen etter at storebror kom til verden. I år feirer vi hjemme for første gang i nytt hus! Gleder meg! :D

Julaften feirer jeg selv hos min far, mens samboer feirer med sin familie :) Siste gang vi feirer hver for oss antageligvis, så det er helt greit :) Min far bor 20 min fra meg, og bor like langt fra sykehuset som det jeg gjør, så da har det ikke så mye å si :) Samboer vil heller ikke være så langt unna heldigvis..

Blir hjemme med første jul i nytt hus, og mest sannsynlig svigers på besøk (får da hjelp av dem). Skulle vi ha reist til familie er det minst 2-2,5 time i bil, og det orker jeg ikke som høygravid..

Jeg vet faktisk ikke. Vi har ingen familie i det hele tatt i nærheten, nærmeste er i Haugesund som er tre timer borte. Jeg vil gjerne feire med familien, og ikke bare oss to alene i leiligheten, men så er det litt skummelt da det er så nærme termin, har termin 8-11. Januar ish :p Så får se når det nærmer seg

Jeg sa til min familie at hvis de vil feire med meg må de komme hit til Oslo. Og det gjør de! :-)

Har ikke planlagt noe enda :p
Men har jo alt hatt en jul høygravid. Regner med vi reiser bort om jeg ikke alt er på sykehuset. Ønsker jo veldig planlagt keisersnitt. Da blir der jo gjerne et par uker før ca ;)

Back
Topp