Jul

Har ikke kjøpt en eneste gave :hilarious:
 
Ferdig med mange..noen gaver igjen :)
 
Ferdig med de fleste gavene. Fått frem adventspynt. Mangler alt annet. Nå er jeg mest opptatt av å være i dårlig form. :hungover:
 
Nesten ferdig med alle gavene, veldig tidlig i år. Nøyt godt av Black Friday og bare klikke hjem gavene :shy: Julebord på fredag, legetime (egentlig for noe annet) på lillejulaften så blir det nok jul her i år også. Heldigvis skal vi feire hos mine foreldre så slipper å stelle i stand noe som helst egentlig :D
 
Snart ferdig med gavene, fått fram advent, mangler å vaske og ordne til jul. Er så dårlig, skal til legen i morgen. Spent på hva han sier, håper egentlig han anbefaler sykemeld i en uke-14 dager. Er helt på felgen jeg nå :confused:
 
Snart ferdig med gavene, fått fram advent, mangler å vaske og ordne til jul. Er så dårlig, skal til legen i morgen. Spent på hva han sier, håper egentlig han anbefaler sykemeld i en uke-14 dager. Er helt på felgen jeg nå :confused:
God bedring. Her mangler alt. Svigers kommer om 2 uker. Men men jul blir det ☺️
 
Alle gaver er innpakket :) vi feirer ikke her, så blir ingen forberedelser ellers. Men regner med det er mye det er planlagt jeg skal hjelpe til med hos mamma og pappa når det blir ferie :hilarious:
 
Ferdig med alle gavene. Bestilte hjem fotokalendere i kveld, så det er det eneste som ikke er i hus enda :p
Har hatt bakedag i går og i dag. Ble pepperkaker, krumkaker, Sara Bernard, risboller, brune pinner, sandnøtter og smultringer. Wow, det var faktisk syv slag det. Hurra :D haha.
Rengjøring..hmm hva er det?:hilarious: Dropper det i år tror jeg :hilarious:
Julepynten er så og si ferdig, utenom juletre. Har faktisk ikke pynta med lys ute i år. Har vært så lat de siste ukene at det har jeg bare glemt rett og slett :p
 
Har noen julegaver jeg skal ordne til helgen, vaske rundt siste helga før julaften, baking tar jeg litt på sparket.. vi er ikke noen store kakespisere så vi får se om det blir så mye baking :p
 
Hadde storrengjøring i huset nå i helgen, alle gaver er pakket inn med hjemmelagde pakkelapper og kort, julepynten er oppe og kake til dessert på julaften er bakt og lagt i fryseren. Så nå mangler vi bare å kjøpe og pynte tre❤️
 
Her er vi ferdige med alle julepresanger (bortsett fra til ungen, for den har vi bestilt) og vi har bakt pepperkaker og lussekatter (som vi har frøset ned). Vi har også pynta pepperkakehus, hentet julepynt fra loftet og ordnet med klær.

Til helga skal det storhandles, bakes serinakaker og knekk, og riskrem og saus skal lages og fryses.

Storvasken tar vi tradisjon tro siste lørdagen i advent - og juletreet pyntes på lille julaften.

Vi blir bare oss hjemme i jula, så vi tar det med ro :)
 
Jeg er til vanlig ganske «keeping up appearances» og liker å ha ALT på stell. Men når hyperemesis overtar livet så ender jula sånn her;
- gaver er ikke handlet, mannen skal handle det han får tid til og resten får rett og slett beskjed om at gavene kommer på nyåret.
- ingen julebakst, krysser fingrene for at mor og svigermor kanskje fyller en kakeboks og to til oss i år
- huset er ikke vasket, tror kanskje mannen tenkte å bestille vaskehjelp?
- ingenting er pyntet, og det blir det mest sannsynlig ikke heller

Mannen er så flink å ordner alt i hverdagen med barnehagelevering/henting, handling, matlaging, rydding osv, så da får jula heller bare vente til neste år. Alle er mer enn slitne nok allerede :Heartblue
 
Jeg er til vanlig ganske «keeping up appearances» og liker å ha ALT på stell. Men når hyperemesis overtar livet så ender jula sånn her;
- gaver er ikke handlet, mannen skal handle det han får tid til og resten får rett og slett beskjed om at gavene kommer på nyåret.
- ingen julebakst, krysser fingrene for at mor og svigermor kanskje fyller en kakeboks og to til oss i år
- huset er ikke vasket, tror kanskje mannen tenkte å bestille vaskehjelp?
- ingenting er pyntet, og det blir det mest sannsynlig ikke heller

Mannen er så flink å ordner alt i hverdagen med barnehagelevering/henting, handling, matlaging, rydding osv, så da får jula heller bare vente til neste år. Alle er mer enn slitne nok allerede :Heartblue
Her blir det julepynting uten vask. Ungene skal få pynte. Skal bare rydde litt i rote men blir ikke sånn super rydding. Bekkene har gått til dundas og svigermor kommer om 14 dager og skal være her i jula. Men heldig vis ikke sånn super nøye på det. Skal lage noen enkle julekaker deiger som ungene kan lage. Mulig det blir litt tykke kaker men det får det bare bli.
 
Har pynta juletreet... Holder på med julevasken nå, men det går så sakte fordi jeg føler meg trøtt og utslitt hele tiden. Og må være ferdig til Fredag. Det er i tider som disse jeg skulle ønske kjæresten bodder her. (Han bor i England)
 
Gud kjenner på dårlig tid... Har akurat innsett jeg har 14 dager til juleaften... Og mindre enn det til Svigers kommer. Må veie opp litt om jeg skal slå alle kluter til og bli helt ødelagt eller om jeg skal ta litt layback
 
Her har vi ingen adventspynt eller noen ting. Vi driver å skal selge leiligheten og hadde visning i foruge uke. Så alt er i hvertfall vasket. Ikke en julegave er kjøpt, eller noenting bakt. Men jula kommer vel uansett:D er 50% sykemeldt nå da, så da kanskje det kommer en lilla duk og adventstake opp om ikke lenge:)
 
Back
Topp