Jul

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva gjør dere med jula i år? Lager dere egne tradisjoner nå som dere har fått egne barn (spesielt mtp på oss som er førstegangsforeldre). Eller blir det annenhvert år?

Hos oss er det kaos, og "alle" mener at vi skal komme hjem selvsagt. Vi med baby..og jeg har sagt vi blir hjemme. Så vi får se.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er allerede bestemt at vi skal hjem til foreldra mine på vestlandet i år. I fjor var mamma og pappa hos oss, så dro vi alle sammen til svigers (min bror og søster med familie var hos sine svigers i fjor) Så i år skal alle mine søsken m famile hjem til mamma og pappa. Gleder meg masse! Problemet blir vel de neste åra i stedet, for jeg vil jo gjerne hjem hvert år. Siden vi bor her som svigerfamilien er hele resten av året, så mener jeg vi bør kunne dra "hjem" til meg hver jul vi får mulighet iforhold til jobb osv.
Men den jula er jo ofte en evig kabal i alle familier! Nå er vi så heldige at foreldra på begge sider fremdeles er gifte. For de med skilte foreldre må det jo vere en enda større kabal! Alltid noen som blir såra/må vere aleine osv
 
Vi er hos pappa hvert år, aldri feira jul annet sted jeg. Mamma og pappa er skilt men mamma bruker komme hjem til pappa så feirer vi sammen. Jeg å mannen har vært sammen i 9 år og 8 av dem har han feirer sammen med meg til pappa. Jeg har bare satt ned foten på at vi skal til pappa å nå er det blitt en tradisjon alle syns er grei. Svigermor har 4 dagen.. Ettersom pappa bor ganske langt unna så er vi hos han til 3 dagen, svigermor bor 30 min unna. Svigerfar liten kontakt med så der er vi ikke. ( å han bor 5 min unna)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal feire med min familie i år, var hos svigers i fjor:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi skal til utlandet så da blir det 10dager ferie. Feirer med hver familie annenvhert år. Neste år blir det hjemme hos oss for første gang:)
 
Vi pleier å være med mamma og pappa. Stort sett hos dem men i fjor var vi hos oss da mamma hadde vært syk. I år vet jeg ikke hvor vi blir.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jul er noe dritt. Hvertfall for meg som er skilsmissebarn.
Jeg har stort sett feira med mamma og familien på morsiden. Pappa har de siste årene feira med bestemor, men hun døde i mars så da blir han alene.
Han påstår at han godt kan feire jul alene, men jeg vet ikke om jeg tror på ham.
Søstrene mine feirer med sin mor som skilte seg fra pappa i 98.
Skulle aller helst vært med dem, men jeg vil jo ikke være med ekskona til pappa.
Sambo vil feire med foreldrene sine, for han vil ikke at de skal bli sittende alene bare de to. Og det forstår jeg jo.
Uansett hva vi gjør, så føler jeg det blir feil.
Nå har vi jo endelig fått oss god plass, så da vil jeg aller helst være hjemme hos oss.
Men vet ikke om svigermor går med på det.
Hvis ting går som jeg vil, så inviterer vi svigers og mamma hjem til oss.
Pappa er også velkommen, men tviler på at han vil feire med mamma.


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi skal være hjemme med begge jentene våre og min mor og stefar :) svigers feirer i utlandet og det funker dårlig med solkrem og juletre for min del! Veldig greit å være hjemme og lage egne tradisjoner, og jentene kan legge seg som vanlig og man slipper å kjøre rundt med full bil og trøtte unger..
 
Vi skal til svigers, første jula jeg er vekke hjemmefra - det kommer til å bli utrolig rart! Kjenner jeg gruer meg..


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Har blitt annethvert år her. I fjor var vi i DK hos svigermor, og min mor var med. I år har vi det hjemme hos oss, og har invitert ho som var gift med svigerfar. Ho ble enke for to år siden, men vil være en like naturlig del av livet vårt som svigermor uansett.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Vi har annen hvert år hos foreldrene våre:) i år skal vi til svigers :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg skal jobb julekvelden og 1 og 2 dag jul liker det ikke .Men han forstår ikke så mye først jul. Så har fri til neste år☺. Så er Jobb i helsevesenet ☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Vi feirer annenhver julaften hos mine foreldre og hans mor. I fjor var vi her og hadde besøk av svigermor med mann. I år skal vi til foreldrene mine. Der blir vi mange og det er stor stas :) 1. juledag er vi hos besteforeldrene mine og 2. dag er vi hos mannens pappa. Resten av julen varierer fra år til år :)
 
Her var det litt av hvert, godt å lese at mange allerede er inn i annenhvert år.

Jeg og sambo har aldri feiret jul sammen før og vi har vært sammen i snart 10 år.

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva vi gjør. Om vi drar til mine foreldre eller om de kommer her..vi får gjester til nyttår også. Samt vi drar på ferie rett etter nyttår.

Angrer på at jeg sa ja til gjester på nyttår, hva tenkte jeg med.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her får vi prøve oss frem i år. Se hva som passer oss tenker jeg.
Første problemet er vel egentlig hvor vi skal være med tanke på splitta familier osv xD


Lillegull 070414 :D
 
Planen er at vi skal være hos svigermor i år. I fjor var vi hos min mor siden storegullet var hos meg da. Min far bor i Thailand så det er ikke aktuelt å feire jul med han så ofte. Hvordan vi skal løse det i forhold til å feire jul med svigerfar har vi ikke tenkt ut enda. Burde finne en måte å feire med han og av og til.
 
Vi har fått ordning på det! Tok motet til meg og sa til svigermor at jeg ville ferie jul hjemme hos oss. Det hadde hun ingenting imot, jeg var helt sikker på at hun skulle protestere.
Så da inviterer vi svigers og mamma hjem til oss.
Har nevnt ideen for mamma tidligere, hun var ikke enig.
Men nå er det bestemt, så da får hun bare godta.
Tenker det er mye enklere å være hjemme når vi har en liten baby!
 
Fortalte mamma om planene våre for julaften. Det falt ikke i god jord. Hun skulle hvertfall ikke komme, for det var helt uaktuelt for henne å feire med foreldrene til sambo.
Det er fortsatt en stund til da, så hun kan jo ombestemme seg.
 
Jeg elsker jul men kjenner at denne planleggingen av hva vi skal gjøre blir verre og verre. Vi pleier og være med mamma, pappa og lillebroren min hos dem. I fjor fikk mamma ny nyre et par måneder før jul og lå derfor på Ullevål helt frem til jul. For at hun ikke skulle stresse og styre så mye feiret vi derfor jul hos oss alle sammen. Lillebroren min (med autisme) var ikke veldig fornøyd med det og i år insisterer han på å være hjemme hos mamma og pappa igjen. Hehe. Jeg derimot kunne tenkt meg å være hjemme da vi nettopp har flyttet til stort hus og nå også har to barn med masse gaver å dra på. Også burde vi vel sikkert feire jul med mannens familie snart også. Kunne tenkt meg å invitere alle hit, men med autist lillebroren går ikke det og jeg vil ikke at de skal være alene på julaften heller. Mulig vi drar dit og spiser og hit igjen for gaveåpning og legging av lillebror, så kan jo mannens familie komme til kaffe her mens vi åpner kanskje. Hvis de vil. Vi bor bare et par hundre meter unna mamma og pappa så ikke noe stress å flytte på seg i og for seg. Må vel drøfte med mannen en dag snart sikkert......
 
Dattera elsker jula, jeg derimot takler jula dårlig. Så prøver å gjøre det beste ut av det og glede meg sammen med dattera. Derfor lar jeg besteforeldrene styre med julaften og julematen. Så er annenhvert år hos svigers og min mor.. Hvorfor må julepynten komme i butikken så tidlig? Man er jo lei jula allerede i november..
 
Back
Topp