lenamamma90
Elsker forumet
Da sitter jeg å venter på å få komme inn til legen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er 5+4 og har fått legetime 6. januar. Da er jeg 8 uker ca. Ser det er mange her som får tidlig legetime. Er det lurt å ha veldig tidlig time, eller har det lite å si?
Sjekker de alltid om hjertet banker på første legetime, eller må man spesifikt be om UL?Jeg er 4+3 idag og har legetime 5.januar. håper på å få se Hjertet banker da så kanskje det går litt mer opp for megjeg skal ta alle prøver osv da, og siden jeg har gått på pergo synes jeg det er veldig greit
![]()
Jeg kommer ikke til å ha første legetime før i uke 12. hvis det ikke er noe spesielt som tilsier at man skal ha mer oppfølging så får man ikke time før uke 12 hos min lege. Men er helt greit for min delJeg er 5+4 og har fått legetime 6. januar. Da er jeg 8 uker ca. Ser det er mange her som får tidlig legetime. Er det lurt å ha veldig tidlig time, eller har det lite å si?
Okei. Når jeg ringte, spurte hu ikke hvor langt jeg var på vei en gang. Men jeg sa at jeg ikke trengte time før i starten av januar. Men selv om det ikke er UL, så kan de bekrefte graviditeten ved å kjenne på magen eller noe? Altså i uke 8.Jeg kommer ikke til å ha første legetime før i uke 12. hvis det ikke er noe spesielt som tilsier at man skal ha mer oppfølging så får man ikke time før uke 12 hos min lege. Men er helt greit for min deltar heller kontakt med legen hvis det skulle oppstå noe før den tid
![]()
Sjekker de alltid om hjertet banker på første legetime, eller må man spesifikt be om UL?
Da er det sikkert ulik praksis på ulike legekontor, men det gjør jo ikke så mye, blir sikkert fint med en time så kan du spørre om ting og sliktOkei. Når jeg ringte, spurte hu ikke hvor langt jeg var på vei en gang. Men jeg sa at jeg ikke trengte time før i starten av januar. Men selv om det ikke er UL, så kan de bekrefte graviditeten ved å kjenne på magen eller noe? Altså i uke 8.
OK. Kanskje jeg bør ta med en urinprøve da. Har time på ettermiddagen, etter jobb. Gjør det noe om urinen blir "liggende" noen timer fra morgenen trur du?Da er det sikkert ulik praksis på ulike legekontor, men det gjør jo ikke så mye, blir sikkert fint med en time så kan du spørre om ting og slikt
Sist jeg var gravid så hadde jeg med urinprøve til den første timen og da tok de rett og slett bare en vanlig graviditetstest i urinen, slik at legen kunne se at jeg var gravid. Ellers ble blodtrykket målt, + noen andre verdier i urinen vil jeg tro. Hun fylte også ut det helsekortet. Hun kjente ikke på magen min, er nok for tidlig til å kunne kjenne om man er gravid eller ikke.
Om du setter prøveglasset i kjøleskapet kan det stå slik i 4 timerOK. Kanskje jeg bør ta med en urinprøve da. Har time på ettermiddagen, etter jobb. Gjør det noe om urinen blir "liggende" noen timer fra morgenen trur du?