- Jubletråd -

11+4 og fin ul ❤️
 
Jubler for at jeg endelig fikk se lille nurket på ultralyd i dag for første gang :joyful: og fikk vite at jeg er 11+3 uker på vei å ikke 11+0 som kalkulatoren hadde regna ut. Alt bra med den lille og jeg fikk se babyen bevege seg å strekke seg :smiley-bounce016 helt fantastisk følelse. Første gang jeg er gravid :happy:
 
Har en bunad som er litt for stor, passer perfekt i år å ha noe som ikke strammer :D
Det problemet har jeg ikke dessverre.. har beltestakk så den strammer heldigvis ikke over magen iallfall. :)
 
Fått innkalling til OUL og fått fødeplass på ønsket sykehus denne uken :)

Hva står det i et fødebrev?
Jeg har fått innkallelse til oul samt en time til vurdering av fødemåte. Synes ikke at det stod noe om ønsket fødested...
Jeg har ikke født i Norge før, så vet ikke helt hvordan det fungerer.
 
Hva står det i et fødebrev?
Jeg har fått innkallelse til oul samt en time til vurdering av fødemåte. Synes ikke at det stod noe om ønsket fødested...
Jeg har ikke født i Norge før, så vet ikke helt hvordan det fungerer.
Det er vel slik at når du får innkallelsen til oul så har du også fått fødeplass på det sykehuset der du skal ha oul. Det er i hvert fall slik for meg som bor et stykke unna sykehusene.

Her var det noen gode tips til fødebrev:
https://forum.babyverden.no/threads/fødebrev.1999255/#post-26242226
 
Hva står det i et fødebrev?
Jeg har fått innkallelse til oul samt en time til vurdering av fødemåte. Synes ikke at det stod noe om ønsket fødested...
Jeg har ikke født i Norge før, så vet ikke helt hvordan det fungerer.
Hvis man hører til de mindre sykehusene så får man gjerne automatisk fødeplass på nærmeste sykehus. Jeg satser på å føde på nærmeste denne gange, men ved prematur fødsel, svangerskapsdiabetes, tvillingsvangerskap, komplikasjoner etc så må her til et større sykehus med lengre kjørevei.
 
14+0 :love017
 
Jeg har trent i dag :smiley-bounce016 bekkenet var med på både å gå tur/retur barnehagen og 40min høypulstime :cool05 er spent på formen utover kvelden, men foreløpig føles det ganske bra (merk at jeg tilpasser en del øvelser til bekkenet mitt!)
 
Har også fått trent i dag! Det er så deilig.
Prøver å ikke presse bekkenet for mye, men motbakkejogging funker. La inn noen raske gåpauser for å ikke utfordre grensene for mye. (...og fordi null trening på tre måneder setter spor) Og litt trappeløping til slutt. Fikk en styrkeøkt på søndag også, håper at trening kan holde det i sjakk en stund.
 
Back
Topp