Jubeltråd!

Det har tatt litt tid å venne seg til tanken, men jeg stilte et spørsmål om estimert vekt til legen ved poliklinikken. Og på fredag kl 4 (!) Ringte hun og sa at hun og de andre kollegene hennes hadde konkludert med at dersom deg var greit for meg så setter de meg igang på torsdag! På fredag var deg 6 dager til... gjett om noen (ikke meg, men sambo) våknet med høye skuldre på søndag... :hilarious:
Hva ble den lille estimert til da?

Jeg ringte jo de opp igjen for å høre om jeg trengte å beholde den opprinnelige timen den dagen kl 13 eller om jeg skulle si den fra meg siden jeg hadde fått klar beskjed om å møte opp kl. 10. Men da visste ingen hva jeg snakket om. Så det ble et svare styr med å prøve å finne ut hva som egentlig skjer den torsdagen... Så når jeg endelig får kontakt med legen så blåser hun så og si av alt jeg trodde vi hadde avtalt og ber meg om å komme klokken 13 allikevel. Så nå vet jeg ikke hva som skjer igjen.

Jeg antar at jeg kan juble for at vi har litt mer enn 3 1/2 dag igjen på å senke de skuldrene som forsvant opp over ørene på oss i løpet av helgen, men samtidig så føltes det litt som å miste fotfeste.. også kan jeg juble over at jeg har litt bedre tid til å forberede meg på å planlegge fødselen sammen med legen.

Han ble estimert til 3,2 i slutten av uke 36, og forventet 4,5 i uke 40. Men siden jeg er så lav (ca. 150cm) så virker det som en litt høy fødselsvekt så legen til meg, og spesielt hvis det skulle tenkes at jeg kom til å gå over termin. Så må gjenstår det bare å se om hun har endret mening på det også :woot::wtf:
 
Jubler for 37+2 og permisjon startet :)
 
Jubler for fint blodtrykk på fredag!

Fra litt høyt (127/92) og +1 på urin på onsdag, til 123/82 og 0 i urin på fredag :)

Så da senker jeg skuldrene litt med tanke på mulig PE. Skal fremdeles sjekke blodtrykk og urin i alle fall en gang i uka, da.
 
Jubler for fint blodtrykk på fredag!

Fra litt høyt (127/92) og +1 på urin på onsdag, til 123/82 og 0 i urin på fredag :)

Så da senker jeg skuldrene litt med tanke på mulig PE. Skal fremdeles sjekke blodtrykk og urin i alle fall en gang i uka, da.

Så bra! Min siste måling var 161/98 og +2 på urin. Da har bt steget litt hver gang jeg har vært å målt. Ny kontroll måling i morgen.
 
Så bra! Min siste måling var 161/98 og +2 på urin. Da har bt steget litt hver gang jeg har vært å målt. Ny kontroll måling i morgen.
Ah, det var litt mer PE-lignende ja.. Håper det synker og at kontrollen i morgen viser bedre tall :) Men, ble du ikke henvist til kontroll på sykehuset når undertrykket var så høyt og du hadde +2?
 
Ah, det var litt mer PE-lignende ja.. Håper det synker og at kontrollen i morgen viser bedre tall :) Men, ble du ikke henvist til kontroll på sykehuset når undertrykket var så høyt og du hadde +2?

Joda, har vært 2 ganger på ø-hjelp på sykehuset denne uka, CTG og UL, så jeg følges opp. Den lille ser ut til å ha det helt fint :)
 
Joda, har vært 2 ganger på ø-hjelp på sykehuset denne uka, CTG og UL, så jeg følges opp. Den lille ser ut til å ha det helt fint :)
Ah, det var godt å høre :)
Krysser fingre for at det fortsetter å gå fint :)
 
Jubler over at vi idag har fått være med å bade babyen for første gang!
 
Jubler over at vi idag har fått være med å bade babyen for første gang!
 
36+0 i dag! Å endelig ferdig med bilposen som har ligget å ventet på et simba broderi. Broderiet ble litt ødelagt trolig pga veldig tøyelig stoff, men glad bilposen er klar til bruk.

IMG_20191027_175615[1].jpg IMG_20191027_175636[1].jpg
 
Jubler for perfekt blodtrykk og urinprøve hos jordmor i dag! OG at hodet har festet seg :)

Nå begynner jeg å tro på at det kanskje ikke blir svangerskapsforgiftning og igangsetting denne gangen! :)
 
Jubler for 1 dag igjen til jeg legges inn på sykehuset! Veldig skummelt og rart å tenke på at til helgen er jeg tobarnsmamma:love017
 
Så spennende marrengs!!
Må gjerne komme med litt oppdateringer underveis, om det strekker seg ut i tid.. :)
Synes det er så kjekt å følge med på folk som føder. <3
 
Back
Topp