Jubeltråd! :)

Jubla for god form i dag :D Også for å ha ork til å lage 4 lags trøffelkaka til gubben som fyller år i morgo <3

Jubla for god form i dag :D Også for å ha ork til å lage 4 lags trøffelkaka til gubben som fyller år i morgo <3

trøffelkake? Hørtes spennende ut...oppskrift?

og jeg jubler for 12 uker i dag:):):)

• Liker
Reactions: EJ
trøffelkake? Hørtes spennende ut...oppskrift?

og jeg jubler for 12 uker i dag:):):)

Det er i bunn og grunn enkel sjokoladekake der glasuren har rom essens i seg :)
Oppskrift kake som du deler i tre der du kaster toppen eller bruker den til andre ting (cake pops):ImageUploadedByBV Forum1374267087.733643.jpg

Glasuren: Du bør bruka dobbel oppskrift viss du skal ha to lag, og trippel dersom du skal ha fire lag:
ImageUploadedByBV Forum1374267113.598836.jpg

Resultatet, litt skeiv men lika god:

ImageUploadedByBV Forum1374267324.748906.jpg

I dag jubler jeg over at jeg er komt til uke 10 :D Embryofasen er jo slutt nå og knøttet blir definert som et foster, alt er ferdig laga så nå skal den lille bare modnes❤ Måtte di 2 neste ukene gå fort!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Oppskrift kake som du deler i tre der du kaster toppen eller bruker den til andre ting (cake pops):Vis vedlegget 22907

Glasuren: Du bør bruka dobbel oppskrift viss du skal ha to lag, og trippel dersom du skal ha fire lag:
Vis vedlegget 22908

Vis vedlegget 22909

Denne såg kjempe flott og god ut
Skal jammen prøve ut den oppskriften :)

Denne såg kjempe flott og god ut
Skal jammen prøve ut den oppskriften :)

Er veldig god :) Anbefalar å laga botn dagen før og legg den i frysen. Blir mykje enklare å dela i to/tre deler.
Anbefala også at når du lagar kremen: ikkje smelt smøret men bruk romtemperert smør og kneft/bland det saman med melisen. Evt bør du la smøret kjøle seg godt ned.
Smelt sjokoladen i kaffi og den kjøle seg godt ned mens du held på med det andre.
Bland egg saman med smør og melis og sett blandingen i kjøleskapet til alt er kaldt. Bland alt saman og la det stå i kjøleskapet i ca 30 min før du tar den på kaka :) Da er den enklast å bruke :D

Oppskrift kake som du deler i tre der du kaster toppen eller bruker den til andre ting (cake pops):Vis vedlegget 22907

Vis vedlegget 22908

Vis vedlegget 22909

namm namm namm... Og så flott puntet den var!!! :)

• Liker
Reactions: EJ
Jubler for at vi reiser på ferie i morgen:) og for at jeg har fortalt mamma at hun skal bli mormor igjen:) ...jubler ikke for at jeg ikke har pakket enda, men, men...kvelden er enda lang... Og i dag dkal vi ha spareribs til middag og iskal colaboks:) ferie :)

Jubler for 10 veker (ifølge legen) <3 <3 <3

I dag kommer jenta mi hjem!! :) Hun har vært på ferie i to uker hos bestefar! JUBEL i stua :)

Jubler for at jeg klarte å lage en normal middag og faktisk spise den opp, helt alene:D

Jubler for at jenta mi kom hjem fra nesten fire ukers ferie hos pappa'n! Hun sprang inni armene på meg og ga meg en laaaang og god klem ♥ :')

I tillegg fortalte vi henne om babyen og gjett om hu ble forfjamsa og overraska! Og glad :D

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

I dag jubler jeg for at blodtrykket mitt har gått ned fra skumle 130/95 i forrige uke til 110/75 denne uka.
Utrolig hva litt hvile kan gjøre! Har spist en hel kurv med jordbær til lunsj for å feire:smiley-bounce012

Jeg jubler for at vi endelig er på tur hjem fra ferie. Jeg og en kompis reiser sammen med hver vår unge, hvor hans er midt i verste trassalderen. Derfor jubler jeg like mye for at min sønn er ferdig med å slå seg så vrang, og jeg jubler for at det er sol <3

Xander 2760 g, 47 cm, 15.08.09 ♡
Ny termin 23.01.14 ♡

I dg jubler jeg for flott vær :-D
Håper på det samme i morgen og, da blir det forhåpentligvis bading ute på plenen sammen med lillegull :-D

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lille spire 07.02.14 ♥

Jubler for 9+0 idag!! :D 2,5 uke til ul og det gleder jeg meg veldig til :)

2 små + spire <3

Jublar for bra form, for delvis overskya vær (slik at ein kan ta ein pause frå dobbel hetetokter :P ) Lagar verdas beste og luftige bollar i dag :) Blir nok nokon kanelsnurrar også :D

Jublar for bra form, for delvis overskya vær (slik at ein kan ta ein pause frå dobbel hetetokter :p ) Lagar verdas beste og luftige bollar i dag :) Blir nok nokon kanelsnurrar også :D
Jøss! Du er et bakefantom, jo! :)

Back
Topp