Journalene mine

MammaTilEmilie

Gift med forumet
hvilke journaler har man krav på?

kom plutseli på at eg ba om å få ut journalen min fra da eg var gravid men da prøvde jordmoren og bort forklare seg me at da måtte eg snakke me helsesøsteren og når eg snakte me henne sa ho eg måtte snakke me jordmor..

og ligger journalen fra helsestasjonen på føden eller på helsestasjonen?

trodde man hadde rett på journalene sine jeg da.. det er jo DINE journaler..

ORIGINAL: ~Ritamor~

trodde man hadde rett på journalene sine jeg da.. det er jo DINE journaler..

vet ikke hvordan reglene er eg..
derfor eg spør

Du har rett på utskrift av alle journaler...
Jeg slet litt med å få ut fødselsjournalen min, men fikk den til slutt... Måtte sigener noen papirer og styr og sende til en advokat på sykehuset og så fikk jeg den i posten 14 dager senere...

ORIGINAL: Kakemonsteret

Alt ligger iallefall inne på føden sine maskiner.... Var der idag og hentet alle papirene fra fødselen, ikke mye å skryte av for og si det sånn. [&o]

også fra graviditeten?

tenkte eg skulle innom helsestasjonen og få journal fra før og etter graviditeten.
føden og på BV..
vil gjerne se hva de skriver og om de skriver noe som ikke henger på greip

du har innsynsrett i alle journaler..

bare å henvende seg til de rette instanser - helsestasjon, lege, fødeavdeling osv osv..
Journal fra helsestasjon er hos helsestasjon.

ORIGINAL: ~ALEK~

Jeg slet litt med å få ut fødselsjournalen min, men fikk den til slutt... Måtte sigener noen papirer og styr og sende til en advokat på sykehuset og så fikk jeg den i posten 14 dager senere...

eg har en "tante" som jobber i politiet så tror eg ringe henne vis ikke eg får de..
eg forlater ikke kontoret før eg ha fått de i tilfelle de begynner og forandre på den

ORIGINAL: Dollface

du har innsynsrett i alle journaler..

bare å henvende seg til de rette instanser - helsestasjon, lege, fødeavdeling osv osv..
Journal fra helsestasjon er hos helsestasjon.

takk :)

Du har iallefall krav på de føden. regner med du har krav på de du vil ha

ORIGINAL: MammaTilEmilie

ORIGINAL: ~ALEK~

eg har en "tante" som jobber i politiet så tror eg ringe henne vis ikke eg får de..
eg forlater ikke kontoret før eg ha fått de i tilfelle de begynner og forandre på den

Hvis du innerst inne vet at de ikke har noe å ta deg på - så HAR de ikke noe å ta deg på :):)
Men det er lett for meg å si...
Lykke til :)

Man må søke skriftlig, og det koster penger å få ut fødselsjournalen sin. Slik er det i alle fall her. Det koster også penger å sende journalen sin fra en lege til en annen (hvis man har byttet lege). du har rett til kopi av alle journalene dine, men du kan muligens ikke forvente å få dem ved personlig oppmøte.

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

hvorfor driver disse andre trådene dine å bli borte??

eg ba de om å bli slettet :)

ORIGINAL: Fru Riskorn

Man må søke skriftlig, og det koster penger å få ut fødselsjournalen sin. Slik er det i alle fall her. Det koster også penger å sende journalen sin fra en lege til en annen (hvis man har byttet lege). du har rett til kopi av alle journalene dine, men du kan muligens ikke forvente å få dem ved personlig oppmøte.

det at det koster penger syns eg er verdt det for å se hva de skriver.
fikk hvertfall journalen min på legekontoret på dagen

ORIGINAL: Fru Riskorn

tjah.. det kommer jo an på hva man sier..
da jeg byttet fastlege nå, så var det et svare strev for å få sendt journalen fra min gamle lege til min nye.. masse dilldall med rekomandert sending osv osv..
så løsningen på hele sulamitten var at mamma dro til min gamle lege og hentet ut min og tobias sin journal (etter at jeg hadde gitt legekontoret beskjed om at dette var greit for meg, og at hun legitimerte seg), og kjørte den 20 mil og ga den til meg - hvorpå jeg ga den til legen min her vi bor nå.
Jeg hadde ikke trengt å gi den til min nye lege, og de har ingenting med årsaken til at du vil ha journalen din.

Men jeg måtte betale et gebyr på 80 kroner eller noe for å få journalen ut da..
Den lå forøvrig i samme mappe som den lå i da jeg byttet TIL den legen for noen år siden [8D] Den var bare litt tykkere.. [:D]

ORIGINAL: DivaAnnie

De kan ikke forandre på den. Når den er underskrevet (ofte elektronisk) så skal det ikke gå an å forandre på den.

mja eg vil helst ha den der og da.. stoler ikke litt engang på de folka

kom plutseli på at eg ba om å få ut journalen min fra da eg var gravid men da prøvde jordmoren og bort forklare seg me at da måtte eg snakke me helsesøsteren og når eg snakte me henne sa ho eg måtte snakke me jordmor..

på SBHF (BBS) er det et eget arkiv hvor du kan få får å få se din jornal, der kan du få se det du vil og jeg mener også at jeg kunne få kopiert det jeg ville.
Vil vel tro at de fleste sykehus har tilsvarende system
Ta med deg tlf. med kamera på og ta bilde av det, husk bare å sett kameraet på lydløs. evt. et kamera.

ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne

ORIGINAL: SnillestePappa

på SBHF (BBS) er det et eget arkiv hvor du kan få får å få se din jornal, der kan du få se det du vil og jeg mener også at jeg kunne få kopiert det jeg ville.
Vil vel tro at de fleste sykehus har tilsvarende system
Ta med deg tlf. med kamera på og ta bilde av det, husk bare å sett kameraet på lydløs. evt. et kamera.

Det må være det dummeste rådet hun kan få!! [:-][:-][8|] Skulle hun bli tatt for noe sånt, som faktisk er helt ulovlig, så vil jo det ødelegge saken hennes enda mer!!

ja kommer ikke til og bryte loven

Back
Topp