Journalene mine

ORIGINAL: MammaTilEmilie

ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne

ORIGINAL: SnillestePappa

ORIGINAL: MammaTilEmilie

hvilke journaler har man krav på?

kom plutseli på at eg ba om å få ut journalen min fra da eg var gravid men da prøvde jordmoren og bort forklare seg me at da måtte eg snakke me helsesøsteren og når eg snakte me henne sa ho eg måtte snakke me jordmor..

og ligger journalen fra helsestasjonen på føden eller på helsestasjonen?

på SBHF (BBS) er det et eget arkiv hvor du kan få får å få se din jornal, der kan du få se det du vil og jeg mener også at jeg kunne få kopiert det jeg ville.
Vil vel tro at de fleste sykehus har tilsvarende system
Ta med deg tlf. med kamera på og ta bilde av det, husk bare å sett kameraet på lydløs. evt. et kamera.

Det må være det dummeste rådet hun kan få!! [:-][:-][8|] Skulle hun bli tatt for noe sånt, som faktisk er helt ulovlig, så vil jo det ødelegge saken hennes enda mer!!

ja kommer ikke til og bryte loven

Beklager jeg utrykte meg litt feil, mente ikke at man skulle gjøre noe ulovlig, det er klart står det at det ikke er lov å ta bilde av jornalene så skal man jo heller ikke gjøre det. men jeg mener at det ikke stod noen ting om det når jeg var der. Og får du ta en kopi så er jo det like greit.

ORIGINAL: minken1

du har på et hvis punkt krav på å få lese de, men det er opp til legen din å avgjøre om du får. ( det kan stå noe der du ikke er klar for å få lese. hvis det er snakk om psykisk, som kan knekke deg enda mer psykisk) er nyutdannet medisinsk sekretær så vet hva jeg snakker om. snakk med fastlegen din eller send brev til legen du hadde under aktuelle oppholde ditt.  men det er KUN leger som kan gi lov til å at du ser delvis av journalen din. det må ligge en reel grunn for at du skal få lese den. og du får ikke lese den alene. kun med samsvar med en lege som kan forklare deg de medisinke ordene (mye står på latinsk).  

lege journalen min har eg ikke interesse av for han stole eg på (han nye, ikke ho hurpa so sendte bek.melding) og han sier han støtter meg og att eg ikkje har noe og bekymre meg for.
Fra føden, jordmor, helsesøster og BV eg ska ha fra

Men hvorfor skal du ha de egentlig? Jeg mener, tror ikke de sitter å skriver tull og forfalskninger på pur liksom..hvorfor skulle de gjøre det? Hvis du vet selv at ingenting er "galt" meg deg, så er det jo ikke noe å bekymre seg for.. eller ?[;)]

ORIGINAL: PrinsesseMayahMin

Men hvorfor skal du ha de egentlig? Jeg mener, tror ikke de sitter å skriver tull og forfalskninger på pur liksom..hvorfor skulle de gjøre det? Hvis du vet selv at ingenting er "galt" meg deg, så er det jo ikke noe å bekymre seg for.. eller ?[;)]

Signerer deg PrinsesseMayahMin. Ser heller ikke for meg at de driver å juger.. hva skal de oppnå med det liksom?

Det er alltid 2 sider av en sak. Sier ikke at du HI ikke føler deg urettferdig behandlet, det kan jeg skjønne.. men tror ikke BV er inne i bilde for morroskyld

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

nå må jeg bare si noe asså ! hadde jeg vært deg så trur jeg ikke jeg hadde skrivd så mange tråder om situasjonen din her på BV, heller ikke snakka "dritt" om de som prøver å hjelpe deg !

En sjeldent gang.. men her er jeg faktisk enig med deg Myshild[:)]

ORIGINAL: minken1

til Prinsessemayahmin [:D]

har ingenting med tråden her, men mått bare kommentere bildan av bayen din:) gud for ei nydelig jente du har[:D] smelta helt jeg[:D] det bilde me spenna i håre va helt nydelig [:D] 

måtte bare si det [:D]

åå,tusen takk[;)] så koselig å høre, det smelter et mors hjerte vettu! hihi[:)]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

nå må jeg bare si noe asså ! hadde jeg vært deg så trur jeg ikke jeg hadde skrivd så mange tråder om situasjonen din her på BV, heller ikke snakka "dritt" om de som prøver å hjelpe deg !

Må bare signere. Ta det som et godt råd. Dem som har vært her en stund vet at det har vært ei anna her inne som har fått problemer med det hun har skrevet på nettet. Ting har blitt brukt mot henne, og det er jo litt dumt når situasjonen er ganske kjip i utgangspunktet. Nei, jeg sammenligner ikke disse to sakene, mener bare at det er lurt å tenke seg om 2 ganger før man legger ut om ting og tang her inne [:)]

ORIGINAL: PrinsesseMayahMin

eg sier ikke de forfalsker men eg vil bare vite hva som står der.

eg trenger råd for å finne ut hva eg kan gjøre..
feks den legen som sendte bek meldingen fikk det at eg var deprimert når eg mistet beste kameraten min til og stå: psykisk ustabil.
er jo en viss forskjell !
så sier ikke de forandrer det som står der men att de kan ha skrevet noe som eg har sagt som står på en annen måte og kan lettere bli misforståttt..

men har idag pratet me en advokat, og vi skal ha møte me HS, barneverns ped og min fastlege og meg og min kjære og vår advokat så vi ikke sier noe feil og gjør det hele vere

Back
Topp