Jordmor

Har time 13 mai :) Da er jeg 6+9.

Forrige svangerskap ville legen jeg skulle vente til uke 12 (og så ble hun sykemeldt og jeg fikk ikke første kontroll før i uke 14). Denne gang sendte jeg mail til jordmortjenesten og fikk time 9 mai, da er jeg 6+0.

Forrige svangerskap ville legen jeg skulle vente til uke 12 (og så ble hun sykemeldt og jeg fikk ikke første kontroll før i uke 14). Denne gang sendte jeg mail til jordmortjenesten og fikk time 9 mai, da er jeg 6+0.
Samme ble det til meg forrige gang. Jeg ble dårlig og lagt inn på sykehus i tre dager også flyttet vi, hadde vel ikke første time hos jordmor før uke 12-13:)

Har ikke bestilt enda, men skal ha første sv.skap kontroll hos fastlege i uke 9. Bestiller time til jordmor etter dette.

Ringte helsestasjonen i dag. De sa det var litt opp til meg og jeg må til fastlege i uke 12 uansett. Og at før det blir det mer en prat om livsstil etc. Så jeg sa det ikke hastet og hun foreslo at jeg ringte tilbake i uke 11 for å avtale en time. Og at jeg når som helst kunne ringe om jeg ville komme før, følte meg absolutt velkommen der. Syns det er helt greit å vente siden det er barn nr 2, om det var nr 1 ville jeg nok hatt time før.

Ringte helsestasjonen i dag. De sa det var litt opp til meg og jeg må til fastlege i uke 12 uansett. Og at før det blir det mer en prat om livsstil etc. Så jeg sa det ikke hastet og hun foreslo at jeg ringte tilbake i uke 11 for å avtale en time. Og at jeg når som helst kunne ringe om jeg ville komme før, følte meg absolutt velkommen der. Syns det er helt greit å vente siden det er barn nr 2, om det var nr 1 ville jeg nok hatt time før.
Barn nr3 til meg:hilarious: men, jeg ønsker å «komme igang» i tilfelle jeg bli veldig dårlig som sist.

11. mai her, så ikke så lenge til. Første barnet, så er vel mest av alt bare nysgjerrig på hva man gjør på en jordmortime (og legetime forsåvidt.) Kan hende jeg ikke er liiike ivrig etter å ha vært der en gang:knegg:
Hvor ofte pleier man å ha time hos jordmor i starten?

11. mai her, så ikke så lenge til. Første barnet, så er vel mest av alt bare nysgjerrig på hva man gjør på en jordmortime (og legetime forsåvidt.) Kan hende jeg ikke er liiike ivrig etter å ha vært der en gang:knegg:
Det er vel sånn ca 6 ganger til sammen om jeg ikke husker feil :) Men noen har oftere.

Tror det kommer veldig an på. Med første var jeg hos jordmor for første gang i uke 14-15, men det var tidlig visstnok. Her vi bor nå ville de ha meg inn allerede i uke 7 :hilarious: Mener jeg var hos jordmor hver 4. uke eller noe frem til det ble litt oftere på slutten :D

Så veldig forskjellig fra sted til sted altså. Får vel vite mer om 1,5 uke.

Synes det virket som så få kontroller, så hadde håpet at det var litt flere enn det som sto på den listen:happy090

Ja, tida går vel fort nok som det er etterhvert. Skal jo både til jordmor, TUL og lege i løpet av mai, så kommer vel til å kjenne på det da.

Barn nr3 til meg:hilarious: men, jeg ønsker å «komme igang» i tilfelle jeg bli veldig dårlig som sist.

Forståelig! Man har jo forskjellig behov :) Syns jordmortimene var så gode å ha når vi kunne lytte til hjertet og slikt, så det gleder jeg meg til. Men før det kjenner jeg mer behovet for ultralyd for å se småen, og krysser fingrene for at formen holder seg like god som sist.

Synes det virket som så få kontroller, så hadde håpet at det var litt flere enn det som sto på den listen:happy090

Min jordmor fulgte ihvertfall ikke noe fast løp, bare satt meg opp ca en gang i måneden. Uavhengig om jeg skulle til fastlegen eller vekstkontroll. Godt hver gang man fikk vite at alt var som normalt :joyful:

Min jordmor fulgte ihvertfall ikke noe fast løp, bare satt meg opp ca en gang i måneden. Uavhengig om jeg skulle til fastlegen eller vekstkontroll. Godt hver gang man fikk vite at alt var som normalt :joyful:
Håper på en sånn jordmor. Det var ikke snakk om å vente til jeg var X antall uker på vei, fikk time den dagen jeg ønsket, så det lover kanskje godt:D

Back
Topp