Jordmor?

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Når kontaktet du jordmor?
Går til lege men vil gå til jordmor også. Er 12+2 og enda ikke fått ringt for å få time..
Når er det "vanlig" å få time egentlig?

Husker ikke dette her... :P

Skal til lege nå for første kontroll 13 uker på vei. Neste blir oul og så tenker jeg jordmor i uke 20 ca.

Jeg var usikker selv, så jeg ringte jordmor og hørte hva som var vanlig. Hun ville gjerne ha meg inn ganske raskt bare for å gi litt informasjon og snakke litt. Var på Legekontroll i uke 9, så blir det jordmor til fredag (12+4) ☺️

Har ikke kontaktet jordmor. Fortalte legen at jeg ville både og. Men legen ville likevel ha meg inn igjen i uke 16. Skjønner ikke...

Fikk beskjed om å ringe i dag. La igjen beskjed på svareren.

Ringte noen dager siden og fikk time i uke 18, bor du i Oslo er det lurt å ringe tidlig :)

Jeg fikk beskjed av min fastlege da jeg var på første kontroll at neste time hos jordmor eller lege var i uke 24. Ordinær ultralyd er selvfølgelig før dette. For min del er det helt greit, har vært på tidlig ultralyd og sånn sett fått vite at alt står bra til

Jeg fikk beskjed på første kontroll til fastlege om å ta kontakt med jordmor selv. Ingen flere kontroller til fastlege her.. Ringte jordmor da jeg kom hjem, og hun sa første time til jordmor skulle være 14 uker:) Men dette virker veldig forskjellig alt etter hvor man bor:p

Jeg fikk beskjed på første kontroll til fastlege om å ta kontakt med jordmor selv. Ingen flere kontroller til fastlege her.. Ringte jordmor da jeg kom hjem, og hun sa første time til jordmor skulle være 14 uker:) Men dette virker veldig forskjellig alt etter hvor man bor:p
Ja, virker som det er veldig forskjellig ☺️ Her med oss er det en del informasjon som skal gis i forhold til at nærmeste sykehus med fødeavdeling er 3 timer unna. Sikkert derfor hun vil ha meg inn relativt tidlig ☺️

Jeg ville egentlig kun til jordmor videre, men legen min var ganske bastant på at jeg skulle ha ny time hos han. Vil jo ikke krangle, så hva skal man gjøre :P

Ja, virker som det er veldig forskjellig ☺️ Her med oss er det en del informasjon som skal gis i forhold til at nærmeste sykehus med fødeavdeling er 3 timer unna. Sikkert derfor hun vil ha meg inn relativt tidlig ☺️
Her er det også et stykke til nermeste sykehus, men vi har en fødestue her:)

Er vel aldri for tidlig nesten ? Her fikk jeg time allerede 6+6
Hun mente det ikke var noe poeng å vente for er jo mye info som er greit å ha tidlig :)

Her er det vanlig og ha første time hos jordmor rundt uke 16:)

Jeg ble henvist til JM da jeg var på første timen hos legen... samme dag sendte jeg mail til den kommunale jordmortjenesta å sa jeg ønska time så fort som mulig. Har alltid likt best å gå til lege og dette svangerskapet trengte jeg noen med god tid og tett oppfølging bla fordi jeg sliter psykisk etter vi mista forrige i uke 15. Endte med at jeg går fast til to jordmødre, ei i kommunen og ei gjennom et lavterskeltilbud til bla sånne som sliter psykisk. Føler meg godt ivaretatt og har legen på si om han skulle trenges.

Kommer litt ann på tilbud og vaner i komunen du bor...
og litt ann på behovet ditt :)

Her fikk jeg beskjed om at jeg skulle ringe jordmor når jeg hadde hatt første svangerskapskontroll hos lege. Hun sa at hun gjerne ville jeg skulle komme innom før ordinær ul, bare for en prat, uten at dette er en del av de ordinære kontrollene. Så tror det er forskjellig fra jordmor til jordmor, men det er uansett ikke noe galt i å ringe tidlig, så får man heller få time et stykke fram i tid. :)

Back
Topp