Jordmor

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har til nå kun snakket med fastlegen, hun sa at etter uke 12 er det best at jordmor utfører kontrollene. Når bestiller dere første jordmortime?

Jeg ringte jordmor når jeg kom hjem fra legen (uke 11). Fikk time til jordmor da til uke 14:)

Her jeg bor er det litt opp til hver enkelt tror jeg.. men i utgangspunktet så er det vel etter OUL. Selv ønsker jeg å høre hjertelyden litt hyppig (MA i uke 18 sist) derfor har jeg ganske ofte time til jordmor. Tror sikkert du bare kan ringe å høre når det er vanlig å ha time, og når de har ledig tid:)

Uke 14-16 tenkte jeg :)

Jeg var hos jordmor allerede i begynnelsen av uke 10.

Det er vel egentlig ikke kontroll mer enn i uke 12 , 18 (kun oul) og så 24, før det blir hyppigere. Men jeg fikk time hos jordmor i uke 15 blir det vel

Jeg fikk time når jeg er 18 uker og et par dager. Legen min sa at jeg burde ta kontroll hos ham i uke 24 pga. noen blodprøver og sånt, og ellers ta det som jeg har lyst :)

Ser alle skriver at de har ringt jordmor. Hvor har dere fått nummeret fra? Aner ikke hvor jeg skal ringe, eller hvorfor :p Går det noe automatikk i svangerskaps kontroller?

Ser alle skriver at de har ringt jordmor. Hvor har dere fått nummeret fra? Aner ikke hvor jeg skal ringe, eller hvorfor :p Går det noe automatikk i svangerskaps kontroller?

Hos oss tar jordmor kontakt med meg :)

Var til lege i går, og fikk fylt ut helsekort og bestilt oul. På torsdag skal jeg til jm, og da er det vel uke 13+0...

Fikk beskjed om å ta kontakt med lokale helsestasjonen, jeg og følte jeg manglet så mye informasjon

Jeg ringte helsestasjon å få nr til jordmor:p Det var ikke mye nr på nettet å finne selv gitt:p

Legen ba meg ringe helsestasjonen som tilhører min bydel, så det gjorde jeg - fant nummeret ved å søke på helsestasjon og sted på nettet :)

Uke 16 er vanlig for førstegangsfødende her=)

Her jeg bor så står det på kommunen sin hjemmeside, jeg bare googlet "jordmor trondheim" så kom opp de bydelene hvor jordmor finnes, så bare ringer du til din bydels jordmor.
ikke alle helsestasjoner har jordmødre ;)

Tenker jeg venter til OUL før jeg ringer.. Må avklare med BHT om
Vi skal søke svangerskapspenger Osv først eller om jeg skal ha sykepenger.. Skal je ha sykepenger vurderer jeg bare fastlege fordi jeg ikke orker "doble" kontroller.. Får jeg svangerskapspenger er det mulig jeg velger bare jordmor denne gang

Back
Topp