Jordmor time - mannen være med?

Han var med på alt som lot seg gjøre med førstemann, men tenker at det blir mer innimellom denne gang :p Virkelig ikke alt han har nytte av når vi har vært gjennom det før, men det som blir av UL og sikkert en JM-time eller to (for å høre hjertelyd) er han nok med på :)
 
Tror nok ikke mannen min blir med denne gangen. Var med på alle i starten sist, men følte det ble litt «kjedelig» i lengden.
Er jo ønskelig at man i allefall kommer på en kontroll alene, da jordmor har en del ting som skal snakkes om uten partner tilstede.
 
Med første var han med på alle kontrollene. Denne gangen blir han nok å være med på ett par, men flest blir nok meg alene :)
 
Han blir nok med på ul så for vi se hva han ellers vil være med på. :) sist div kurs, endel jordmortimer og ul.
 
Tror nok ikke mannen min blir med denne gangen. Var med på alle i starten sist, men følte det ble litt «kjedelig» i lengden.
Er jo ønskelig at man i allefall kommer på en kontroll alene, da jordmor har en del ting som skal snakkes om uten partner tilstede.

Ååå?? Hva er d jordmor vil snakke om som mannen ikke kan høre? Ble bare nysjerrig.
 
Ååå?? Hva er d jordmor vil snakke om som mannen ikke kan høre? Ble bare nysjerrig.
Er pålagt å spørre alle om opplevelser omkring vold og sexuelle overgrep. Er ikke lett å svare ærlig om du har en partner som utsetter deg for fysisk eller psykisk vold om han er tilstede..
 
Er pålagt å spørre alle om opplevelser omkring vold og sexuelle overgrep. Er ikke lett å svare ærlig om du har en partner som utsetter deg for fysisk eller psykisk vold om han er tilstede..

Kan ikke huske jeg ble spurt om d sist svangerskap. Men bra at de har fokus på d.
 
Her blir mannen med hvis det passer sånn i forhold til jobb. Blir nok i utgangspunktet bare ultralyd og kanskje et par turer til jordmor for å høre hjertelyden. Resten drar jeg nok på selv
 
Desverre ikke alle jordmødre som «tørr» stille de vanskelige spm. Men ifølge nasjonale retningslinjer i svangerskapsomsorgen er det en viktig del av oppfølgingen
Husker heller ikke å ha blitt spurt om det, men det er jo et kjempeviktig tema! Bra det er fokus på det, det er kjempeviktig å tørre å spørre de vanskelige spørsmålene.
 
Nei han skal ikke være med.. blir med på ul timer men ikke vanlige svangerskapskontroller :)
 
Nå er det 6 år siden jeg sist var på kontroller osv, men er det vanlig at mannen er med på kontroller hos jordmor/lege?
Klarer ikke å huske om han var med eller ei :confused004:think005
Sambo var med på alle kontroller med junior, usikker på hva han vil denne gangen. Tenker det er opp til ham, jeg vil gjerne ha ham med.
 
Jeg drar alene på kontroller og legetimer i starten. Legen og jordmor er på samme sted som jeg jobber. 1 time unna hjemme. Litt tungvint å ha Mannen med. Må da kjøre to biler. Han har og er med på alle kontroller på sykehuset.
 
Mannen blir med på alle ul, og de kontrollene som passer hos jordmor! Var veldig stas for han med førstemann når vi fikk høre hjertelyden på kontrollene :Heartred
 
Her er planen at han blir med på alt, siden det er begges første gang og vi er veldig spente :happy:
 
Her er planen at han blir med på alt, siden det er begges første gang og vi er veldig spente :happy:
Vi koste oss veldig med det på førstemann! Han hadde vel så mange spm som meg, og som sagt i innlegget over, han synes det var like magisk hver gang vi fikk høre hjertelyden :joyful:
 
Jeg prøver å få med meg min, men vil liksom være sikker på at det er ordntlig før han får se haha!
 
Mannen er med her om han ikke er på jobb :)
Både han og JM synes det er koselig - og jeg såklart :)

*sniker fra juni*
 
Jeg fikk beskjed om at det var fint han var med første gangen iaf:) Det er om halvannen uke så får vi vel se an etter det om han vil være med hver gang! Første barn for begge så vi vet ikke helt hva vi går til :happy:
 
Back
Topp