Jordmor time - mannen være med?

Gdawg

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Nå er det 6 år siden jeg sist var på kontroller osv, men er det vanlig at mannen er med på kontroller hos jordmor/lege?
Klarer ikke å huske om han var med eller ei :confused004:think005
 
Jeg tror ikke det? Jeg er ikke kjent med at mannen pleier være med i alle fall:)
 
Sniker fra mars. Her har mannen vært med på alt av jordmortimer og ultralyder. Vi får ekstra oppfølging, så det har blitt mange turer på helsestasjonen og sykehuset. Synes det er fint at han er med, og han føler at han da er like oppdatert som meg. Og skulle det være noe så er det godt å være to ❤️
 
Tar han med på alt han kan være med på :) Vi er to om dette barnet, og tror det kan være veldig lett å føle at mor får veldig mye oppmerksomhet rundt dette (såklart - hun er jo den som går gravid). Men for meg så er det hvert fall viktig at han skal føle at han er en del av det han også - det er vårt barn. For meg føles det hvert fall mest naturlig.
 
Tar han gjerne med hvis han kan, men av praktiske årsaker kommer jeg nok til å gå på de fleste alene. Begge pendler, så det blir mye organisering ift jobb osv om begge skal være med på alt.
 
Her blir han med på alt så lenge han kan, han vil gjerne være med :happy: Har sagt han velger selv hva han vil være med på, men fantastisk deilig med en som selv vil være med så langt han har mulighet :love017 Var alene på alt bortsett fra fødselen med nummer 1........
 
Jeg tror ikke det? Jeg er ikke kjent med at mannen pleier være med i alle fall:)
Jeg lurer på om han var med på den første timen sist gang :) Vi får se hvor mye han blir med på denne gangen
 
Jeg lurer på om han var med på den første timen sist gang :) Vi får se hvor mye han blir med på denne gangen
Jeg gikk alene hver gang mener jeg. Kaaanskje foruten en gang om jeg husker riktig. Nå jobber min mann 1 time unna der vi bor så passer seg ikke å bli med:)
 
Sist jeg var gravid var mannen med på noen få timer :) Det var en gang jordmor sa han skulle bli med fordi vi hadde fokus på pappa på akkurat den timen :happy:
 
Han vil gjerne være med til jordmor og på ul, men pga reisejobb er det ikke sikkert han får vært med på alle. Får tett oppfølging, så han får få med seg det som er når han er hjemme:)
 
Han kommer nok til og være med av og til når han har mulighet til det. Synst det bare er fint jeg :shy:
 
Han blir nok med på ultralyd, men ikke kontrollene med det første. Sånn hadde vi det sist og det var helt greit for begge to.
 
Sniker fra mars. Her har mannen vært med på alt av jordmortimer og ultralyder. Vi får ekstra oppfølging, så det har blitt mange turer på helsestasjonen og sykehuset. Synes det er fint at han er med, og han føler at han da er like oppdatert som meg. Og skulle det være noe så er det godt å være to ❤️
Helt sant ❤️
 
Jeg gikk alene hver gang mener jeg. Kaaanskje foruten en gang om jeg husker riktig. Nå jobber min mann 1 time unna der vi bor så passer seg ikke å bli med:)
Ja da kan det være litt vanskelig :)
 
Jeg tar med mannen på ultralyd men jordmor timene synes jeg er godt å ha alene :hilarious: kanskje vi går sammen mot slutten ,vi får se. Vi fikk jo barn for 1 år siden så han vet jo hva som skal skje.:p
 
Jeg har med samboer på alt, føles litt tryggere for meg da. Også har sikkert han spørsmål også så da er det jo bare fint å bli med. Tenker også at vi er to om dette, også har han lyst å være med også ☺️
 
På informasjonssiden til kommunen står det at partner og/eller barn er hjertelig velkommen til å være med. Mannen min har notert seg timen og har tenkt å være med hvis han har mulighet :)
 
Jeg tenker det er helt opp til hvert enkelt par. Med nr.1 var far med på alt, men med nr.2 følte vi ikke det var helt vits i å være med til legen for å måle blodtrykk og urinprøve xsmile5 Denne gangen blir han med på ultralyd, og så får vi se om han kanskje blir med til jordmor en gang eller to.
 
Back
Topp