Vaffelrøre
Betatt av forumet
.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har født bare en gang tidligere selv, og vært med en venninne på hennes fødsel. Jeg fødte på fødeavdelingen under overvåking pga igangsettelse. Hadde jordmor hos meg hele tiden. Men dagen og natten jeg fødte var jeg alene på fødeavdelingen så de hadde god tid. Hadde i tillegg jordmorstudent så var godt passet på hele tiden. Da venninnen min fødte på fødeloftet på SUS (mye mindre overvåket enn fødeavdelingen for friske fødende) så var også jordmor med omtrendt hele fødselen fra vi kom til ungen var ute.Når jeg fødte i 2018, på vanlig sykehus, var ikke jordmor tilstede noe særlig under aktiv fødsel. Hun var omtrent kun til stede dersom vi lurte på noe, ved sjekk og under pressrier.
Det gikk bra for vår del, men føltes litt ekkelt. Min mann måtte stadig ta med med på do (felles toalett i gangen), tømme spyposer og etterhvert plukke opp avføring selv. Mye mestring i det altså, men også litt sjokk.
Slik jeg leser retningslinjer er ikke det sånn det skal være, men jeg lurer allikevel på om det er vanlig. Hadde du jordmor med deg eller var du/dere mest alene?
Når jeg fødte i 2018, på vanlig sykehus, var ikke jordmor tilstede noe særlig under aktiv fødsel. Hun var omtrent kun til stede dersom vi lurte på noe, ved sjekk og under pressrier.
Det gikk bra for vår del, men føltes litt ekkelt. Min mann måtte stadig ta med med på do (felles toalett i gangen), tømme spyposer og etterhvert plukke opp avføring selv. Mye mestring i det altså, men også litt sjokk.
Slik jeg leser retningslinjer er ikke det sånn det skal være, men jeg lurer allikevel på om det er vanlig. Hadde du jordmor med deg eller var du/dere mest alene?
Så rart. Det er sikkert litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus også og utifra hvor mange fødende de har samtidig(?)Når jeg fødte i 2018, på vanlig sykehus, var ikke jordmor tilstede noe særlig under aktiv fødsel. Hun var omtrent kun til stede dersom vi lurte på noe, ved sjekk og under pressrier.
Med første fødte eg på kk, på føde 1. Der gikk de fra meg mye og når pressriene kom plutselig så måtte mannen min ringe i snora å det tok flere minutter før jm kom. Bare noen minutter etter kom babyen, så de trodde vell at ting skulle gå litt seinere.. Men jeg husker jeg følte meg veldig utrygg. Derfor ville eg få nr. 2 på storken, men pga komplikasjoner skulle eg bli flytta, då sa eg at eg ville på føde 2. Å det fikk eg. Mye bedre oppfølging der, men det er vell kanskje pga de komplikasjonene som var.Når jeg fødte i 2018, på vanlig sykehus, var ikke jordmor tilstede noe særlig under aktiv fødsel. Hun var omtrent kun til stede dersom vi lurte på noe, ved sjekk og under pressrier.