Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dumt spørsmål, men kan jeg selv bestille time hos jordmor eller må jeg gjøre det via fastlegen min? Må man være tildelt et sykehus før man får jordmor? Jeg har ikke vært på første kontroll enda og er i uke 8.
Tusen takk! Da prøver jeg det!Det kan du ordne selv. Finn ut hva som er din lokale helsestasjon og ring dit for å bestille jordmortime. Det går ikke å gjøre vi fastlege du må ikke ha fødeplass før du kan bestille time hos jordmor
Hørtes underlig ut. Skulle tro de prioriterer de som har kommet lengst i løpet om kalenderen begynner å fylle seg opp. Jeg har en fantastisk lege, men jeg er veldig fornøyd med å ha oppfølgingen min hos jordmor.Jeg fikk beskjed på forrige svangerskapskontroll, i uke 36, at det ble siste på helsestasjonen fordi de var full i hele desember. De fortalte at de ba alle om å gå til fastlegen sin. Jeg har fastlegen min i en annen bydel, som dessuten ikke er særlig god på svangerskapsomsorg, så de fikk ordnet meg time på en annen helsestasjon i en annen bydel. Føles mye tryggere å gå de siste kontrollene hos jordmor, selv om dette ikke er mitt første barn. Synes det er merkelig at det bare kan bli fullt, når man allerede går der.
Jeg bor i sola kommune og ringte for et par uker helsestasjon for å bestille time hos jordmor. Fikk då beskjed om at de ikke tok inn nye før rundt uke 26 (pga covid-19) og at de derfor anbefalte at vi gikk til fastlege frem til det. Sa også at vi kunne bestille "telefontime" med jordmor om vi skulle ha noen spørsmål før eventuell time.
Synes selv det hørtes fryktelig lenge til, men er gravid for første gang så har ikke helt kontroll på hva som er normalen.
Ja, det synes jeg også. Det er jo gjerne mot slutten man trenger mer råd fra jordmor, mens det i starten er litt mer «teknisk» med målinger og sånt hos fastlegen. Jordmor kan jo veldig mye mer om både fødsel og amming enn de fleste fastleger, som man jo tenker mer på når det nærmer seg tiden for det. Men jeg er i hvert fall glad for at jeg fikk time hos en annen jordmor på en annen helsestasjon.Hørtes underlig ut. Skulle tro de prioriterer de som har kommet lengst i løpet om kalenderen begynner å fylle seg opp. Jeg har en fantastisk lege, men jeg er veldig fornøyd med å ha oppfølgingen min hos jordmor.
Godt du får oppfølging av jordmor helt ut, selv om det er en annen.Ja, det synes jeg også. Det er jo gjerne mot slutten man trenger mer råd fra jordmor, mens det i starten er litt mer «teknisk» med målinger og sånt hos fastlegen. Jordmor kan jo veldig mye mer om både fødsel og amming enn de fleste fastleger, som man jo tenker mer på når det nærmer seg tiden for det. Men jeg er i hvert fall glad for at jeg fikk time hos en annen jordmor på en annen helsestasjon.