Jordmor/lege

Eg skal berre gå til lege. Liker at det er kort og konsist, lite prat og råd som eg ikkje er ute etter. Raskt og effektivt og det som må bli sjekka blir sjekka.
I dei tidligare svangerskapa har eg alle gongene hatt ein litan blødning tidlig i svangerskapet som har gjott at eg har uroa meg for MA, så har difor fått legetime tidlig. Veit difor rett og slett ikkje kva tid eg skal bestilla time, om eg ikkje får det denne gongen. Men rundt veke 10-12 er vel vanlig.
 
Sist gang var jeg første kontroll hos legen og resten hos jordmor. Tror jeg kommer til å prøve på det nå også.
 
Var hos legen på fredag for henvisning og annet, og fikk beskjed om å bestille time hos jordmor rundt uke 8 og så skal jeg tilbake til legen i uke 12.
 
Var hos jordmor idag, ca 8+0, og hun sa det ikke var nødvendig å prøve å lytte enda. Så der er det tydeligvis forskjellige meninger [emoji4] Skal tilbake midt i uke 12, så håper å få høre da, siden jeg i motsetning til "alle andre" ikke skal på TUL [emoji4]
 
Sist var jeg bare én gang hos jordmor, de andre gangene hos fastlegen min. Jeg fikk blindtarmbetennelse i uke 26, og måtte operere, så måtte ta blodprøver hver uke for å sjekke leververdiene. Fikk også icp, og måtte følges opp med gallesyreprøver. Derfor ble det lettere å ta alle kontroller hos fastlegen, siden jeg uansett måtte dit for å ta blodprøver. Jeg hadde ikke helt sansen for jordmoren jeg var hos heller, men tenker jeg tar kontakt med helsestasjonen likevel, så får vi se hvordan det går.
 
Back
Topp