Jordmor eller lege?

Har skal det vare første time hos lege og så JM. Ringte to uker siden for å få time hos JM, de er alltid fullbooket, fikk time i september:p Har gjort det samme med første mann også

Kommer til å gå til begge tenker jeg Men mest til jordmor ettersom hun har bedre tid enn legen min Og synes det er litt flaut å gå til legen med intime spørsmål og sånn ..
Skal til første svangerskapskontroll til legen min 3 august ,da er jeg 14 uker på vei.. synes det er litt lang tid til .. så jeg ringte jordmor i dag faktisk og hun skulle finne en time til meg nå snart sa hun ..får svar på torsdag

Jeg vet ikke helt om jeg kommer til å gå til jordmor. Må ta jevnlige blodprøver gjennom hele svangerskapet, så kommer i allefall til å gå til legen.

Jeg endte opp med å gå til legen 8+1. Da sjekket han puls, tok en celleprøve, kjente på livmora mi(og den var visst riktig størrelse, ikke vet jeg hvordan han kan kjenne forskjell på str hver uke) fikk gravidkort og snakket litt smått om at jeg ønsket tul pga noe trøbbel i familien...og fikk heldigvis henvisning, så fikk time 3 dager etterpå, og der banket hjertet og alt var strålende[emoji1][emoji173]️ når jeg er 11+4 skal jeg på infomøte til jordmor med flere gravide. Blir spennende [emoji1] Når jeg er 12+1 skal jeg på ny tul (privat), sjekke nakkefold etc, og innom legen samme dag for å levere blodprøver. Videre har jeg ingen planer enda

De andre gangene har jeg gått til jordmor og lege, foretrekker jordmor men må til lege pga ekstra oppfølging.. nå har jordmoren jeg har gått til tidligere sluttet også, så ikke bestemt meg enda hva jeg gjør..

Første jordmor time er når jeg er uke 17 på vei :) så da avventer jg med legetime til det blir behov :)

Jeg bestilte time til første kontroll i uke 6, fikk time 12+5. De tar deg ikke inn før de blodprøvene skal tas med mindre du ber om det selv.

Blodprøvene skal tas mellom uke 12-16 og kan ikke tas før, om de tas før må du uansett tilbake.

Blodprøvene må tas mellom uke 12 og 16, ikke før :) Fødeplass vet jeg de søker om tidligere om man ønsker det, spesielt på steder det blir fort fullt f. eks. Jeg søkte ikke før første kontroll 12+5 og det gikk helt fint.

Merkelig! For jeg tok mine blodprøver uke 7+2 ;) så trenger ikke å ta noen nye da :)

Hvorfor må Prøvene tas da? Jeg skal ikke på noe kontroll hos lege før uke 20-21 tenkte jeg

Merkelig! For jeg tok mine blodprøver uke 7+2 ;) så trenger ikke å ta noen nye da :)

Hvorfor må Prøvene tas da? Jeg skal ikke på noe kontroll hos lege før uke 20-21 tenkte jeg

Jeg var til legen 8+2. Jeg fikk ikke ta blodprøver og må komme tilbake når jeg er 12+1 . Det kan jo være en forskjell fra by til by hvordan de gjør det. Dette er i Trondheim.

Back
Topp