Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var 50% sykmeldt uke 8-20, 100% uke20 og ut! Unner virkelig INGEN bekkenløsning/lånsning! Slet også med begge deler.
Nei, har vært hos fysio og sånn, men ikke blitt bedre. Vurderer osteopat, men hvordan er det når man er gravid? (Shit, rart å omtale seg selv som gravid!) kjenner det allerede mer, ja. Var egentlig første symptom, både forrige gang og nå - lucky! Støvsuga ista, utslått nå..
Så denne posten nå. Ville bare si at jeg har vært hos osteopat som gravid var også en del ganger etter fødsel nå, og fikk ordna opp i bekkenet som ikke var helt stabil etterpåt. Men jeg hadde virkelig ikke i nærheten av vonde smerter da. Uansett står bekkenproblemer på lista over ting de kan forsøke å gjøre noe med under svangerskapet. Mener å ha lest at osteopati er en del av den offentlige svangerskaps og nyfødtomsorgen i Tyskland, men uttaler meg ikke for bastant på det området altså
Okej, får se om jeg kan få skaffa meg en time når det blir verre
Låsningen kan kiropraktor gjøre noe med, men løsningen er jo gjerne hormonell så den var det ingenting som hjalp på hos meg sist... det lindret NOE å få massasje av fysio kiropraktoren knakk opp låsningen men den ble vond igjen ila noen dager hver gang.. merker jeg gruer meg til å gå gjennom det en gang til
Gjorde det vondt hos kiropraktor også?
Gruer meg også, er akkurat på samme måte i bekkenet nå :/
Nja, det var ikke direkte VONDT, men det er litt ubehagelig å få knukket opp så "dypt" inne i ryggen/korsryggen.. men det var verdt det da, selvom det ble vondt igjen ila noen dager. Gikk til kiropraktor som er spesialist på bekken og graviditet da, hun var veldig flink og forsiktig. Det som utgjorde størst forskjell for min del var faktisk bbhugme-puta jeg fikk rundt 6.mnd, sov med den og hadde den i sofaen på dagtid osv, det hjalp en del <3
Ååh, det lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg også!
Hei, jeg gikk til akupunktur også. Synes nesten det sammen med kiropraktor var beste løsningen. Hadde også skikkelig trøbbel i forrige runde, og kjenner symptomene nå før jeg er 7 uker på vei.. crap!Var 50% sykmeldt uke 8-20, 100% uke20 og ut! Unner virkelig INGEN bekkenløsning/lånsning! Slet også med begge deler.
Nei, har vært hos fysio og sånn, men ikke blitt bedre. Vurderer osteopat, men hvordan er det når man er gravid? (Shit, rart å omtale seg selv som gravid!) kjenner det allerede mer, ja. Var egentlig første symptom, både forrige gang og nå - lucky! Støvsuga ista, utslått nå..
Hei, jeg gikk til akupunktur også. Synes nesten det sammen med kiropraktor var beste løsningen. Hadde også skikkelig trøbbel i forrige runde, og kjenner symptomene nå før jeg er 7 uker på vei.. crap!
hehe.. ja da er det kanskje ikke så kult Selv har jeg aldri skjønt den frykten der. Hun setter nålene på ryggen mens jeg ligger på siden. Jeg kjenner det knapt. Sovner stort sett mens jeg ligger med nålene i..Akupunktur tør jeg ikke, livredd for nåler!
Har begynt hos fysio nå, og jobber 50%. Har fått grønt lys om å jobbe i fire uker til, så er det stop.. :/
hehe.. ja da er det kanskje ikke så kult Selv har jeg aldri skjønt den frykten der. Hun setter nålene på ryggen mens jeg ligger på siden. Jeg kjenner det knapt. Sovner stort sett mens jeg ligger med nålene i..
Må til lege første gangen for å ta blodprøver, men blir nok mest jordmor etter det.
Når ringer dere for å bestille første time? Og dere som har ringt, hvor langt er dere på vei når første time er?
Tydeligvis er det nye retningslinjer som sier at de ikke tar de standard blodprøvene og førte sv.kontroll før mellom uke 8 og 12, men jeg fikk time nå på tirsdag og da er jeg bare i uke5 spørs om det er "langt nok på vei" til at jeg fks får søkt om fødeplass, men jeg skal prøve å overtale legen til det