Om du ikke har noen spesielle medisinske utfordringer, ville jeg valgt jordmor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg fikk henne på KK under fødsel til mini. Hun er helt FANTASTISK! Så jeg tror jeg kommer til å gå til henne på kontroller dersom jeg blir gravid igjen. ☺Haha, ja det er hennejeg har også studentøkonomi så blir helsestasjonen på meg!
Jeg fikk henne på KK under fødsel til mini. Hun er helt FANTASTISK! Så jeg tror jeg kommer til å gå til henne på kontroller dersom jeg blir gravid igjen. ☺
Var hos jordmor en gang forrige svangerskap, ellers hos fastlegen og på sykehuset. Hadde ultralyd hver fjerde uke pga tvillingsvangerskap. Denne gangen blir det også kontroller på sykehuset siden jeg fødte i uke 26 sist. Syns det var greit å gå til fastlegen forrige svangerskap, og kommer nok til å gjøre det nå også i tillegg til sykehus
Det kommer kanskje an på hvorfor du fødte for tidlig, men jeg tror det er vanlig ja. Jeg får fordi de ikke vet nøyaktig grunn til hvorfor, men de tror det var svikt i livmorhalsen siden ingenting var galt med ungene, fostervannet eller morkaka. Så jeg får mest sannsynlig satt inn pessar/ceslag om de ser at det samme kan komme til å skje igjenEr det vanlig prosedyre at man skal ha kontroll ved sykehuset (antar det er spesialist da?) ved tidligere prematur fødsel? Jeg er veldig spent på hvilke oppfølgning jeg vil få, fødte 29+1 sist (også har jeg hatt en SA og en MA i ettertid). Har ikke bestilt legetime før uke 12![]()
Det kommer kanskje an på hvorfor du fødte for tidlig, men jeg tror det er vanlig ja. Jeg får fordi de ikke vet nøyaktig grunn til hvorfor, men de tror det var svikt i livmorhalsen siden ingenting var galt med ungene, fostervannet eller morkaka. Så jeg får mest sannsynlig satt inn pessar/ceslag om de ser at det samme kan komme til å skje igjen
Men da får du sikkert det. Her blir det nok måling av livmorhalsen ganske ofte fom uke 12Hos meg vet de heller ikke grunnen, som hos deg, ikke noe gale! Håper jeg får så tett oppfølgning som deg - vil ha babyen inni der lengst mulig![]()
Men da får du sikkert det. Her blir det nok måling av livmorhalsen ganske ofte fom uke 12
Det er jeg litt usikker på, da det aldri ble gjort på meg forrige svangerskap. Men tror de måler med innvendig ultralyd, ja. Var slik de målte hvor åpen jeg var før jordmoren målte med fingreneSatser på ordentlig oppfølgning.
Måler de livmorhalsen med ul?
Det er jeg litt usikker på, da det aldri ble gjort på meg forrige svangerskap. Men tror de måler med innvendig ultralyd, ja. Var slik de målte hvor åpen jeg var før jordmoren målte med fingrene