Jordmor eller lege (kontroller)

Bina

Pine Bina
VIP
Hva kommer du til å velge?
Jeg kommer nok til å velge jordmor denne gangen også, føler meg tryggere hos jordmor enn fastlege.

Jeg måtte ta første kontroll hos legen med tanke på blodprøver og få helsekortet og sånn. Det sa de når jeg bestilte time hos jordmor i går;). Men jordmor ville jeg skulle komme før ul på sykehuset, så da blir det jo nesten 1 gangskontroll hos begge;). Men tenker jeg fortsetter med jordmor om kjemien er riktig. Det er så LANG ventetid hos fastlegen min, kan sitte opptil 2 timer å vente!!! Ellers er min fastlege helt super

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke så fornøyd med fastlegen min så håper jeg har bedre kjemi med jordmor, så hvis jeg har det blir det nok bare jordmor:)

<3 venter et vinterbarn <3

Jordmor tror jeg :-) ... Har flyttet til et tettsted utenfor Trondheim nå så er usikker på hvor god kapasitet jordmødrene her har, men håper på å få gått mest til jordmor!

Mulig bare lege, hun er helt fantastisk:) Beste har sikkert å gått annenhver gang til lege og jordmor, så får se når vi kommer så langt:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg bestilte time til fastlegen min til den dagen jeg er 12+0.
Fikk også henvisning til tidlig Ul.
Spennende tid fremover:)

Jordmoren jeg gikk til på ha i Oslo tok de blodprøvene gå meg helsekort og bestilte sykehusplass for meg.

Januar 2015 <3

Går til fastlegen, men skal bli fulgt opp få svagerskapspoliklinikken på sykehuset også hos både jordmor og til ultralyd.

Man går vel annenhver gang til lege/jordmor? Jeg gjorde det sist, og skal gjøre det denne gangen også.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har fått time hos jordmor, og om jeg trives der så blir jeg vel bare til å gå der:)

Mamma for første gang i des/jan <3

Man går vel annenhver gang til lege/jordmor? Jeg gjorde det sist, og skal gjøre det denne gangen også.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Valgfritt om man går til lege eller jordmor. Men burde ta noen av kontrollene hos lege.

Januar 2015 <3

Jeg har bestilt time hos lege når jeg er 8 uker på veg. Så hører jeg med hun hvordan jeg skal gjøre videre :) Bestiller vi jordmor selv, eller henviser legen deg videre?

Jeg har bestilt time hos lege når jeg er 8 uker på veg. Så hører jeg med hun hvordan jeg skal gjøre videre :) Bestiller vi jordmor selv, eller henviser legen deg videre?
Helsestasjonen har jordmor tjeneste. Kontakt de.

Januar 2015 <3

Med mine to har jeg bare gått til jordmor, var til legen en gang pga hun var på ferie den uken jeg skulle inn og ble lenge til neste kontroll vist ikke, så hun ordnet med legetimen. Tommel opp for jordmødre(er de som kjenner faget) :-)

Var kun hos jordmor sist, men hadde ikke så god kjemi med henne.. Vil heller til fastlege,men hun har aldri tid og skal raske på..usikkero_O

Tror det blir kun lege.. er bare en jordmor her, og hun er veldig spesiell..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Skal til legen nå i uken så får høre litt da. Men har egentlig lyst til å gå annenhver gang kanskje. Fastlegene har det jo alltid så travelt, og tenker at jordmoren kanskje kan svare på litr andre spm?!

Skal til legen nå i uken så får høre litt da. Men har egentlig lyst til å gå annenhver gang kanskje. Fastlegene har det jo alltid så travelt, og tenker at jordmoren kanskje kan svare på litr andre spm?!
Jeg tenker også annenhver :) Men hvor ofte er det normalt å gå liksom?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp