Jordmor besøk

heldige oss <3 <3

Forelsket i forumet
Jeg er nå 34+4 og lurer på om noen kan svare meg på noe... når er det jordmor sjekker modenhet/åpning på kontroll? Er liksom greit å tenke litt på stell der nede før besøket.. Gjør det kanskje litt hyggeligere for henne og ikke minst meg!

Er 37+0 i dag. Var forrige fredag, 36+1. Har ikke hatt behov for å se stellt ut ennå

Men fra 5uker før termin skal man vel ikke barbere der nede grunnet infeksjonsfare ved evt hastesnitt

Her tar de ikke undersøkelser der nede :S

Gjorde det ikke før jg hadde 5 cm åpning og fødselen hadde vart i 29 timer sist heller..

Jeg hast heller aldri blitt skjekket av jordmor. Kun i fødsel på sykehuset

Jeg har ALDRI blitt undersøkt slik av jordmor... Kun når jeg har vært i fødsel med mine... Er det vanlig ? nå har jeg gått til 2 forskjellige, men ingen av de som nevnte noe om at det var noe som sku gjøres :P

Jeg har heller aldri blitt undersøkt før fødselen har vært i gang, ikke vanlig praksis noen av de stedene jeg kjenner til ihvertfall :)

Er 37+0 i dag. Var forrige fredag, 36+1. Har ikke hatt behov for å se stellt ut ennå

Men fra 5uker før termin skal man vel ikke barbere der nede grunnet infeksjonsfare ved evt hastesnitt
Du hadde ikke fått åpning enda? Eller hva fikk du som tilbakemelding da du ble undersøkt? :)

Her bor vi 2 timer unna sykehuset. Jordmødrene her sjekker litt oftere enn anbefalt for å være forberedt :)

Jordmor barberte meg sist når vi endte opp med akutt keisersnitt. Denne gangen skal jeg ikke la det gro.

Er vel fra uke 37 de egentlig sjekker, men av erfaring så må man spørre om de kan gjøre det, og en del gjør det ikke uten at man har hatt tegn til modning. Noen jordmøre vil ikke sjekke uansett...

Hæ? Hvorfor må de sjekke FØR termin? :o fødsel starter da når den starter? :p

Back
Topp