Jordbær

Jeg fikk høre i dag at man ikke kan/bør spise jordbær når man ammer fordi barnet kan få utslett?
Noen som har ammet og vet noe om dette stemmer?
Kommer til å dø på meg neste sommer om det funker å amme

De tåler mer og mer jo eldre de blir, så det går mye sannsynlig helt topp til sommeren. Da er vi jo også over på del-amming, og kroppen til babyen mye mer tolerant. Jeg har født i april og juni før. Da har jeg vært veldig forsiktig med jordbær, men har kunnet spise litt av det. Tror nok at det med oktoberbaby går topp :)
 
Jordbærene man får kjøpt i butikken smaker endelig ORDENTLIG JORDBÆR! Stakkars bankkontoen min framover.

Har dere noe dere gleder dere til å begynne å spise nå som sommersesongen straks er i gang?
Enig! Kjøpte i dag og endelig var det god smak.
 
De tåler mer og mer jo eldre de blir, så det går mye sannsynlig helt topp til sommeren. Da er vi jo også over på del-amming, og kroppen til babyen mye mer tolerant. Jeg har født i april og juni før. Da har jeg vært veldig forsiktig med jordbær, men har kunnet spise litt av det. Tror nok at det med oktoberbaby går topp :)
Supert!! Tusen takk for svar. Det lover godt, men må kanskje ta det litt med ro. Jeg lever på jordbær fra april/mai og frem til sommeren er over hehe
 
Jeg fikk høre i dag at man ikke kan/bør spise jordbær når man ammer fordi barnet kan få utslett?
Noen som har ammet og vet noe om dette stemmer?
Kommer til å dø på meg neste sommer om det funker å amme
Jeg hørte den gang at de kunne bli dårlig i magen av det. Men jeg testa det ut. Babyen var hverken dårlig i magen eller fikk utslett. Så jeg kommer til å spise det.
 
Denne tråden har fått meg hektet på jordbær, spiser en kurv om dagen nå :laughing002
 
Supert!! Tusen takk for svar. Det lover godt, men må kanskje ta det litt med ro. Jeg lever på jordbær fra april/mai og frem til sommeren er over hehe
Ja, men det er bare å prøve seg litt fram. Spis noen få første gang, og øk gradvis mengden, så merker du hva babyen din tåler :)
 
Jeg fikk høre i dag at man ikke kan/bør spise jordbær når man ammer fordi barnet kan få utslett?
Noen som har ammet og vet noe om dette stemmer?
Kommer til å dø på meg neste sommer om det funker å amme
Det er en myte fra tidligere hvor de trodde barna kunne utvikle allergi hvis de ble utsatt for jordbær tidlig, men så vidt jeg vet så er det ikke hold i det. Jeg lagde mye jordbærmos til storebror da han begynte med fast føde :)
 
Elsker jordbær og nå har det endelig kommet skikkelig fine bær på butikken. Er også fryktelig glad for at det snart er grillsesong igjen og jeg kan grille maiskolber:Dselv om det riktignok gikk fra 22 grader og sol til 2 grader og snø.....:eek:
 
Kjøpte en kurv på Coop Obs i dag, fordi det var 40% på all frukt og bær. Trodde ikke de smakte godt, så kjøpte under tvil! Kom hjem og smakte på en, spiste opp alle stående ved kjøkkenbenken, kjørte tilbake til Obs og kjøpte 4 kurver til... :p
 
Elsker jordbær og nå har det endelig kommet skikkelig fine bær på butikken. Er også fryktelig glad for at det snart er grillsesong igjen og jeg kan grille maiskolber:Dselv om det riktignok gikk fra 22 grader og sol til 2 grader og snø.....:eek:

Åh grillede maiskolber jaa med litt salt eller smør på:smiley-bounce015
 
Jeg fikk høre i dag at man ikke kan/bør spise jordbær når man ammer fordi barnet kan få utslett?
Noen som har ammet og vet noe om dette stemmer?
Kommer til å dø på meg neste sommer om det funker å amme

Husker at de for en del år siden at det var noe snakk om at gravide og ammende ikke skulle spise jordbær fordi det kunne være allergifremkallende og det var lettere for barnet og utvikle allergier eller noe sånn, men tror aldri det ble noe av det, (var bare gravid til uke 9 da og mistet i MA og ble ikke gravid igjen før 3 år senere) sist jeg var gravid så spurte jeg om dette siden det var en lege som nevnte dette med jordbær den gangen, og fikk da beskjed om at det var ingen grunn til at jeg ikke kunne spise jordbær både når jeg var gravid og når jeg ammet, og at med amming må man bare prøve seg frem og hvis barn skulle få utslett eller reagere på mat så må man prøve å kutte det ut og se om det hjelper :)
Men også hørt at barn under 1 år helst ikke skal spise jordbær pga de ofte får utslett eller noe sånn:) men det er vel vanlige jordbær, tror ikke sånn smoothie man får kjøpt ned jordbær i gjør noe :)
 
Back
Topp