Jodlesmurfs historie videre!

Da er jeg jammen meg halvveis. Herlig følelse! Pappaen kjente liv her om kvelden, og den lille er kjempeaktiv. Livet er flott!
På lørdag skal vi på ferietur til Rhodos. Den uka kommer til å gå fort, så er d to uker på jobb før det blir høstferie! Så jeg tipper de neste fire ukene løper fra oss!

Denne gangen nyter jeg virkelig å være gravid! :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
23+0! Har vært på kontroll hos legen i dag. Alt virket bra. Hørte på litt høy musikk i bilen hjem fra legen,og da var det fullt liv i magen. Det er så herlig. Jeg kan ikke huske at jeg har kjent så mye liv de andre gangene jeg har vært gravid.

Jeg er trøtt om dagen,men det får gå en periode. Om tre dager er det høstferie,og da får man sovet litt ekstra. Hender jeg sliter litt med trøttheten på jobb! Men for det meste bare koser jeg meg. Kroppen fungerer stort sett greit, magen vokser, jeg kjenner masse liv! Livet er morsomt om dagen! :D
 
Ja,da er klokka nesten to om natta. Den lille i magen er veldig våken,så her får ikke mor sove igjen med det første;) Rart og morsomt å ligge sånn å kjenne på at babyen turner inni der. En følelse jeg fortsatt blir kjempefascinert av! :D
 
Dattera mi på fem år pleier å synge "en liten kylling i egget lå" for magen min. De siste gangene hun har gjort det har babyen begynt å sparke masse. Så d er ingen tvil om at denne glad i sang;) Den kommende storesøster synes dette er svært morsomt. Søtt med de små som gleder seg til å få en liten søster eller bror
 
Her er det liv. RAI RAI . ;) denne lille poden i magen er så aktiv. Våkner av sprelling hver natt. Nå kjennes det veldig tydelig på utsiden. Mannen har nå blitt like ivrig som meg på å kjenne den lille. Fascinerende å kjenne ham/henne så tydelig allerede. Snakker mye med magen. Stryker på den og synger for den. Det er for tiden herlig å gå gravid. Er så spent.

Og nå som jeg har ferie er jeg også mer uthvilt. Det er også veldig herlig
 
Endelig ny uke:) 24+0 Nå har dagene gått litt sakte igjen. Tenker nok veldig mye på babyen og ser veldig frem til januar :)
 
25+3. Og hjemme fra jobb på dag nummer to med omgangssyke. Ligger rett ut på sofaen,mens den lille i magen sparker og danser. H*n er ihvertfall i grei form:) Ute regner d . Ellers tror jeg faktisk jeg har bittelitt mer energi nå,enn jeg hadde. (Ihvertfall når j ikke har omgangssyke ) Kjenner at jeg er ikke fullt så trøtt på dagen lenger.

Jeg har masse nedtellinger om dagen. Til uke 30, høygravid, til permisjonen begynner og lignende! Godt å se at det minker på dagene.

Ellers har jeg begynt å handle til babyen. Stellebord kom i posten nå, ellers har jeg kjøpt babygym og stellematte. Noen klær har jeg bestilt. Går opp mer og mer for meg at vi om noen måneder er trebarnsforeldre :)
 
26+6. Tiden går. Babyen er fortsatt veldig livat. Jeg kjenner jeg begynner å bli litt tung. Bekken og rygg sier ifra. Ryggen klager fælt om natta og morgenen. Bekkenet klager litt hele tiden.. jobber fortsatt full,men er usikker på om jeg klarer det helt til permisjon. Tror jeg kanskje må be om gradert sm etterhvert. Lange,tunge dager på jobb gjør at jeg ligger/sitter hele aftenen etter at jeg har kommet hjem. Men fullt sykemeldt håper jeg IKKE jeg blir. Må ha noe å fylle dagene med.

Men kjenner humøret og formen er stort sett grei. De fysiske vondtene er ikke verre enn at man kan leve med dem! :)
 
33+2. I forrige uke fikk jeg grei beskjed fra legen,om at d nå var på tide å kaste inn håndkleet. Jeg har vært mye svimmel og utmattet+at bekkenet har vært håpløst. Ble først lei meg,for ville jobbe littegrann, men kjenner d nå etter ei uke med hvile at det nok var d her jeg trengte. Ellers er d livat i magen. Den lille er meget aktiv:) Ser fram til slutten av januar :)
 
37 uker i dag. Tiden går vekselvis fort og sakte. Sakte pga at kroppen er veldig sliten, fort fordi det føles ikke som om vi er klare for fødsel enda;)

Men når h*n kommer er vi nok klare uansett:)

Sover ikke bra om natta nå. Gleder meg til å få igjen kroppen min. Og til å få treffe veslebabyen vår :)
 
37+5. Natt til i går sov jeg nesten ingenting. Hadde så vondt at jeg sleit med å snu meg i senga. Men i natt har jeg plutselig sovet kjempegodt. Utrolig god følelse. Godt å kjenne at kroppen ikke er ødelagt i dag:)

Kanskje jeg får gjort litt i dag. Har igjen pakking av fødebag og litt sånn småplukk som jeg har utsatt. Men er energien der i dag, skal jeg få gjort litt:)

19 dager til termin. :D
 
Da var man visst tilbake i gamle spor med å ikke få.sove. Jeg var stuptrøtt for et par timer siden. Og sovnet før jeg fikk sukk for meg. Ca et kvarter etterpå kom mannen og la seg,da våkna jeg,og nå er jeg lys våken. Mens han snorker fornøyd ved siden av.

Merkelig at man blir så lys våken så brått. I går var d også slik, sist j så på klokka da var den kvart på tre. Kanskje kroppen stiller seg inn så den skal være vant til nattevåk?

Vel vel. D er 18 dager til termin,hvis man ser bort fra at d har bikket midnatt. Jeg får sove litt på dagen mens de små er i barnehage og på skole. :)
 
I dag har jeg hatt noen reale tak i ryggen og nedover lårene . Det startet i natt og holdt på til jeg sto opp. Alt mellom 12 og 30 min mellom takene. Hadde også ett par tak etter at jg sto opp. Har et generelt ubehag i ryggen også. takene har gitt seg nå,men ubehaget i ryggen henger ved. Trodde slimproppen gikk her om dagen,men d kom en del slim etter de verste takene. Håper dette er tegn på at ting forbereder seg inni der.

Tenk at man skal være så utålmodig med tredjemann;)
 
Back
Topp