Jobbstart og baby på 11 mnd

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av AnnLykkelig, 25 Feb 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Sommerdrøm Flørter med forumet ♡ Maibarna ♡

Poenger mitt er at jeg tror mange kan forveksle det babyen ønsker med det babyen trenger, for gråt er gråt. Det sier seg selv at hun ikke trenger telefonen min. Det er min personlige mening. Jeg har også en på 5 år, begge to er trygge, gode barn, selv de ikke har fått alt de ønsker opp i gjennom ;-)

2. Sommerdrøm Flørter med forumet ♡ Maibarna ♡

Ja det er jeg helt enig i ;-)

3. Ser ikke ett eneste angrep på deg jeg. må være innbilning fra din side det altså

• Liker Liker x 1
  4. tilii Glad i forumet Julimammaer 2016

Dette synes jeg er det beste som er skrevet i denne tråden :)

• Liker Liker x 2
    • Enig Enig x 1
  5. AnnLykkelig Juni12s Inkluderende VIP Aprilbarna`15

Jeg gjorde et lite forsøk i går. La henne for første gang på eget rom. Og når hun våknet 21.20, prøvde jeg å få henne til å sovne igjen i senga, strøk og koste på henne. Gråt hun plukket jeg henne opp og la henne ned med en gang hun roet seg. Hun holdt på å sovne flere ganger og etter 1 1/2 time ga jeg opp for hun begynte å hylskrike og var overtrøtt :/

Og tråden her tok av ja! Men jeg setter ikke pris på at andre er nedlatende mot meg.

6. Sommerdrøm Flørter med forumet ♡ Maibarna ♡

Når vår er (var) slik den perioden vi lærte henne å sove alene, bysset vi henne i søvn hvis hun ble overtrett og det ikke fungerte med opp/ned metoden. Også prøvde vi på nytt neste gang hun våknet. :) Men hub fikk såklart mat hvis ingenting annet hjalp, det gjør hun enda hvis hun våkner i 4-5 tiden og ikke får sove. Sjeldent hun gjør det nå, sover stort sett fra 19-06 uten mat (men ikke uten å våkne så klart).

7. AnnLykkelig Juni12s Inkluderende VIP Aprilbarna`15

Prøvde å bysse henne, men med en gang jeg prøvde å legge henne ned våknet hun igjen :p Ammet ikke så mye i natt da, bare en gang faktisk.

8. Sommerdrøm Flørter med forumet ♡ Maibarna ♡

Det er jo fantastisk! :) Blir nok å gå kjempefint når du er på jobb, de forstår mye de små ;-)

9. AnnLykkelig Juni12s Inkluderende VIP Aprilbarna`15

Går nok bra ja! Men ammingen gjør meg egentlig ingenting. Og nå spiser hun bra på dagen. Kunne ammet 3 ganger hver natt jeg hvis hun sov i sin egen seng resten av natten :p Men jeg sover ikke kjempegodt når hun skal ligge klistret inntil meg :p

10. Vifsla Elsker forumet

Kjenner til problemet :p jeg skal begynne å jobbe om 4 uker, mini er da 9 mnd... Jeg jobber tredelt turnus så er spent på hvordan dette skal gå da han krever mye kos og nærhet på natta... Har prøvd lenge og trappe ned ammingen på natt, men sliter!! I påska skal han overnatte ei natt borte hos bestemor, jeg håper ting snur da :) dette at man har rett på ammefri er er greit nok, men fungerer ikke i praksis. Kan ikke stikke innom en tur på natta når jeg er eneste sykepleier på huset...

11. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Har ikke lest hele diskusjonen, men stusser litt på den "lagt opp til det selv". Selvfølgelig kan foreldre være skyld i dårlige vaner og rutiner, men noen barn strever mer enn andre og noen har til og med sykdommer!

• Liker Liker x 1
  12. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Synes det er flott at barnet får mm så lenge :) her måtte vi tidlig over på flaske, men han elsker å få flaske med mme (på dagen, vente seg selv av om natten)

13. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Min "baby" på 18 mnd får også mme :)

• Liker Liker x 1
  14. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Mange som reagerer uten søvnmangel :)

15. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Min på 18 mnd får fortsatt masse mme og skal forsette. Bhg må tilrettelegg :)

• Liker Liker x 1
  16. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Har hørt om mange!!

Del denne siden