Jobbsøker og gravid - erfaringer?

Overrasket<3

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Jeg driver å søker etter jobber. Samtidig skriver jeg bachelor og håper å være ferdig nå i juni. Hva er deres erfaringer av jobbsøking og graviditet?

Det er tross alt så tidlig at det ikke er andre enn oss i heimen som vet det. Men etterhvert.

Du er ikke pliktet til å si at du er gravid på intervju eller noe;). Må du ikke si ifra når det bare er 3mnd til du skal på perm?;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skulle egentlig vært i samme situasjon selv, men fikk videre på vikariatet mitt. Søk på jobber du med god samvittighet. Du trenger ikke å si noe om at du er gravid, det har de ingenting med innen du er 3 mnd fra å føde ;) Lykke til :)

Jeg skulle egentlig vært i samme situasjon selv, men fikk videre på vikariatet mitt. Søk på jobber du med god samvittighet. Du trenger ikke å si noe om at du er gravid, det har de ingenting med innen du er 3 mnd fra å føde ;) Lykke til :)

Enig med jentene her, arbeidsgiver skal ikke la seg påvirke av slike opplysninger men det er klart at hvis det står mellom en gravid og en som ikke er det, så stiller man svakere... Det er i alle fall en fare for det... Så bare søk i vei å ikke si noe du :-)

I loven står det at arbeidsgiver har ikke lov til å spørre om du er gravid, å om h*n spør så trenger du ikke å svare :) lykke til!

Januarspire 2015 <3

Søker jobber eg og!! Kommer ikke til å si noe endå om det!! Verre når det blir synlig!!

Det viktigste er å få seg jobb slik at du får et grunnlag for foreldrepenger. Sjansen er stor for at du blir valgt bort om du forteller det. Selv om loven sier at de ikke har lov, så vet du jo aldri hva grunnen er...

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Det viktigste er å få seg jobb slik at du får et grunnlag for foreldrepenger. Sjansen er stor for at du blir valgt bort om du forteller det. Selv om loven sier at de ikke har lov, så vet du jo aldri hva grunnen er...

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Ja, det er akkurat det. Ingen som sier det høyt at "vi valgte bort deg siden du er gravid" :P

Ja, ikke sant. Satse på å ha kontrakt på jobb FØR det er så veldig synlig :P
Jepp!! Håper det!! Har en jobb no men er timesansatt igjennom bemanningsenteret og er på en lab! Er blitt lovt et 50% vikariat i fra september! Men vil jo helst ha 100% stilling!! Og jo før jo bedre!! Før magen kommer frem!! ;)

På intervjuet til den jobben jeg fikk nå. Spurte de om det var noe de burde vite. Da siktet det til om jeg var gravid. Jeg så nei,selv om jeg visste det... Så ikke skriv det i søknaden...

Januar 2015 <3

Er i samme situasjon jeg også, sitter med bacheloren nå og er ferdig utdannet om 1 mnd. Så holder på med jobb søking. Er veldig glad for at jeg er gravid selv om det ikke var planlagt, men skulle jo helst sett at jeg hadde fått meg en jobb først, så kjenner at jeg stresser litt med det nå :/ Så får bare krysse fingrene for at det dukker opp noe snart ;)

Jeg var på jobbintervju for noen uker siden, før jeg visste at jeg var gravid. Da spurte de om jeg hadde planer om å lage en familie snart, jeg svarte ærlig ja. De synes det bare var positivt og jeg ble tilbudt jobben men takket nei. :)

Back
Topp