Jobbintervju

Lottamink

Andre møte med forumet
Søker noen gode råd :)
Nettopp fått vite at jeg blir kalt inn til intervju neste uke til en jobb jeg har ekstremt lyst på! Dette er jo super good news, men så er jeg jo 9+4 på vei.
Jeg har jobbet noen ekstravakter for samme arbeidsgiver tidligere og har dermed et slags "bekjentskapsforhold" til arbeidsgiver fra før. Føler jeg går de litt bak ryggen ved å ikke nevne at jeg er gravid selv om jeg vet at jeg ikke er pålagt å gjøre det. Samtidig er jeg redd de ikke vil vurdere meg videre hvis de vet om det.
Det er jo ingen selvfølge at jeg får jobben i det hele tatt, så er det ikke rimelig at jeg gir meg selv en fair sjanse ved intervjuet og så får jeg heller si i fra med en gang hvis jeg skulle være så heldig å faktisk få jobben?
Har ikke lyst at de skal angre på at de eventuelt velger meg ;)

Dersom du er egnet til jobben har de ikke lov å ekskludere pga graviditet. Et svangerskap er er lite drypp i havet i forhold til et langt arbeidsliv. Om du skulle bli ekskludert pga graviditet er det nok ikke en god arbeidsgiver i utgangspunktet.

Jeg ville ikke sagt noe. Har vært i samme situasjon. Var på 2. Gangs intervju rett etter jeg fant ut jeg var gravid. Sa ingen ting. Nå har jeg fått jobben, og er veldig glad :D men velger å ikke si noe før jeg er passert 12 uker! Gruer meg veldig, og føler jeg burde sagt det før... Men jeg har mistet 2 ganger og velger derfor å vente.

Selv om de ikke har lov til å ta graviditeten som en årsak til å ikke ansette deg, ville jeg ikke ha sagt noe. Det er lett at de finner på andre unnskyldninger. Var i samme situasjon selv, kom på intervju 12 uker på vei. Sa ingenting, men nevnte det ganske raskt etter ansettelse. Gikk fint! :)

Ville nok heller ikke sagt noe.
dama til en kompis sa en gang på fylla at når hun skulle se på søknader la hun vekk nesten alle jentene, om de hadde barn la hun de bort uten å kikke på de en gang. Jeg fikk nesten hakeslep, sånn går det ikke an å oppføre seg som sjef!! Hun orket ikke sykefravær pga sykt barn osv.. min sjef derimot, hun har ansatt masse jenter som snart kommer til å bli gravide hele gjengen! hun tenker ikke et sekund på graviditet men på kunnskap og hvordan de vil passe inn i resten av gruppen. Vi har et fantastisk arbeidsmiljø!! Alle er fra 24-33 år:) 2 er i perm nå, ei skal ut i perm i februar, jeg er gravid nå, så vi kommer til å overlappe hverandre hele gjengen de neste årene:) jobber gutter der og asså:p men de forsvinner ikke så lenge som der vi gjør så tok ikke de med:p

Takk for svar! Jeg er jo helt enig med dere, men godt å få en bekreftelse på at flere mener det samme :) Jeg kommer nok ikke til å nevne noen ting da. Krysser fingrene og så får jeg ta det når og hvis det blir aktuelt :)

Back
Topp