Jobber du?

Mange som er i jobb enda?

• Jobber fulltid

Votes: 7 63,6%
  • Jobber deltid

Votes: 3 27,3%
  • Jobber ikke

Votes: 1 9,1%

• Antall som har svart
    11

VeJe

Betatt av forumet
Jeg gikk rett av sommerferie og inn i en 100% lederstilling (rektor) der jeg skal være med på å bygge opp en ny privatskole. Veldig spennende, men gud så krevende... Jeg holdes i gang av en svært så pliktoppfyllende, hjelpsom og flink samboer som tar seg av det meste av husarbeid, samt at jeg vet at permisjonen er innen rekkevidde.

Ja er tilbake nå etter å ha vært sykemeldt hele svangerskapet (har jobbet når jeg har klart siden uke 12, men har vært mye dårlig). Fortsatt er ikke formen på topp, og regner ikke med den blir noe bedre da det handler om at jeg blir så lett slitn.. Og presser jeg for mye blir jeg dårlig. Så nå prøver jeg meg på 6 timer hver dag.. Det kjenner jeg at er litt i overkant da jeg ikke klarer stort når jeg kommer hjem fra jobb.. Men får dårlig samvittighet av å tenke på å redusere ytterligere

Huff, synes dette er vanskelig.. Jeg har vært 50, 80 og 100% sykmeldt av og på helt fra start. Har endometriose og har vært igjennom 9 prøverørsforsøk før det klaffet. Vi har vært igjennom veldig mye, så her legges alt til rette for at det skal gå bra. Har ikke store forhåpninger om å kunne bli gravid på nytt dessverre. I starten var jeg veldig plaget av hodepine og slapphet. Var ekstremt sliten. Nå har jeg vært plaget med vonde kynnere etter aktivitet, som kommer takvis og varer lenge. Sist holdt de på et helt døgn, så er blitt veldig engstelig for prematur fødsel. Jobber i barnehage, og det er vanskelig å få tilrettelagt nok - selv om de er veldig flinke på jobben min. Etter ferien ble jeg 100% sykmeldt pga kynnerne, så får vi se fremover hvordan det blir. Nå må jeg iallfall komme over den mest kritiske perioden for overlevelse ved for tidlig fødsel. Her tar vi fremdeles en dag av gangen, og nyter hvert fremskritt. Håper virkelig vi får oppleve å bli foreldre nå<3

Jobber bare 20%, men blir 100% student fra onsdag av i tillegg. Gleder meg til hverdagen starter igjen:)

Huff, synes dette er vanskelig.. Jeg har vært 50, 80 og 100% sykmeldt av og på helt fra start. Har endometriose og har vært igjennom 9 prøverørsforsøk før det klaffet. Vi har vært igjennom veldig mye, så her legges alt til rette for at det skal gå bra. Har ikke store forhåpninger om å kunne bli gravid på nytt dessverre. I starten var jeg veldig plaget av hodepine og slapphet. Var ekstremt sliten. Nå har jeg vært plaget med vonde kynnere etter aktivitet, som kommer takvis og varer lenge. Sist holdt de på et helt døgn, så er blitt veldig engstelig for prematur fødsel. Jobber i barnehage, og det er vanskelig å få tilrettelagt nok - selv om de er veldig flinke på jobben min. Etter ferien ble jeg 100% sykmeldt pga kynnerne, så får vi se fremover hvordan det blir. Nå må jeg iallfall komme over den mest kritiske perioden for overlevelse ved for tidlig fødsel. Her tar vi fremdeles en dag av gangen, og nyter hvert fremskritt. Håper virkelig vi får oppleve å bli foreldre nå<3

Har legen sagt at det er fare for prematurt fødsel pga kynnerne??
Som du sier så har veien hit vært uendelig lang så det å lytte til kroppen din og ta det med ro nå framover får være prioritet nr 1 :) jeg tenker at kroppen til oss med litt lengre vei hit, kan ha mer behov for hvile enn hos andre! Og da lytter vi, legger oss ned, slapper av og nyter svangerskapet!

Jeg har fått beskjed om at det nok er derfor jeg har såpass lite energi. 4.5 år med prøving som har tatt på, samt 4 SA og 1 EXU (som ble dramatisk) har satt sine spor i kroppen, og jeg har aldri stoppet opp for å la kroppen komme seg - bare kjøpt pp videre med jobb ol! Så nå sier kroppen ifra og jeg forsøker å lytte

Nei, ikke for øyeblikket. Flyttet hjem til hjemplassen min i fjor, ett veldig lite sted med veldig lite jobb muligheter. Skulle egentlig begynne på skole denne høsten, men det er ikke vits nå, siden jeg skal i permisjon i slutten av november. går for øyeblikket på Arbeidsavklaringspenger, og tenker å starte som student høsten 2017 :) mulig jeg tar noen fag og eksamner før den tid, så jeg kan søke rett på høyskole :)

Har legen sagt at det er fare for prematurt fødsel pga kynnerne??
Som du sier så har veien hit vært uendelig lang så det å lytte til kroppen din og ta det med ro nå framover får være prioritet nr 1 :) jeg tenker at kroppen til oss med litt lengre vei hit, kan ha mer behov for hvile enn hos andre! Og da lytter vi, legger oss ned, slapper av og nyter svangerskapet!

Jeg har fått beskjed om at det nok er derfor jeg har såpass lite energi. 4.5 år med prøving som har tatt på, samt 4 SA og 1 EXU (som ble dramatisk) har satt sine spor i kroppen, og jeg har aldri stoppet opp for å la kroppen komme seg - bare kjøpt pp videre med jobb ol! Så nå sier kroppen ifra og jeg forsøker å lytte

Neida, gyn har ikke sagt at jeg er i faresonen for prematur fødsel. Han sier at han tror jeg ikke trenger å bekymre meg, men samtidig så sier han at vi tar ingen sjangser. Jordmor er derimot litt mer bekymret.. Hun klarer iallfall ikke å roe meg ned, jeg blir mer bekymret etter å ha snakket med henne.. Hun sier jeg ikke kan kjenne forskjell på disse kynnerne og rier - og må passe på tiden imellom dem og at smerten ikke øker. Og så er det Google da... Må ikke lese der! I Norge sier de at det ikke er større fare for prematur fødsel ved assistert befruktning og endometriose. På utenlandske sider står det noe helt annet! Men prøver å ikke tenke på det.
Fastlegen min sier det samme som din lege, at 5,5 år med prøvelser gjør at vi er slitne. Det er ikke noe rart, og man skal lytte til kroppen - og tenke på premien i sikte:-)

Har ferie ut uken og har vært 100% sykmeldt 4uker før ferien. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå etter ferien. Blir en tur til legen og en samtale med arbeidsgiver om evt tilrettelegging.. Kommer nok ikke tilbake i 100% jobb, men ønsker å bidra så mye som kroppen min tillater og trives med :)

Jeg har jobbet fullt hele svangerskapet, og gjør det fortsatt. Føler meg vanvittig heldig, men er klar over at det ikke nødvendigvis varer heller:) Antar at jeg i alle fall må kutte ned på vakter etter hvert, men foreløpig går det greit!

Ja! Jeg er tilbake etter lang sykemelding, og det var utrolig deilig å krysse av på fulltid her.

(Det er riktignok litt juks: Jeg er lektor og har egentlig ikke fulle dager før i morgen. Men jeg tester formen med forberedelser på kontoret og i klasserommet.)

Neida, gyn har ikke sagt at jeg er i faresonen for prematur fødsel. Han sier at han tror jeg ikke trenger å bekymre meg, men samtidig så sier han at vi tar ingen sjangser. Jordmor er derimot litt mer bekymret.. Hun klarer iallfall ikke å roe meg ned, jeg blir mer bekymret etter å ha snakket med henne.. Hun sier jeg ikke kan kjenne forskjell på disse kynnerne og rier - og må passe på tiden imellom dem og at smerten ikke øker. Og så er det Google da... Må ikke lese der! I Norge sier de at det ikke er større fare for prematur fødsel ved assistert befruktning og endometriose. På utenlandske sider står det noe helt annet! Men prøver å ikke tenke på det.
Fastlegen min sier det samme som din lege, at 5,5 år med prøvelser gjør at vi er slitne. Det er ikke noe rart, og man skal lytte til kroppen - og tenke på premien i sikte:-)

Husk at utenlandske sider forholder seg til andre tall i forhold til flerlinger også - det settes ofte inn mange egg noe som ofte fører til flerlinger - noe som igjen øker sjansen for prematurt fødsel. Dette er jo en av grunnene til at de i Norge er så forsiktige med å sette inn flere egg - så forskningen fra utlandet vil være preget av flere flerlingsvangerskap!

Fikk beskjed fra sjefen om å høre om sykmld igjen idag jeg.. Jeg er veldig sliten etter jobb og klarer kun sofatjeneste resten av dagen. Hun er derfor redd jeg presser meg for mye og foreslår at jeg kanskje har 2 dager fri i uka.. Slik at jeg ihvertfall fungerer litt disse dagene... Så usikker på hva jeg skal gjøre... Eventuelt redusere arbeidsdagen til 5 timer, men vet ikke hvor mye dette vil hjelpe...

Jeg ble 50% sykemeldt i går pga problemer med rygg og bekken. Jobber på kontor og sitter foran pc'n hele dagen, og har en ganske hektisk hverdag. Men det er ingen god følelse å dra hjem etter fire timer, for jeg er jo ikke syk... Men kroppen min vil ikke være med på en full arbeidsdag.

Husk at utenlandske sider forholder seg til andre tall i forhold til flerlinger også - det settes ofte inn mange egg noe som ofte fører til flerlinger - noe som igjen øker sjansen for prematurt fødsel. Dette er jo en av grunnene til at de i Norge er så forsiktige med å sette inn flere egg - så forskningen fra utlandet vil være preget av flere flerlingsvangerskap!

Fikk beskjed fra sjefen om å høre om sykmld igjen idag jeg.. Jeg er veldig sliten etter jobb og klarer kun sofatjeneste resten av dagen. Hun er derfor redd jeg presser meg for mye og foreslår at jeg kanskje har 2 dager fri i uka.. Slik at jeg ihvertfall fungerer litt disse dagene... Så usikker på hva jeg skal gjøre... Eventuelt redusere arbeidsdagen til 5 timer, men vet ikke hvor mye dette vil hjelpe...

Takk for fint innspill ang. utenlandsk forskning! Hadde ikke tenkt over dette:-)
Synes du også må lytte til kroppen din nå. Fantastisk med en sjef som bryr seg sånn, slik er min også. Evig takknemlig for det!

Jeg ble 50% sykemeldt i går pga problemer med rygg og bekken. Jobber på kontor og sitter foran pc'n hele dagen, og har en ganske hektisk hverdag. Men det er ingen god følelse å dra hjem etter fire timer, for jeg er jo ikke syk... Men kroppen min vil ikke være med på en full arbeidsdag.

Det absolutt ingen god følelse:-( De fleste av oss gravide er jo ikke syke, men vi bærer jo tross alt frem et nytt liv. Det er krevende arbeid for kroppen. Bare så synd at vi blir sykeliggjorte med sykmelding... Er jo ikke alle som kvalifiserer til svangerskapspenger heller.

Det absolutt ingen god følelse:-( De fleste av oss gravide er jo ikke syke, men vi bærer jo tross alt frem et nytt liv. Det er krevende arbeid for kroppen. Bare så synd at vi blir sykeliggjorte med sykmelding... Er jo ikke alle som kvalifiserer til svangerskapspenger heller.
Jeg får faktisk svangerskapspenger. Snakket med jordmor forrige uke for å avtale neste kontroll hos henne (har kun gått til fastlegen min til nå), og da nevnte jeg at jeg hadde veldig vondt i ryggen og bekkenet og st jeg hadde time hos legen nå denne uken. Jordmor foreslo da at jeg skulle ta kontakt med henne dersom legen min foreslo sykemelding, så skulle hun ordne det slik at jeg får svangerskapspenger istedet. Så har vært å hentet brevet i dag som skal leveres til NAV. Jeg viste ikke at det var en mulighet, men har i ettertid også hørt fra ei venninne at hun fikk svangerskapspenger pga samme plager i fjor da hun gikk gravid. Da havner man jo iallefall utenfor sykemeldingsstatistikken, men det gjør ikke følelsen av å gå tidlig fra jobb noe bedre. Men, det er tross alt en annen kroppen min jobber for om dagen, og jeg må bare lære meg å slappe av med god samvittighet...

Jeg har også kontorjobb og trodde ikke jeg kunne få svangerskapspenger! Da skal jeg jammen sjekke ut!! :)

Jeg har også kontorjobb og trodde ikke jeg kunne få svangerskapspenger! Da skal jeg jammen sjekke ut!! :)
Hør med jordmor, det er vist de som "gir deg" svangerskapspenger, mens legene sykemelder. legen min syns det var helt greit at jm skrev svangerskapspenger til meg istedet for at jeg fikk sykemelding fra henne. Jeg er jo ikke syk, men jeg kan ikke jobbe 100% heller sånn som kroppen og arbeidssituasjonen er nå.
Legen min forklarte meg at leger og jordmødre tolker "svangerskapspenge-loven" litt forskjellig, og derfor får man heller sykemelding fra legen. Jordmor kan vist ikke sykemelde heller...

Jobber 25% stilling fast, men blir ofte litt mer. Er "egentlig" 100% student og mest motivert for det, men fikk ikke fullført eksamen i vår pga svangerskapskvalme :( :( så nå må jeg søke om godkjenning på bakgrunn av sykdom for å få fortsette med stipend fra Lånekassen. Noen som har vært gjennom dette som jeg kan spørre om råd? Skal til legen 2. Sept.. Så sender jeg jo inn ny søknad til Lånekassen.. Får vel ikke stipend før om noen uker etter det da.. Så får vel pengene i oktober da tidligst.. :(

Jeg har jobbet 100% siden jeg var ferdig å studere i 2009, og hadde før det jobb ved siden av skole fra jeg var 15 år :) Permisjonstiden blir min første periode uten "jobb" på mange år.

Back
Topp