Jobber du med det du virkelig ønsker?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Butikk er et fag! Basta! En kunst å selge. Og f*** med ikke lett til tider. Blir så irritert på dem som tror det er så enklt.

Er en kunst å hanskes med vanskelig kunder også ;) men det er vel også stooor forskjell å være butikksjef og å være butikkmedarbeider ? :)

Er en kunst å hanskes med vanskelig kunder også ;) men det er vel også stooor forskjell å være butikksjef og å være butikkmedarbeider ? :)
Helt klart xD. Som butikksjef så har jeg mer jobb en dem andre. Men i butikk er jeg bare en selger. Som butikksjef så er jo sjefen til selgerne. Men for kunden er jeg uansett en selger. Og det er gøy. Der er det ikke noe forskjell.

Butikk er et fag! Basta! En kunst å selge. Og f*** med ikke lett til tider. Blir så irritert på dem som tror det er så enklt.
Det er sant! Spesielt når det er snakk om varer til mange tusen.
Kunne tenkt meg butikksjef jobb etterhvert selv, men foreløpig holder det med nk-stilling :)

Ja det var litt artig :) Har selv jobbet på rigg i mange år, og vurderer sterkt å returnere når barna er året. Det er flere småbarnsmødre der ute som jobber 2-3-2-4 eller 2-4, og de fleste får det til å funke hvis gubben trår til når de er på jobb :)

Skulle ønske jeg kunne fortsatt i den jobben :) Skal reise så lenge mannen har permisjon da, han er hjemme når eg er ute, og jobber i friturene mine ;) Men mannen jobber turnus på land, så denne gangen ble det min tur til å finne meg en vanlig dagjobb fra neste sommer... Men satser på at vi bytter på det om noen år, så kan jeg komme meg ut igjen på havet :D

Jeg har gått fra å være "vanlig" ansatt til nk og til tider føle at jeg har alt ansvaret. For min del er det faktisk ikke så stor forskjell da sjefen har jobbet kun 40 % siste halvåret.
Har man en sjef som inkluderer alle og er flink til å delegere, er det lettere og være butikksjef. Så kommer det selvfølgelig an på hvikken butikk.
Skulle skrevet så mye, men jeg kan ikke, haha:D

Helt klart! Jeg er nyutdannet lærer og begynte å jobbe nå i høst. Merker at selv om jeg jo kan bli enormt sliten og det er en veldig overveldende jobb med utrolig mange forskjellige arbeidsoppgaver og ting man må huske på og sette seg inn i, så storkoser jeg meg og det hender jeg glemmer at jeg jobber. :)

Nei, men er på vei. Går siste året på sykepleien og jobber i psykatrien. Får nå ekstra vakt på medisinsk avdeling og på sikt håper jeg på å jobb i akuttmottak! Planen er å bli anestesi sykepleier når barna er store og ikke vil være sammen med ho mor hele tiden!

Er utdanna lysdesigner og interiørkonsulent, jobber i matvarebutikk..., men drømmer no om å skifte fokus heilt og starte på vernepleierutdannelsen om 2 år ( då vil ungen ha starta i bhg 1,5år)

Er det nokon som har tips og råd ang utdannelsen og evt jobb i ettertid innen vernepleierfaget?

Absolutt ikke, men tar bare ekstravakter da... Er jobbsøker, så søker på alt mulig nå, men drømmen er å begynne å jobbe i barnehage igjen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, men jobber innenfor sektoren jeg ønsker å være. Så derfor tar jeg mer utdannelse for å jobbe med det jeg vil jobbe med :)

Jobber på barneskole som miljøarbeider og assistent. Elsker jobben min! Tror faktisk at jeg blir gammel i denne jobben :)

Men er glad for at jeg har erfaringer fra flere andre jobber :)

Ja! Arbeider som pedagogisk leder på småbarnsavdeling og synes jeg har en fantastisk jobb :)

Nei, dessverre, men trives å jobbe i barnehage. :) Skal utdanne meg til barne-og ungdomsarbeider etterhvert. Har drømt om å jobbe med hester i minst ti år, da...

Ja det var litt artig :-) Har selv jobbet på rigg i mange år, og vurderer sterkt å returnere når barna er året. Det er flere småbarnsmødre der ute som jobber 2-3-2-4 eller 2-4, og de fleste får det til å funke hvis gubben trår til når de er på jobb :-)

Jeg har en mann som jobber 2-4, og klarer mor å være hjemme med unger alene, så klarer jammen mannfolka det også! ;) Slitsomt, ja, men fullstendig verdt det! (Bra lønn og lenge hjemme) Når han er hjemme, så er han hjemme, og jeg kunne ikke tenkt meg det annerledes. :)

Nix. Er veldig glad i den opprinnelige jobben min selv om det ikke er drømmejobben. Men pga graviditeten er jeg flyttet til en annen avdeling pga utfordrende atferd på "min" avdeling.

Har så langt ikke funnet ut hva jeg virkelig vil jobbe med, men har trivdes godt både i barnehage, som kokk og i dyrebutikk.... akkurat nå jobber jeg ikke.

Back
Topp