Jobber dere nå eller sykemeldt?

Jeg har tatt en dag med egenmelding forrige uke, og har ringt i dag og sagt at jeg blir hjemme videre. Skal til legen på onsdag, og regner med at jeg må sykemeldes for resten av svangerskapet. :( Bekkenet blir verre for hver dag nå, og jeg tviler sterkt på at det blir bedre igjen før babyen er født. De har dessverre null bruk for meg på jobb dersom jeg ikke kan gå, så dette blir noen lange måneder.

Jeg jobber. Jobber som vikar og har ikke noe fast, og for å ikke bli helt økonomisk ruin er det bare å holde ut uansett hvor lite fornuftig det er å slite seg ut såpass mye. Sliter med konstant kvalme. Blodtrykk på ca 85/50 og svimmel. Og sover ca 3-4 timer i døgnet, og har en 2-åring. Ja, det er tøft dette... :-/

Eg jobba, har ikkje andre plager enn at eg er trøtt på ettermiddagane, så satser på at eg kan jobbe fullt ut. Med kontorjobb så bør det gå bra :)

Har jobbet frem til nå og har tatt egenmelding to ganger. Jobber som våken nattevakt på en bolig der det er en del stell, og siden jeg jobber alene kjenner jeg at det snart blir helt umulig. Sliter veldig med bekkenet! Skal til legen om to uker, så får jeg vente til da for å høre hva hun sier! Tviler på at jeg blir å jobbe ut hele svangerskapet...

Jobber fullt foreløpig. Har mulighet til å ta hjemmekontor ved behov så det gjør jeg. Håper å funke til uti april hvertfall, fordi jeg vil holde det hemmelig til prøvetida er over. Men får se hvordan bekkenet oppfører seg... Hadde hellp sist svangerskap så mulig jeg må sykemeldes for å unngå stress etterhvert...

Jeg jobber fult. Er slitsomt selvsagt, med to barnehagebarn hjemme og full jobb, begynner på jobb mellom 06.30-07.00 hver dag. Men kommer ikke til å få sykemelding før det er 100% nødvendig. Legger meg tidlig hver kveld(20-21.00) og prøver å slappe av mest mulig når jeg kan ellers.Var hjemme 5 uker på slutten sist, legen sykemeldte meg med diagnosen "slitenhetssyndrom", så håper ikke jeg kommer dit igjen. Håper på å høre mer på kroppen denne gangen, men kjenner jeg meg selv rett, gjør jeg det nok ikke. Egenmeldinger og sykemeldinger sitter langt inne, det er virkelig noe av det verste jeg vet.

Jeg jobber. Jobber som vikar og har ikke noe fast, og for å ikke bli helt økonomisk ruin er det bare å holde ut uansett hvor lite fornuftig det er å slite seg ut såpass mye. Sliter med konstant kvalme. Blodtrykk på ca 85/50 og svimmel. Og sover ca 3-4 timer i døgnet, og har en 2-åring. Ja, det er tøft dette... :-/

Du skal vel få sykemelding og sykepenger fra NAV om du er så dårlig, mtp at du er i jobb selv om det ikke er fast?
BT på 85/50 er farlig og du burde virkelig tenke litt på helsen din :)

Jeg er sykemeldt 100% pga bekkenet i 3uker til.. Så skal jeg prøve gradert sykemelding etter det,. Jobbe typ 2timer pr dag først :p håper det går greit så jeg kan øke og ikke gå tilbake til 100% sykemeldt..

Du skal vel få sykemelding og sykepenger fra NAV om du er så dårlig, mtp at du er i jobb selv om det ikke er fast?
BT på 85/50 er farlig og du burde virkelig tenke litt på helsen din :)

Er litt usikker på hva jeg har rett på av slikt når jeg jobber 70% i snitt på hverdagene men fører kun timer jeg jobber i etterkant.
og når jeg har vært hjemme med sykt barn feks, så blir det bare at jeg får færre timer den uka. Mulig det er noe sånt at man ikke får penger de første dagene, men om man blir sykmeldt feks 4 uker får man noe fra staten?

Har fast hver tredje helg, ellers bare vikariat ettersom det passer med studiene. Tar IKKE ekstravakter. Hver tredje helg er mer enn nok frem til formen er bedre! :D

nå er jeg sykemeldt fra skolen, kommer til å ta permisjon nå. Men jeg forstetter i jobben min annenhver helg så lenge jeg klarer.

Fortsatt sykemeldt ut mars pga dårlig søvn. Og dessverre ser det ikke ut til å bedre seg :( Skulle så gjerne vært på jobb. Blir lange dager hjemme..

Jeg jobber 100% som sykepleier på en hektisk arbeidsplass. Foreløpig går det greit og jeg er 14+1. Den eneste tilpassingen så langt er at jeg har fått byttet nattevaktene mine i dag og kveld. På sikt regner jeg med at jeg trenger litt flere tilpassinger, men jeg håper å kunne jobbe så lenge som mulig!

Er sykemeldt og kjenner meg sååå igjen i dere som snakker om lange kjedelige dager. Er jo ikke i form til en dritt heller, men jeg er ikke laga for passivitet og dåner av å ikke duge til noenting. :wtf: Har en hektisk, krevende jobb der pauser og tilrettelegging er uaktuelt, så spørs om ikke jeg etterhvert går over på svangerskapspenger og går seks laaange måneder i møte :eek:

Har vært sykemeldt fra jobb pga.svangerskapskvalme og oppkast, men jeg jobber kun annenhver helg pga.studier, så har ikke mistet mer enn 2 arbeidshelger. :)

Sykemeldt her også, pga ekstrem kvalme og oppkast. Blir lange dager hjemme, skulle så gjerne heller vært på jobb!

Jobber på plattform så er bare to uker på og har fire uker fri, men det er krevende fysisk arbeid her ute som blir tilrettelagt etterhvert :)
Etter uke svangerskapsuke 28 blir jeg "tvingt" inn i tidlig permisjon fordi jeg ikke får lov til å reise med helikopter mer.

Back
Topp