Jobber dere fullt?

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Ja, jobber dere fullt? Evt hvorfor ikke? klarer jobben å tilpasse arbeidet til at du er gravid? Jeg jobber 50 % som lærer, er sykemeldt pga en salig blanding av svangerskapsvondter.. Føler ikke sjefen er så god til å tilpasse hverdagen, blir pushet på mer jobb en det som tilsvarer en 50%-stilling.. Blir jo mye for/etterarbeid, foreldresamarbeid og samtaletimer.. Er jo ikke så lett å sette ned foten å si nei, føler at sjefen ikke helt ser behovet mitt for å jobbe mindre og føler nesten at hun synes jeg er lat.. Er litt plagsomt kjenner jeg, gjør jo så godt jeg kan!! Ble langt dette innlegget, jaja...

Ja, jobber fullt. Men fra og ned denne uken har jeg fått tilrettelegging i form av en hjemmekontordag i uken. Satser på at jeg holder ut en god stund med den løsningen.

Jeg jobber fullt ja. Håper jeg kan gjøre det ut svangerskapet. Tilretteleggingen er bra den. Jeg har fleksitid, mulighet for hjemmekontor av og til, justerbar pult og pilatesball. Sistnevnte er genialt. Blander mellom å sitte på kontorstol, pilatesball og stå. Kan også ta pauser når jeg ønsker det.

Det med hjemmekontor syns jeg likevel er "flaut" å spørre om. Har kanskje spurt 3 ganger totalt. Kanskje jeg etter hvert vil be om en fast ordning på dette, en dag i uka. Tar da møter over telefon, så det burde gå greit.

Nei. Jeg jobber ikke fullt. Er sykemeldt 70% pga hyperemesis, men jobber det jeg klarer, når jeg vil. Har kontorjobb. De siste ukene har jeg jobbet 13-16, men tenkte å prøve noen dager 10-16 nå framover :) Samboer jobber vekke, så jeg må spare litt energi til å drive huset også.
Har mulighet for hjemmekontor, men synes det er godt å komme seg litt ut. Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef, så jeg har ingen faste oppgaver lenger. Tar det fra dag til dag.

100 % sykemeldt. Har fått en stoffskiftesykdom som kan skape komplikasjoner for fosteret ved forverring, så det er ikke aktuelt å utsette meg selv for belastningene på jobben. Har en jobb med mye psykisk stress.

Ja, jobber fullt. Noen dager er tyngre enn andre, men foreløbig går det ganske bra :) Har kontorjobb, så sitter mye, men også god mulighet til å bevege meg når jeg har behov for det.

Ja, jobber fullt. Noen dager er tyngre enn andre, men foreløbig går det ganske bra :) Har kontorjobb, så sitter mye, men også god mulighet til å bevege meg når jeg har behov for det.

samme her :-) jobber i bhg.

Jobber også 100% i barnehage. Noen dager er tyngre enn andre, og jeg merker godt at jeg er sliten. Men sjefen er veldig på i forhold til å tilrettelegge. Selv er jeg fryktelig dårlig på å sette grenser for meg selv desverre så jeg kommer nok til å bite tenna sammen til siste slutt denne gangen også. Glad for påskeferie sånn midt i den resterende jobbperioden;)

Får svangerskapspenger da jobben ikke kan tilpasses gravide (ambulanse)

Jeg har jobbet fullt til nå, men er nettopp blitt sykemeldt 50 % pga. stående/gående arbeid. Det blir lange dager når man kun får sitte ned i lunsjen, særlig lørdagene hvor man har 9,5 timers vakt.. Så da mente legen jeg burde gå ned nå før jeg er helt utslitt. Kjenner at det er godt for rygg og andre 'vondter' med kortere dager :)

Er 100% sykmeldt på grunn av bekkenet. Er lite mulighet for tilrettelegging på jobb, da det er bare ståing og gåing som forverrer smertene. Men er nå begynt med fysio 2 ganger i uka og håper på å begynne med noen få prosent jobbing etterhvert☺️

Jeg er 50 % sykemeldt pga søvnforstyrrelser. Har vært det siden uke 13. Jordmor anbefalte meg å diskutere mulighet for svangerskapspenger med fastlegen, så det gjør jeg nok når det er tid for å fornye sykemeldingen igjen.

Jeg jobber på et tidsbegrenset forskningsprosjekt og får ikke gjort mye av forskningen siden den går på fosterskadelige kjemikalier. Er derfor på 80 % svangerskapspenger, men er likevel tilnærmet 100 % på jobb og gjør andre oppgaver, leser og planlegger. Siden dette ikke kan gi direkte fremgang i prosjektet som jeg er ansatt på (og dermed ville brukt opp tiden til prosjektet hvis jeg ikke fikk svangerskapspenger), er altså NAV hovedarbeidsgiveren min om dagen, selv om jeg i praksis jobber fullt:-) Tillater meg imidlertid å flekse litt ekstra for henting og levering i bhg, siden jeg egentlig ikke jobber mer enn 20 %.

100 % sykemeldt pga sykt foster og den psykiske påkjenningen det er. Før det jobbet jeg mine faste75% som jeg følte var mer enn nok. Er sykepleier :)

100 % sykemeldt. Har fått en stoffskiftesykdom som kan skape komplikasjoner for fosteret ved forverring, så det er ikke aktuelt å utsette meg selv for belastningene på jobben. Har en jobb med mye psykisk stress.

Kan jeg spørre hvilken stoffskiftesykdom du har fått? Jeg har lavt stoffskifte, men får ikke noe ekstra oppfølging utover hyppigere blodprøver.. Trodde selv at jeg kom til å bli fulgt opp bedre pga dette :(

Jeg jobber 70%, og det har jeg gjort de to siste årene. Så jeg jobber som jeg pleier. Er lektor på vgs, og det gjør ganske greit. Kjenner jeg begynner å bli sliten, og det er ikke alltid så lett i klasserommet. Det blir SÅ godt med vinterferie neste uke! Da skal jeg sove masse, for det er vanskelig å sove nok i hverdagen.

Foreløpig har jeg ingen tilpasninger pga svangerskap, vet ikke helt hva det skulle vært heller. Håper å holde helt til permisjon, for det ville være dumt hvis avgangsklassen min må få ny lærer bare noen mnd. før eksamen.

Kan jeg spørre hvilken stoffskiftesykdom du har fått? Jeg har lavt stoffskifte, men får ikke noe ekstra oppfølging utover hyppigere blodprøver.. Trodde selv at jeg kom til å bli fulgt opp bedre pga dette :(
Graves sykdom, det gir høyt stoffskifte. Men trodde da de med lavt stoffskifte skulle følges opp nøye og? Nå vet jeg ikke så mye om det, her er det også i utgangspunktet blodprøver hver måned og lite utover det, men symptomene er grunnen til sykemeldingen (utmattelse, hjertebank, uro). Stress er en forverrende faktor, så jeg skal ta det med ro. I en annen jobb kunne jeg nok fortsatt å jobbe, men det er mye psykisk stress der jeg er. Uansett, håper det går fint med deg!

Har 100% stilling som sykepleier men 80% sykemeldt.. (Dvs har nettopp vært 2 uker 100% Ute pga dødsfall i familien) skal prøve meg på 20% jobb igjen neste uke.. Men vet ikke om hodet orker dette. Bekkenet er og blitt mye værre disse ukene da det ikke har blitt tatt hensyn til/trening..

Vært 100% sykemeldt siden 10.November :( Savner jobben min....

Back
Topp