Jobber dere fremdeles 100 % ?

Marimekko

Andre møte med forumet
Er ennå i full jobb, krevende jobb og med hus og unger kjenner jeg at jeg rett og slett ikke klarer mer. Men så var det denne samvittigheten.... Hvordan går det med dere andre?

Nei det klarer jeg ikke lenger. Er nå 100% sykmeldt ut svangerskapet, men dere er jaggu flinke dere som klarer det :-)

Jeg har jobbet 70 % de tre siste ukene før permisjonsstart. Frem til det jobbet jeg 100%. Skal sies at med reiseveien jeg har betyr 70% at jeg er hjemme kl. 17, så sånn sett har jeg fortsatt fulle dager. Måtte kutte litt pga. ryggen ikke likte så lange dager ved pc-en.

Jobber 100% enda, har det veldig bra også :) er "bare" 33+3 så kan bli endringer. Har litt under 1 mnd til perm.

Har vært sykemeldt 80% fra nyttår til mars, 100% sykemeldt siste mnd. Permisjonen min begynner i morra :-)

Stkemeldt 40% siste 3 ukene og det har gjort meg veldig godt merker jeg:) både overskudd hjemme og konsentrerer meg bedre på jobb. Jeg var også der at jeg hadde dårlig samvittighet, men vet nå at jeg ikke trenger å ha det

Jeg er sykmeldt 50% pga at jeg er sliten. Syntes det var veldig rart å be om sykemelding uten å ha noe spesifikke plager, men det har gjort underverker. Nå fungerer hverdagen igjen! Jeg legger meg riktignok kl 2030 hver kveld fremdeles, men jeg har overskudd til 2 åringen de få timene mellom barnehagen og leggetid.

I den store sammenhengen har din delvise sykmelding i slutten av svangerskapet veldig lite å si, men den vil bety veldig mye for deg! (Det sa hvertfall min (fantastiske) lege til meg ;) )

Jeg jobbet 100 % frem til jeg gikk i permisjon forrige uke. Synes det funket fint, har hatt et ganske problemfritt svangerskap

Jeg jobbet i min 75% stilling frem til forrige uke. Sykemeldt et par dager innimellom. Nå skal jeg gå ned til 50% (av 75%) frem til permisjonen. Jobber turnus og har mye seint tidlig vakter fremover og klarer rett og slett ikke å stå i det lenger. Slutter kl 22 og begynner gjerne kl 7 neste dag samtlige av dagene jeg har det slik. For meg blir det da maks 6 timer med søvn og det skjer stort sett ikke. Gjerne blir 2-3 timer. Selv om jobben ikke er for krevende i seg selv har kroppen begynt å si i fra. Har slitt mye med søvn, sykdom (virus infeksjoner) og kløe og klarer nå ikke å jobbe optimalt lenger, så da tar jeg å går ned i %. Der er ingen på den jobben som klapper meg på skuldrene for å "stå i det" og jeg har ikke vondt av å tenke på meg og babyen nå fremover...

Er ennå i full jobb, krevende jobb og med hus og unger kjenner jeg at jeg rett og slett ikke klarer mer. Men så var det denne samvittigheten.... Hvordan går det med dere andre?

Samvittighet ovenfor hvem? Deg selv og ditt ufødte barn?

Jeg jobba 50% ut denne uka , men nå er jeg lei og sykemelder meg 100% de siste to ukene før permisjon!

Ventet nok litt for lenge med å spørre om gradert sykemelding, så har vært 100% sykemeldt i ca 5 uker. Da hadde jeg tøyd strikken langt nok og gått på veggen. Slet masse med samvittigheten ovenfor jobben og med mine egne forventninger. Gruet meg til å ta det opp med legen, men følte jeg veide 30 kilo mindre når jeg gikk ut av legekontoret. Legen min var så forståelsesfull og det samme var jobben. Det er bare jeg som føler det er et nederlag, men det må jeg bare akseptere.

Jeg jobber 100% I en ekstremt stressende jobb, med lang reisevei. Det er pågående konflikt på arbeidsplassen som Gjør situasjonen ekstra krevende. Er ingenting Igjen av meg når jeg kommer hjem. Jeg tørr rett å slett ikke å dra til legen for å be om sykemelding, livredd for å få "avslag". Jeg er snart 6 måneder på vei.

Er 50% sjukemeldt. Er fremdeles sliten dei dagane eg er på jobb, men veldig godt med fridagane å hente seg inn på. 5 arbeidsdagar igjen no før permisjon!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg jobber 100% I en ekstremt stressende jobb, med lang reisevei. Det er pågående konflikt på arbeidsplassen som Gjør situasjonen ekstra krevende. Er ingenting Igjen av meg når jeg kommer hjem. Jeg tørr rett å slett ikke å dra til legen for å be om sykemelding, livredd for å få "avslag". Jeg er snart 6 måneder på vei.
Min lege satte ingen spørsmål om eg skulle få eller ikkje og eg var "bare" sliten. Synes virkelig du bør spør om sjukemelding, høyres ut som du har meir enn god nok grunn for sjukemelding.

Sent from my iPad using BV Forum

Vært 40% sykemeldt siden midten av mars.
Ble "påtvunget" sykemld pga høyt blodtrykk, men føltes ganske kleint da jeg ikke har hatt andre plager.
Har heller ikke vært borte en eneste dag siden svangerskapet startet.
Merker jeg er veldig glad for de ekstra timene fri hver dag i ettertid!
Har hatt mulighet til å sove lenger, samt slappe av etter jobb, slik at jeg har litt våken-tid sammen med samboer før dagen er omme.
Godt investert tid!:smiley-bounce012

Back
Topp