Jobber dere fortsatt?

Jobber på en korttidsavdelig på sykehjem. Avd er helt ny, starta opp i april i år.
Hva jobber du med som sykepleier? :)
Så spennende! Slipper vel unna den tyngste pleien du da? :)
Eg jobber i akuttmottak, så kan til tider bli litt mykje, så er sjukmeldt nå fordi kvalmen kom igjen :p men måtte snart ha gitt meg uansett, trur eg.. Klarte ikkje trille sengene, eller vere med på løft, stå bøyd over senga for EKG og andre ting.. Så blei til at eg måtte delegere veldig mykje til kolleger - og det er ikkje så kjekk følelse :p
 
Så spennende! Slipper vel unna den tyngste pleien du da? :)
Eg jobber i akuttmottak, så kan til tider bli litt mykje, så er sjukmeldt nå fordi kvalmen kom igjen :p men måtte snart ha gitt meg uansett, trur eg.. Klarte ikkje trille sengene, eller vere med på løft, stå bøyd over senga for EKG og andre ting.. Så blei til at eg måtte delegere veldig mykje til kolleger - og det er ikkje så kjekk følelse :p
Har hatt tilrettelegging siden jeg kom tilbake fra ferie i slutten av august pga bekkenplager. Nå er jeg 50% sykemeldt. Går som regel på topp når jeg er på jobb, har ansvarsvakter uten å være i pleie, medisinansvar uten å være i pleie, administrative oppgaver, medisinrom med legging av dosetter og fremover nå blir det en del kursing da jeg er verneombud. Så fungerer veldig greit i 50% :)
Nei det er ikke noe kjekt når man føler at man ikke strekker til og det blir "merarbeid" på kollegaer. Som avdelingslederen min sier:"Dette er snakk om en kort periode av ditt arbeidsforhold, så du skal ikke tenke så mye på det. Som gravid SKAL dine kolleger utvise forståelse og hensyn. Hadde vært noe annet om det var snakk om et 10 års langt perspektiv."
 
Har hatt tilrettelegging siden jeg kom tilbake fra ferie i slutten av august pga bekkenplager. Nå er jeg 50% sykemeldt. Går som regel på topp når jeg er på jobb, har ansvarsvakter uten å være i pleie, medisinansvar uten å være i pleie, administrative oppgaver, medisinrom med legging av dosetter og fremover nå blir det en del kursing da jeg er verneombud. Så fungerer veldig greit i 50% :)
Nei det er ikke noe kjekt når man føler at man ikke strekker til og det blir "merarbeid" på kollegaer. Som avdelingslederen min sier:"Dette er snakk om en kort periode av ditt arbeidsforhold, så du skal ikke tenke så mye på det. Som gravid SKAL dine kolleger utvise forståelse og hensyn. Hadde vært noe annet om det var snakk om et 10 års langt perspektiv."

Så godt dei har løyst det slik da :)
Det er et viktig poeng, men kjenner fremdeles på det, da de gjerne har meir enn nok med sine pasienter også "prakka" eg på dei ekstra arbeid.. Spesielt når avdelinga er overfylt og vi har pasienter på korridor osv. Også går eg å masa om at noken må kjøre min pasient på røntgen :p
 
Nå skal jeg vekk til syden i 14 dager, spent på hvordan formen er når jeg kommer tilbake, siste uken har jeg ikke fått sovet skikkelig pg av smerter i ryggen, håper det bare er forbigående, viss ikke vet jeg ikke hvordan jobb kommer til å bli fremover :(
 
Jobber 80% og skal holde ut til høstferien, så håper jeg ferien gir meg energi til å fortsette frem til permisjon.
 
Nå skal jeg vekk til syden i 14 dager, spent på hvordan formen er når jeg kommer tilbake, siste uken har jeg ikke fått sovet skikkelig pg av smerter i ryggen, håper det bare er forbigående, viss ikke vet jeg ikke hvordan jobb kommer til å bli fremover :(

Så herlig med sydenferie! Du er heldig :) god tur!
 
Så godt dei har løyst det slik da :)
Det er et viktig poeng, men kjenner fremdeles på det, da de gjerne har meir enn nok med sine pasienter også "prakka" eg på dei ekstra arbeid.. Spesielt når avdelinga er overfylt og vi har pasienter på korridor osv. Også går eg å masa om at noken må kjøre min pasient på røntgen :p
Skjønner veldig godt hva du mener :) Har det på akkurat samme viset..
Når de litt tyngre pasienter vi har som trenger en del hjelp i forflytningssituasjoner henvender seg til meg og sier de må på do, og jeg må begynne å lete etter noen som kan gjøre det, da føler jeg meg litt ubrukelig.. Samme hvis jeg kommer inn på et rom og pasienten har falt på gulvet, og jeg ikke kan gjøre noen ting annet enn å finne to-tre stk som kan hjelpe pasienten opp... Happy preggolife :p
 
Jobber enda ja. Men sjefa har sagt at jeg kan komme senere og dra hjem tidligere uavhengig av sykemelding. Jeg får ikke slite meg ut, det er ingen tjent på. Men trenger det sosiale også :) hun er bare fantastisk. Takket være henne kan jeg faktisk kanskje klare å jobbe fram til jeg går ut i permisjon :)
 
Jobber enda ja. Men sjefa har sagt at jeg kan komme senere og dra hjem tidligere uavhengig av sykemelding. Jeg får ikke slite meg ut, det er ingen tjent på. Men trenger det sosiale også :) hun er bare fantastisk. Takket være henne kan jeg faktisk kanskje klare å jobbe fram til jeg går ut i permisjon :)
Wow snakk om drømmesjef!
 
Jobber enda ja. Men sjefa har sagt at jeg kan komme senere og dra hjem tidligere uavhengig av sykemelding. Jeg får ikke slite meg ut, det er ingen tjent på. Men trenger det sosiale også :) hun er bare fantastisk. Takket være henne kan jeg faktisk kanskje klare å jobbe fram til jeg går ut i permisjon :)
For en fantastisk sjef :D
 
Jeg jobber også enda. Jobber på en stor legevakt så det er vanskelig å tilrettelegge. Det syns jeg var veldig trist for jeg føler selv jeg kan bidra med mye hvis jeg bare får litt tilrettelegging på veien. Sjefen min er intet mindre enn fantastisk!! Han forklarte at før fantes det aktiv sykemelding, da var det leid inn folk for meg og jeg kunne gå på topp og kunne komme og gå som jeg selv ønskte. Dette finnes ikke lenger. Så han foreslo at jeg skulle sykemelde meg mye, dvs 90%. I realiteten jobber jeg mye mer enn 10%, det blir bare ikke registrert noen plass. I de 90% jeg er sykemeldt er det leid inn folk for meg og jeg kan gå på topp. Jeg får jobbe, legevakta får "nyte godt av" min ressurs, en vinn-vinn situasjon for min del. I tillegg får jeg holde på med opplæring av ansatte så tunge fysiske utfordringer blir det heller ikke mye av. Helgene slipper jeg. Føler meg rett og slett heldig! I tillegg har jeg nettop fått både stillingsøkning og et realt lønnstillegg på 50.000... Digger jobben min jeg! Jeg tror nok at jeg jobber tiden ut :)
 
Tror det er mange sjefer som er litt korttenkte. Jeg får jo 0 lojalitet ovenfor bedriften når jeg blir misstrodd som nå. Så oddsen for at jeg velger å gå et annet sted etter endt permisjon er absolutt tilstede, noe jeg (uten å virke blærete håper jeg) er et tap for dem.

Hurra for gode sjefer som ser lengere frem enn 2 mnd. Så glad for dere som har det :)
 
Har fått navlebrokk. Det gjør kjempevondt når jeg står, går, hoster, løfter, ja egentlig alt untatt når jeg ligger på rygg. Var på legevakta i går, og det virker som om jeg bare må ligge å avlaste så mye som mulig. Han anbefalte at jeg fikk meg sykemelding ut svangerskapet, så hurra for å ligge flatt i 3 mnd.......... (sagt med sylskarp ironi)
Jobber i barnehage, og er i uke 28 nå
 
Har fått navlebrokk. Det gjør kjempevondt når jeg står, går, hoster, løfter, ja egentlig alt untatt når jeg ligger på rygg. Var på legevakta i går, og det virker som om jeg bare må ligge å avlaste så mye som mulig. Han anbefalte at jeg fikk meg sykemelding ut svangerskapet, så hurra for å ligge flatt i 3 mnd.......... (sagt med sylskarp ironi)
Jobber i barnehage, og er i uke 28 nå
Off, stakkars deg :( Håper du blir bedre med hvile :)
 
Back
Topp