Du kan jo fortelle legen om hvordan det føles, og så er det legen som vurderer om du skal sykmeldes og hvilken gradering det skal være. Det er ikke ditt ansvar å finne ut av dette. Men gå til legen
Jeg er helt enig i at man ikke skal presse seg over evne bare for å unngå sykmelding mens man er gravid. Samtidig blir jeg oppgitt over folk som forventer å ha en fritid fylt opp av hobbyer og sosiale sammenkomster, som må holde huset strøkent og alltid er med på alt - også skal de sykmeldes fra jobb. Jeg bruker den energien jeg har på jobb, og om mannen må ta i et ekstra tak hjemme når jeg går gravid med vårt felles barn, så tenker jeg det er helt ok. Det samme gjelder fritidsaktiviteter og sosiale sammenkomster - totalbelastningen i hverdagen teller, og jeg tenker man må roe kraftig ned på andre ting før en sykmeldes fra jobb - uansett om man er dårlig pga svangerskap eller på grunn av helt andre ting.
Nå mener jeg ikke at noen som har svart i denne tråden passer til beskrivelsen min over, det er mer ment som en generell betraktning etter å ha lest litt rundt omkring om hva slags holdninger mange har til det å være sykmeldt.