Jobbe på asylmottak

I uke dagene fikk de middag fra et stort felles kjøkken så maten var langt fra fersk når den endelig ankom den avdelingen...

Og i denne jobben jeg har nå , altså min jobb nr2, får brukerne nedfrystmat i uke dagene som må varmes opp i bakker og kun hjemmelaget mat lør og søndag. ..

Grusomt :/
 
Jeg har jobbet på sykehjem i 10 år og det på forskjellige og ingen av stedene har vært slik. Og dessuten bryr jeg meg fint lite om hva "de som har jobbet der i 30 år" sier til meg fordi jeg setter pasienten først. Så får de si hva de vil. Hos oss så tenker de fleste på pasientene først og ikke egen interesse. Her ser vi hva de vil og orker. Alle får legge seg når de vil. Selvfølgelig skulle vi absolutt hatt flere hender, for stress er det. Men alle har egne rom med sine egne ting og dersom de ikke har familie som kan handle ting for de så gjør vi det.

Oi kjenner jeg ble litt nysgjerrig på hvor dette er henne, for det hørtes kjempebra ut. For her jeg bor er det ikke slik. Her er det som drømmeren84 beskriver.
 
Jeg har jobbet på langtids avdeling og jeg må si at grunnen til at jeg måtte si opp , var pga jeg ikke taklet å måtte jobbe i en så uverdig avdeling hvor jeg fikk kjeft om jeg brukte 10 min ekstra inne hos brukerne da det var noe man IKKE hadde tid til!
( mens kjerringer som hadde jobbet der i 30 år kunne glatt sitte ute 15 min støtt og stadig og pattepå rullingsen sin!)
Og å måtte kjappe meg i å få i de måltider for å løpe videre til neste og ta på de pysj kl 17, er i mine øyne IKKE verdig for de gamle som faktisk har bygget landet vårt!
Og jo de måtte dele nattbord et par av de!

Tilslutt taklet jeg det ikke mer da jeg ble oppriktig lei meg hver vakt jeg var på!

Så den oppfatningen om at gamlehjem er så jævli bra, stemmer ikke som du sier dessverre. ..
Det med å patte på rullingen sin gjelder dessverre alle steder. Jeg jobber i hjemmesykepleien og er en av de første som reiser ut. De som røyker må jo røyke og ha symøte før de kan begynne dagen. Så ender det med at de lemper over oppdragene sine fordi de ikke rekker alt pga den forbanna røyken. Men ser de det selv? Nei.
 
Det med å patte på rullingen sin gjelder dessverre alle steder. Jeg jobber i hjemmesykepleien og er en av de første som reiser ut. De som røyker må jo røyke og ha symøte før de kan begynne dagen. Så ender det med at de lemper over oppdragene sine fordi de ikke rekker alt pga den forbanna røyken. Men ser de det selv? Nei.

Det er sykt irriterende! Sambo jobber også i hjemmesykepleien og han beskriver det samme. Men jeg sier i fra om sånt jeg. Jeg jobber ikke dobbelt mens andre slappet av :p
 
Er dette på kortids eller langtids avdeling?
Jeg jobbet på langtidsavdelig, og innimellom lå det pasienter på fellesbadet. Jobber ikke der lenger pga studie, men tenker ofte på de gammle. Vi handlet jo også for de som ikke hadde familie, men ofte gikk det lang tid pga de som hadde ansvaret for det var sykemeldt eller ikke hadde tid. Da måtte de bruke av felleslageret. Jeg elsket jobben min, til tross for tøffe dager med mye stress, syns det er utrolig givende jobb og syns det er synd ikke ryggen min hadde taklet og bli sykepleier. Men all ære og ros til dere som er enten det, fagarbeider eller assistent ❤
 
Det er sykt irriterende! Sambo jobber også i hjemmesykepleien og han beskriver det samme. Men jeg sier i fra om sånt jeg. Jeg jobber ikke dobbelt mens andre slappet av :p

Hehe turte ikke si fra da disse hadde jobbet der betraktelig mange år og jeg var da bare en assistent...
Men om jeg hadde vært fast ansatt osv så ville jeg slått i bordet ja :p
 
Mye uverdig behandling i eldre sektoren men også mye verdig. Heldigvis de aller fleste som jobber med eldre gjør det nettopp fordi de ønsker og gi de som bygde opp landet en verdig avslutning på sine liv. Desverre så er ressursene ikke deretter å det er de eldre som må lide da de er de letteste og sette bakerst pga alderen. Derfor får de masse produsert mat som de betaler dyre dommer får som absolutt ikke er laget med kjærlighet, de har vedtak på tjenester de har krav på, som de ikke får, ikke fordi vi ikke vil men fordi vi strekker ikke til. Kl kan være 12.00 og flere ligger enda i sengen, mens vi løper, prøver og få det til og gå oppz få de opp før kveldsvaktene kommer, gi de litt livsglede, kanskje en trilletur ut eller sette opp håret deres i en spenne. Holde de i håndenz gi de et smil, le sammen med de, høre og snakke med de om før i tiden som de elsker og har gode minner fra. Men nei da vi skal være så nedbemannet at de få som kommer seg på jobb blir utbrent og sykemeldt, flere slutter fordi de føler de ikke strekker til. Som føler denne verdigheten ikke er noen verdig. Jeg er en av de. Og jeg har prøvd meg både på lukket avd for demente, på sykehjem og i hjemmesykepleien. Der var det enda verre mennesker satt og gråt, mens man måtte følge tjeneste mobilen sin, og krysse av tjenestene som om de bare var en rutine. Det er forferdelig, men desverre så er det mange steder slik, men en ting er sikkert og visst, det handler ikke om helsefag arbeideren, vernepleieren, sykepleieren, assistenten eller aktivitøren for de vil og de ønsker, men staten holder ressursene tilbake og lar oss ikke strekke til. Desverre...
 
Jaja, vi får håpe at ikke de sårt trengte nye asylmottakene finansieres ved kutt i midler til sykehjem, men heller i en forsvarsbudsjettpost eller noe ... hvis det var sånn sammenhengen var.
 
Nei i denne sammenhengen tenkte jeg ikke på flyktningene, men generellt. De eldre er satt bakerst i køen av det offentlige systemet vi har i Norge som skal være en trygghet. Kriminalomsorgen f eks er luksus hotell i forhold til standarden på norske sykehjem.
 
Når godeste AP var under tronen å stoltenberg satt med makta hadde han 179000 på budsjett som skulle brukes på dement omsorg, hvor disse pengene ble av er det den dag idag ingen som vet. Men en ting er sikkert, de gikk ikke til noe forskning eller midler for demente.
 
Back
Topp