Jobbe på asylmottak

Jeg følte ikke det var noen som dro rasisme kortet da? Men når man svarer at man lurer på hvorfor fordi noen bare svarer nei, det hadde jeg ikke gjort, så skjønner jeg det. Det er ekstremt mange nå til dags som er i mot flyktninger. Og det er det verste jeg hører og noe jeg føler man stå i mot :) men å ikke ville pga stor potensiell smittefare er jo helt legitimt :) sikkert derfor de lurer på grunn.

Di jeg kjenner som er i mot flyktninger som du sier, er ikke i mot flyktningene i seg selv. Men i mot måten ting blir gjort på. Selv syns jeg vi har mye å lære av å se på Sverige. Og jeg syns vi burde hatt strenge regler som feks Danmark. Jeg syns også det er viktig at vi ikke glemmer vårt eget folk oppi dette. Når bestemor griner av angst for å havne på gamlehjem der hun kun får ett nattbord og må dele rom fordi vi ikke har råd til pleiere og flere rom, en venn ikke får medisinene eller oppfølgingen som trengs fordi vi ikke har råd til å ansette flere leger. Da tenker jeg mitt. Men jeg er ikke rasist eller i mot å hjelpe for det om. Jeg syns det er helt forferdelig det di går igjennom, det er nok penger og plass i verden til at alle skal kunne ha det bra.
 
Di jeg kjenner som er i mot flyktninger som du sier, er ikke i mot flyktningene i seg selv. Men i mot måten ting blir gjort på. Selv syns jeg vi har mye å lære av å se på Sverige. Og jeg syns vi burde hatt strenge regler som feks Danmark. Jeg syns også det er viktig at vi ikke glemmer vårt eget folk oppi dette. Når bestemor griner av angst for å havne på gamlehjem der hun kun får ett nattbord og må dele rom fordi vi ikke har råd til pleiere og flere rom, en venn ikke får medisinene eller oppfølgingen som trengs fordi vi ikke har råd til å ansette flere leger. Da tenker jeg mitt. Men jeg er ikke rasist eller i mot å hjelpe for det om. Jeg syns det er helt forferdelig det di går igjennom, det er nok penger og plass i verden til at alle skal kunne ha det bra.

Som jeg skulle sagt det selv!
 
Di jeg kjenner som er i mot flyktninger som du sier, er ikke i mot flyktningene i seg selv. Men i mot måten ting blir gjort på. Selv syns jeg vi har mye å lære av å se på Sverige. Og jeg syns vi burde hatt strenge regler som feks Danmark. Jeg syns også det er viktig at vi ikke glemmer vårt eget folk oppi dette. Når bestemor griner av angst for å havne på gamlehjem der hun kun får ett nattbord og må dele rom fordi vi ikke har råd til pleiere og flere rom, en venn ikke får medisinene eller oppfølgingen som trengs fordi vi ikke har råd til å ansette flere leger. Da tenker jeg mitt. Men jeg er ikke rasist eller i mot å hjelpe for det om. Jeg syns det er helt forferdelig det di går igjennom, det er nok penger og plass i verden til at alle skal kunne ha det bra.

Jeg er uenig i mye av det du skriver her. Men det er ingen diskusjon jeg orker å ta her inne(bortsett fra at jeg selv jobber på sykehjem og ingen som kun får et nattbord og svært få må dele rom med andre, det har jeg aldri hørt om engang og jeg har jobbet 10 år på sykehjem).
 
Jeg synes ikke jeg noen forklaringsplikt og jeg er en av de som omtrent blir hetset her inne for å ikke dele samme syn på ting. Så nei, dere får ingen forklaring og heller ingen grunn til å kalle meg det ene eller det andre.
 
Jeg synes ikke jeg noen forklaringsplikt og jeg er en av de som omtrent blir hetset her inne for å ikke dele samme syn på ting. Så nei, dere får ingen forklaring og heller ingen grunn til å kalle meg det ene eller det andre.

Når ble du hetset her inne? Og hvem har kalt deg noe? Jeg har ikke sett noe sånt? Så jeg skjønner ingenting :p
 
Jeg er uenig i mye av det du skriver her. Men det er ingen diskusjon jeg orker å ta her inne(bortsett fra at jeg selv jobber på sykehjem og ingen som kun får et nattbord og svært få må dele rom med andre, det har jeg aldri hørt om engang og jeg har jobbet 10 år på sykehjem).

Da må jeg si at di som bor der du bor er heldige, for på gamlehjemmene her jeg bor er det allerede blitt ett faktum.
 
Hva syns dere? Blitt spurt om å settes opp på liste for kjøkken/servering/renhold.. Har antagelig bare jobb nesten ut året og mangler ca 3 mnd til for å få rett t foreldrestipend.. Kan dog hende at jeg får stipend fra lånekassa i stedet/ i tillegg.. Men jeg vet ikke om d er trygt å jobbe der..? Gubben blei redd for meg og baby og ville ikke at jeg sku, er litt usikker selv..
Synes det høres ut som en meningsfylt og fin jobb.
 
Oi dette var visst et hett tema :p har ikke vaksiner nå, godt poeng:/ får vel holde meg unna for å ikke risikere å få noe nå som jeg er gravid, vil ikke ta vaksiner nå heller da man ikke vet virkninger på foster.. Takk for mange syn
 
Tror de fleste som har fått asyl i norge, har fått de vaksinene de trenger også for å kunne røre seg fritt rundt. Ingen som har slengt noe rasist kort, men det må vær lov og være kritisk til enkelte svar, det er jo den som evt tar seg nær som mest sansynlig i utgangspunktet har andre meninger, og det er lov det, men jeg er ikke enig isåfall for jeg er det stikk motsatte ifra en evt rasist. Og da må det være lov og stille spm og det kom jo sakte men sikkert frem at noen sa blankt nei fordi de deler andre meninger, mens noen sa nei pga redsel for smitte. I ett offentlig fora så har alle rett til og spørre om man ytrer, det var jo noen her som nevnte ytringsfrihet og det gjelder da søren også oss som lurer på hvorfor og hvorfor ikke og ikke bare den som har meningen!! Hett tema ja, ingen tvil om det, men noe rasist kort for at jeg stiller spm den blir for tynn og ta seg fornærmet av :)
 
Jeg hadde ikke gjort det nå som jeg er gravid eller i det hele tatt. Det har ingenting med å gjøre at jeg ikke ønsker å være rundt flyktninger, for jeg kunne mer enn gjerne syntes det hadde vært en kjempespennende og givende jobb! Jeg mangler vaksiner og har ikke noen planer om å ta de vaksinene jeg mangler, hverken nå under svangerskapet eller etterpå.
 
Vi har veldedighetsdag med jobben hvert eneste år. I år var det på asylmottak. Helt fantastisk, jeg hadde ikke nølt. Hva er han redd for? Det er helt vanlige mennesker.
 
Jeg er uenig i mye av det du skriver her. Men det er ingen diskusjon jeg orker å ta her inne(bortsett fra at jeg selv jobber på sykehjem og ingen som kun får et nattbord og svært få må dele rom med andre, det har jeg aldri hørt om engang og jeg har jobbet 10 år på sykehjem).
Jeg sniker litt fra mai 16 og må da si at det gammlehjemmet du jobber på må være fantastisk ;-)

det jeg jobbet på deler mange pasienter rom og bad, mange ligger hele dagen for det er ikke nok pleiere til og ta de opp, pleierene løper beina av seg for og gjøre det beste de kan, men får den ene skyllebøtta etter den andre av fortvilte pasienter/pårørende fordi de er for trege. Og jo, det er kun ett nattbord pr pasient. Så det er godt å se at enkelte sykehjem/gammlehjem har gode ordninger, men det er langt fra alle dessverre.
 
Jeg sniker litt fra mai 16 og må da si at det gammlehjemmet du jobber på må være fantastisk ;-)

det jeg jobbet på deler mange pasienter rom og bad, mange ligger hele dagen for det er ikke nok pleiere til og ta de opp, pleierene løper beina av seg for og gjøre det beste de kan, men får den ene skyllebøtta etter den andre av fortvilte pasienter/pårørende fordi de er for trege. Og jo, det er kun ett nattbord pr pasient. Så det er godt å se at enkelte sykehjem/gammlehjem har gode ordninger, men det er langt fra alle dessverre.

Er dette på kortids eller langtids avdeling?
 
Jeg har jobbet på langtids avdeling og jeg må si at grunnen til at jeg måtte si opp , var pga jeg ikke taklet å måtte jobbe i en så uverdig avdeling hvor jeg fikk kjeft om jeg brukte 10 min ekstra inne hos brukerne da det var noe man IKKE hadde tid til!
( mens kjerringer som hadde jobbet der i 30 år kunne glatt sitte ute 15 min støtt og stadig og pattepå rullingsen sin!)
Og å måtte kjappe meg i å få i de måltider for å løpe videre til neste og ta på de pysj kl 17, er i mine øyne IKKE verdig for de gamle som faktisk har bygget landet vårt!
Og jo de måtte dele nattbord et par av de!

Tilslutt taklet jeg det ikke mer da jeg ble oppriktig lei meg hver vakt jeg var på!

Så den oppfatningen om at gamlehjem er så jævli bra, stemmer ikke som du sier dessverre. ..
 
Var terminal avdeling faktisk. . Så å unne de noen ekstra gleder ved å bruke noen minutter ekstra, burde de fortjent..

Hun ene som bodde lengst øverst oppe i gangen, hadde kjempe langt grått hår og jeg så gleden i ansiktet hennes hver gang jeg kom inn, da jeg brukte god tid på å stelle henne og håret hennes. .. slik at hun kunne føle seg godt...
Hun hadde ingen familie og satt i en stol HELE dagen alene, hun hadde ikke tv på rommet og radio ønsket hun ikke høre på...

Grusomt spør du meg :(
 
Jeg har jobbet på langtids avdeling og jeg må si at grunnen til at jeg måtte si opp , var pga jeg ikke taklet å måtte jobbe i en så uverdig avdeling hvor jeg fikk kjeft om jeg brukte 10 min ekstra inne hos brukerne da det var noe man IKKE hadde tid til!
( mens kjerringer som hadde jobbet der i 30 år kunne glatt sitte ute 15 min støtt og stadig og pattepå rullingsen sin!)
Og å måtte kjappe meg i å få i de måltider for å løpe videre til neste og ta på de pysj kl 17, er i mine øyne IKKE verdig for de gamle som faktisk har bygget landet vårt!
Og jo de måtte dele nattbord et par av de!

Tilslutt taklet jeg det ikke mer da jeg ble oppriktig lei meg hver vakt jeg var på!

Så den oppfatningen om at gamlehjem er så jævli bra, stemmer ikke som du sier dessverre. ..

Jeg har jobbet på sykehjem i 10 år og det på forskjellige og ingen av stedene har vært slik. Og dessuten bryr jeg meg fint lite om hva "de som har jobbet der i 30 år" sier til meg fordi jeg setter pasienten først. Så får de si hva de vil. Hos oss så tenker de fleste på pasientene først og ikke egen interesse. Her ser vi hva de vil og orker. Alle får legge seg når de vil. Selvfølgelig skulle vi absolutt hatt flere hender, for stress er det. Men alle har egne rom med sine egne ting og dersom de ikke har familie som kan handle ting for de så gjør vi det.
 
Back
Topp