Jobbe på asylmottak

EGB92

Flørter med forumet
Hva syns dere? Blitt spurt om å settes opp på liste for kjøkken/servering/renhold.. Har antagelig bare jobb nesten ut året og mangler ca 3 mnd til for å få rett t foreldrestipend.. Kan dog hende at jeg får stipend fra lånekassa i stedet/ i tillegg.. Men jeg vet ikke om d er trygt å jobbe der..? Gubben blei redd for meg og baby og ville ikke at jeg sku, er litt usikker selv..
 
Så lenge du har de vaksinene du trenger, og er nøye med hygiene osv så skal det gå greit :)
 
Enig med de over! Har jobbet på asylmottak selv, fantastisk arbeid! Ikke noe skummelt :) men klart, du må ville det selv da. Hva med å be om å få prøve det ut litt? Se hvordan du synes det er?
 
Absolutt verdt å prøve. De fleste er ganske så uskyldige og det trengs folk så syns absolutt ikke det er noe å vær redd for.
 
Ja!

Jeg gikk tur forbi et sted som nylig har åpnet som nytt mottak i kommunen her. Så noen barn som sparket fotball ute på gresset og ble så rørt at jeg begynte å gråte ...

Du kan være med å gjøre hverdagen finere for disse familiene, barna og enslige menneskene på flukt. Jeg ville gjort det!
 
Jeg hadde ikke gjort det pga vi var på møte igår om mottaket vårt hvor vi fikk beskjed om at de verken var screenet for smittsom tuberkulose og det var funnet mistanke til kolera :(

Hadde de vært 110% friske så hadde jeg ikke hatt noe imot det :)
Så er ikke å dømme noen men å sette barnet mitt som jeg har ventet på i 4 år først :)
 
Men jeg syntes IKKE noen her heller har lov å si noen ting dersom andre har andre syn!
Er så lei av alle som slenger ut rasist kortet bare fordi man har andre meninger enn en selv!

Så syntes virkelig alle bør tenke seg om før de sier noenting som helst dersom andre har andre syn! Man har ytringsfrihet her i Norge men den blir man tatt ifra dersom man velger å tørre å si noe annet enn dere som vil gjøre alt for å hjelpe...
Gud jeg har lest mye stygt om folk som har et annet syn ..
( dersom de er rasister så er det stygt selvsagt og det liker jeg ikke men ALLE har rett til egne meninger... men om noen velger å hugge hodet av meg fordi jeg tar forbehold mtp smitte frem til jeg er sikker så fy skam dere like mye!)
 
Spente på svar? Får følelsen av at om vi kommer med andre grunner blir vi stempla rassist.
Må vell ikke ha en grunn å kåmme med bare fordi jeg ikke hadde gjort det?? Opp til hver enkelt det!
Selvfølgelig er de fleste godhjertet og fine mennesker men vi har også hatt de som ikke har vært det.
 
Siterer denne. Spent på svarene kjenner jeg. Håper forhåndsdømming holder seg utenfor dette forumet, alt for mye av det rundt om på nettet ellers!!!

På hvilket grunnlag kan dere kreve forklaring?
Har man forklaringsplikt dersom man har andre meninger?!?!
 
Det er min drømmejobb. Og det er planen etter jeg har vært i permisjon.

Jeg har tidligere vært leksehjelp og besøksvenn på et asylmottak for enslig mindreårige asylsøkere.

Jeg gir klær og penger til organisasjoner som jobber med flyktninger. Skulle gjerne ha jobbet mer som frivillig men det har jeg ikke mulighet til nå :(

Men jeg vet faktisk ikke om jeg hadde gjort det nå når jeg var gravid pga sykdommer som ikke er avklarte. Måtte hatt litt mer info om det først. Og jeg er så langt fra rassist som det går Ann å bli ;) jeg er sambo med en "muslim" fra Libanon ;)
 
Det er min drømmejobb. Og det er planen etter jeg har vært i permisjon.

Jeg har tidligere vært leksehjelp og besøksvenn på et asylmottak for enslig mindreårige asylsøkere.

Jeg gir klær og penger til organisasjoner som jobber med flyktninger. Skulle gjerne ha jobbet mer som frivillig men det har jeg ikke mulighet til nå :(

Men jeg vet faktisk ikke om jeg hadde gjort det nå når jeg var gravid pga sykdommer som ikke er avklarte. Måtte hatt litt mer info om det først. Og jeg er så langt fra rassist som det går Ann å bli ;) jeg er sambo med en "muslim" fra Libanon ;)

Haha bestekompisen min er så langt i fra norsk som han kan få blitt haha.. så å slenge rasist kortet i trynet mitt, da får man fingern tilbake med et hånlig smil haha :p
det er KUN pga smitte som ikke er avklart at jeg holder avstand mens jeg er gravid :)

Dere som velger å ikke tenke på dette mens dere er gravide, er i mitt hodet meget uansvarlige ovenfor dere ufødte barn! Basta bom! Så tenk litt på den dere prøver å rakke ned på oss andre! Eller sitte der på deres høye hest!
 
Haha bestekompisen min er så langt i fra norsk som han kan få blitt haha.. så å slenge rasist kortet i trynet mitt, da får man fingern tilbake med et hånlig smil haha :p
det er KUN pga smitte som ikke er avklart at jeg holder avstand mens jeg er gravid :)

Dere som velger å ikke tenke på dette mens dere er gravide, er i mitt hodet meget uansvarlige ovenfor dere ufødte barn! Basta bom! Så tenk litt på den dere prøver å rakke ned på oss andre! Eller sitte der på deres høye hest!

Jeg følte ikke det var noen som dro rasisme kortet da? Men når man svarer at man lurer på hvorfor fordi noen bare svarer nei, det hadde jeg ikke gjort, så skjønner jeg det. Det er ekstremt mange nå til dags som er i mot flyktninger. Og det er det verste jeg hører og noe jeg føler man stå i mot :) men å ikke ville pga stor potensiell smittefare er jo helt legitimt :) sikkert derfor de lurer på grunn.
 
Jeg følte ikke det var noen som dro rasisme kortet da? Men når man svarer at man lurer på hvorfor fordi noen bare svarer nei, det hadde jeg ikke gjort, så skjønner jeg det. Det er ekstremt mange nå til dags som er i mot flyktninger. Og det er det verste jeg hører og noe jeg føler man stå i mot :) men å ikke ville pga stor potensiell smittefare er jo helt legitimt :) sikkert derfor de lurer på grunn.

Nei ikke rasisme kortet her :)
 
Back
Topp