Jobb?

Huff... Føler veldig med deg. Kjenner jeg blir sint på legen din. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ting som skjer under svangerskapet. Noen bryr seg nesten ikke om små blødninger, noen blir hysteriske ved en nesten usynlig dråpe blod. Man skal ha respekt for alle reaksjoner og møte dette med forståelse og gjøre det man kan for å dempe urolighetene.. Du skal på ingen måte ha dårlig samvittighet for at du er borte fra jobb. Du er den eneste som vet hvordan du har det og hva du orker! Jeg håper virkelig at blødningen ikke skyldes abort, men er noe annet helt uskyldig. Veldig lykke til på ultralyd. Håper alt står bra til. Masse varme tanker og en skikkelig bamseklem fra meg [emoji173][emoji4]
Tusen takk for gode ord! Det hjalp faktisk veldig å høre akkurat nå :) Jeg er veldig spent på hva jeg får vite på torsdag, men frykter desverre det værste. Har ikke hatt positive opplevelser med blødning tidligere. Jeg skal oppdatere når jeg vet hvordan det går! ❤

Klem til deg [emoji173] Helt enig med mamma_i_september ang det med legen din.. Den legen viser ikke mye empati og forståelse spør du meg!!
Vet det er vanskelig å ikke få dårlig samvittighet overfor jobben, men helsa di er viktigere [emoji173] Lykke til!! Heier på deg [emoji8]
Tusen takk! ❤

Tusen takk for gode ord! Det hjalp faktisk veldig å høre akkurat nå :) Jeg er veldig spent på hva jeg får vite på torsdag, men frykter desverre det værste. Har ikke hatt positive opplevelser med blødning tidligere. Jeg skal oppdatere når jeg vet hvordan det går! [emoji173]
Godt å høre [emoji4] skjønner godt at du frykter det verste. Det er jo helt naturlig når man blir bekymret. Gleder meg til oppdatering på torsdag [emoji3][emoji106] prøv å bruke tiden fram til da på noe du liker å gjøre og noe som gir deg litt positiv energi, selv om det kanskje kan være vanskelig. Jeg går og bekymrer meg over alt mulig med mitt svangerskap selv om dagen... Dro meg opp av sofaen i stad og tok med bikkja på en løpetur. Det hjalp veldig for meg selv om jeg overhodet ikke hadde lyst. Håper du kan finne på noe som er bra for deg også [emoji4]

Når du er sykemeldt over 16 dager sammenhengende er det NAV som står for utbetalingene. Da regner de et gjennomsnitt av det du har tjent de siste 6 mnd eller noe sånt. Så du får sykepenger om du er syk lenge nok :) det du da får utbetalt teller også når de skal regne gjennomsnitt til foreldrepenger :)
Ok :) Jeg skal snakke litt med sjefen før kveldsvakten min i morgen. Er veldig spent på hva hun sier og om hun er interessert i å gjøre noen endringer. Jeg føler meg så forskjellsbehandlet at det går på psyken.

Jeg jobber på kontor. De to siste dagene har jeg måtte bruke egenmelding. Har vært helt vilt kvalm og slapp med hodepine:( må tilbake morgen føler jeg. Hvor dårlig må man være for å få sykemelding når man jobber på kontor egentlig?

Jobber i reinhold og kjenner jo det er fysisk tungt. Sist svangerskap ble jeg sykemeldt 50% i uke 16 med bekkenløsning og seinere 100% sykemeldt pga bekkenløsningen ble helt uutholdelig. Forløbi går det greit men kjenner jo jeg er helt dau når jeg kommer hjem omtrent.

Har vært sykemeldt 100% i to uker nå. fra jeg var 6+2. Var hos lege i går og er sykemeldt i to nye uker. Intens kvalme, spyr flere ganger om dagen, og resten av dagen er jeg så sinnsykt kvalm at jeg stort sett ikke klarer annet enn å ligge. I tillegg fått veldig mange vonde og triste tanker, og er henvist videre til psykolog for å forebygge svangerskapsdepresjon. Livet føles ganske tøft fort tiden. I en tid der jeg føler jeg burde være glad og lykkelig.

Har vært sykemeldt 100% i to uker nå. fra jeg var 6+2. Var hos lege i går og er sykemeldt i to nye uker. Intens kvalme, spyr flere ganger om dagen, og resten av dagen er jeg så sinnsykt kvalm at jeg stort sett ikke klarer annet enn å ligge. I tillegg fått veldig mange vonde og triste tanker, og er henvist videre til psykolog for å forebygge svangerskapsdepresjon. Livet føles ganske tøft fort tiden. I en tid der jeg føler jeg burde være glad og lykkelig.
Uff. Ønsker deg god bedring både fysisk og psykisk. Håper du får den hjelpen du trenger. Klem fra meg [emoji173]

Kontorjobb her - og det går greit foreløpig. Sist gang kom kvalmen 5+6 og da kastet jeg opp døgnet rundt (!) frem til uke 13. Er litt småuggen nå, men ikke begynt å kaste opp ennå. Er 5+4 i dag så veldig spent på om jeg blir like dårlig denne gangen også, for da er det bare å sykemeldes først som sist denne gangen også!

Huff, høres ikke godt nei. Men er godt at du får hjelp så fort og at du slipper å gå rundt helt alene med de tankene..
Masse lykke til og god bedring [emoji173] Stor klem

Heldigvis jobber både jeg og mannen hjemme (han er bonde og jeg driver eget firma) så jeg kan ta ting i tempoet som passer meg :) Litt mindre fjøsarbeid den siste uka pga kvalme, men heldigvis stiller svigerfar opp og hjelper mannen :)

Back
Topp