Jobb?

100% sykmeldt fra i dag, kvalmen blir tidvis avløst av kaldsvette, hyperventilering av kvalmebølgene som kommer, og svimmelhet..

Sist venta jeg altfor lenge med å godta sykmelding, nå ville jeg det selv.

Jobber 100%, men fungerer ikke 100 på jobb hele tiden. Konstant trøtt og uggen hvis jeg ikke har fått spist på ei stund.

Ble sykemeldt 100% i dag. Hadde et par egenmeldingsdager forrige uke, og prøvde meg igjen på jobb igår men måtte løpe på do to ganger. Ikke greit når man har med pasienter å gjøre. Kaster opp hver dag. Foreløpig sykemeldt i to uker, så forlenger jeg den om det er nødvendig :)

Ble nå sykemeldt foreløpig 2 uker. Sliter allerede med bekkenløsning og mye ligamentsmerter å det fungerer dårlig på jobb :/ håper inderlig det er forbigående, for blir jeg verre blir dette et langt vond svangerskap på sofaen

Deler kontor med to andre, så litt slitsomt når jeg er kvalm. Men har heldigvis hatt fri de dagene jeg har hatt det verst.

Er heldigvis som vanlig så lenge jeg får nok søvn [emoji12] Var ikke kvalm sist svangerskap heller og ser ut som jeg slipper unna denne gangen også.

Jobber som lærer med 37 spinnville 7/8 åringer;) Går veldig greit på jobb, men er helt ferdig når jeg kommer hjem.

Er student og jobber på sjukehus ved siden av, er ferdig utdanna sjukepleier om 5mnd! Har ingen planer om å ver vekke fra verken skule eller jobb...føle meg heilt normal, enn så lenge!

Skulle til å spørre dere om det samme. Jeg er en sånn person som tenker at "alt går greit". Jobber også turnus som spl. Kaster ikke så mye opp, bare av og til. Kvalmen kommer i bølger. Mye trøtt og sliten. Men det går jo greit.. samtidig har jeg ingenting å bidra med hjemme. Vet ikke hvor mye jeg skal presse meg?!...

Jobber som frisør og er 50% sykemeldt pga ryggen fra før. Håper jeg kan jobbe 50 en stund til. Sist ble jeg sykemeldt på denne tiden 100% resten av svangerskapet pga hyperemessis og bekkenløsning..

Foreløbig er jeg på jobb, for se hvor lenge det varer :p

På min jobb er det 4 stk inkl meg som er gravide :p vi skal ha i juni, juli, august og september! Skikkelig babyboom :dummy::dummy1::dummy::dummy1:
2 stk har vært sykemeldte fra tidlig av i svangerskapet og er det enda.

Formen er bra. Trøtt på eftan, så det hender jeg må sove litt. Problemet mitt er at jeg er i en jobbsituasjon som ikke fungerer og jeg er i ferd med å gå på en smell. Har ingen mulighet til å sykmelde meg da jeg bare er tilkallingsvikar. Søker på nye jobber og håper det ordner seg veldig fort. Ønsker å tjene opp bra med foreldrepenger.

Jeg jobber 100%. Men har i går og i dag vært hjemme pga en liten blødning (som startet for en uke siden, men tok seg litt opp nå på mandag). Jeg ringte legen mandag, men hun mente det ikke var noe grunn til å være sykemeldt, så jeg har tatt egenmelding. I går var jeg veldig psykisk nede. Har jo mistet 2 ganger på under ett år, - må er jeg redd det går mot en tredje og habituell abort diagnose.. Gråt i nesten hele går, så hadde ikke fungert på jobb. Nå skal jeg på UL torsdag, så tar tre dager nå før jeg får litt svar. Jeg føler på kroppen det er best å ta det litt med ro, men får litt dårlig samvittighet når legen ikke mener det er noen grunn til å være hjemme :(

Jeg jobber 100%. Men har i går og i dag vært hjemme pga en liten blødning (som startet for en uke siden, men tok seg litt opp nå på mandag). Jeg ringte legen mandag, men hun mente det ikke var noe grunn til å være sykemeldt, så jeg har tatt egenmelding. I går var jeg veldig psykisk nede. Har jo mistet 2 ganger på under ett år, - må er jeg redd det går mot en tredje og habituell abort diagnose.. Gråt i nesten hele går, så hadde ikke fungert på jobb. Nå skal jeg på UL torsdag, så tar tre dager nå før jeg får litt svar. Jeg føler på kroppen det er best å ta det litt med ro, men får litt dårlig samvittighet når legen ikke mener det er noen grunn til å være hjemme :(
Huff... Føler veldig med deg. Kjenner jeg blir sint på legen din. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ting som skjer under svangerskapet. Noen bryr seg nesten ikke om små blødninger, noen blir hysteriske ved en nesten usynlig dråpe blod. Man skal ha respekt for alle reaksjoner og møte dette med forståelse og gjøre det man kan for å dempe urolighetene.. Du skal på ingen måte ha dårlig samvittighet for at du er borte fra jobb. Du er den eneste som vet hvordan du har det og hva du orker! Jeg håper virkelig at blødningen ikke skyldes abort, men er noe annet helt uskyldig. Veldig lykke til på ultralyd. Håper alt står bra til. Masse varme tanker og en skikkelig bamseklem fra meg [emoji173][emoji4]

Formen er bra. Trøtt på eftan, så det hender jeg må sove litt. Problemet mitt er at jeg er i en jobbsituasjon som ikke fungerer og jeg er i ferd med å gå på en smell. Har ingen mulighet til å sykmelde meg da jeg bare er tilkallingsvikar. Søker på nye jobber og håper det ordner seg veldig fort. Ønsker å tjene opp bra med foreldrepenger.
Når du er sykemeldt over 16 dager sammenhengende er det NAV som står for utbetalingene. Da regner de et gjennomsnitt av det du har tjent de siste 6 mnd eller noe sånt. Så du får sykepenger om du er syk lenge nok :) det du da får utbetalt teller også når de skal regne gjennomsnitt til foreldrepenger :)

Klem til deg [emoji173] Helt enig med mamma_i_september ang det med legen din.. Den legen viser ikke mye empati og forståelse spør du meg!!
Vet det er vanskelig å ikke få dårlig samvittighet overfor jobben, men helsa di er viktigere [emoji173] Lykke til!! Heier på deg [emoji8]

Back
Topp