Jobb

100% sykemeldt pga bekkenløsning ...

♥♥♥Er i uke 32♥♥♥

Jeg har jobbet 100% hele veien. Men blir spennende å se hvordan det går med jobb igjen fra 13.aug. Formen i løpet av ferien har ikke vært stigende akkurat og jernlagrene mine er så og si tomme så det vurderes intravenøst jern eller blodoverføring :( om tilstanden fortsetter...!

Jobber 100% +. Var veldig spent på hvordan det ville bli etter 3 ukers ferie. Men ser ut som det skal gå greitt:)

I fullt arbeid til bekkenløsninga kom i uke 15-16.. Ble først 100 % sykemeldt, så 90 % (som en aktiv sykemelding der jeg jobbet man, ons og fre i 4 timer hver gang). Men etter å hatt ferie nå en stund blir jeg nokk 100 % sykemeldt da bekkensmertene har forverret seg, er nå i uke 31 + 5.. Ser ingen hensikt med å slite seg helt ut til lillegutt kommer, da alle trenger en frisk mor <3 Selv om jeg helst skulle ha jobbet til the bitter end! :)

Jeg fortsetter med 40% sykemelding nå etter 3 uker ferie, samme som jeg hadde de 2 siste ukene før ferien. Skulle gjerne jobbet fullt, men det går bare ikke hvis jeg ikke skal slite meg fullstendig ut.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har to jobbehelger igjen før permisjon, så blir nok ferie den ene uka og sykemelding den andre helga. Kan ikke være på jobb når vi er så få på, da sliter jeg meg dønn ut og får problemer med å sove :(

Har vært mye frem og tilbake her.. Legen sykemeldte meg 100% i noen uker, også skulle jeg prøve å jobbe igjen. Da det ikke gikk og jeg kom tilbake, ble jeg sykemeldt 100% i to uker.. Så 50% etter det, men bekkenløsningen blir jo bare verre.. Problemet er at legen syns det har vært for tidlig å sykemelde meg helt! Noe jeg syns er helt idiotisk!! Har jeg vondt så har jeg vondt! Vil ikke ødelegge meg selv for resten av livet. I tillegg hadde jeg bekkenløsning med storesøster også, som fyller ett år nå. Så ryggen har ikke hatt noe god tid på seg til å komme seg igjen.
Blir så oppgitt at det halve kunne vært nok!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg også måtte nærmest sitte å "forsvare" at jeg burde ha 100% sykemelding pga bekkenløsning,legen mente jeg burde prøve litt til. Men kjære vene,det er vel strengt tatt jeg selv som kjenner på min egen kropp hvordan den har det,ikke lengen??

Oktober 2014 <3

Jeg hadde i grunnen tenkt å prøve litt til, men da en situasjon oppstod der ingen andre enn jeg var tilgjengelig, måtte jeg håndtere en pasient som var ganske aggressiv mot ei som hadde besøk. Det endte med at han dro knytteneven bak og tok svingslag. Heldigvis var jeg oppmerksom og fikk hoppet unna, men jaggu skremte det meg :p I tillegg er der flere slike pasienter, i tillegg til tunge pasienter som må løftes og jeg får kynnere hele tiden, og er helt ferdig etter jobb. Har også store problem med å bøye meg ned, da det gjør vondt og fører til kynnere, altså sliter jeg med å kle på beboerene. Er bare vikar og, siden jeg akkurat er ferdig sykepleier og det finnes kun vikariat å søke på, så tilretteleggingen er begrenset desverre.

Dere som har vært 100% sjukemeldte en stund, er det mye møter med NAV og arbeidsplassen / sjefen og mye å svare for?

Jeg også måtte nærmest sitte å "forsvare" at jeg burde ha 100% sykemelding pga bekkenløsning,legen mente jeg burde prøve litt til. Men kjære vene,det er vel strengt tatt jeg selv som kjenner på min egen kropp hvordan den har det,ikke lengen??

Oktober 2014 <3
Ja! Er helt klart du som kjenner det på din egen kropp!! Er derfor det er så utrolig frustrerende at noen leger er så himla vanskelig! Det er viktig å ta det med ro med bekkenløsningen, hvis ikke kan det bli et problem resten av livet :-/

Da ble jeg 100% sykmeldt frem til permisjon pga bekkenløsning.. Kjenner selv nå hvor forferdelig sliten kroppen er.. 0 energi å kan sove dagen lang.. Har vell drøyet det litt i lengste laget å kjenne til :p

❤️29 uker❤️

Ble idag 100% sykemeldt fram til permisjonstart. Fått skikkelig bekkenløsning, så det kjennes ut som at hele underlivsregionen min er fyr og flamme. Nå har jeg hangla i en hel uke, og hadde en skikkelig vond og forferdelig helg. Er glad for at legen min tar meg alvorlig. :)

Ble idag 100% sykemeldt fram til permisjonstart. Fått skikkelig bekkenløsning, så det kjennes ut som at hele underlivsregionen min er fyr og flamme. Nå har jeg hangla i en hel uke, og hadde en skikkelig vond og forferdelig helg. Er glad for at legen min tar meg alvorlig. :)
Æsj da :( Så vondt og ekkelt. God bedring!

-Fra appen-

Jeg var 100% sykmeldt første 3 og 1/2 måneder, da kom jeg tilbake på jobb 100% til første juli. Nå er jeg sykmeldt fram til permisjonen. Men jeg stikker innom jobben ofte for å se hvordan det går og signere noen papirer (driver egen butikk sammen med mannen min) Det er fordel å være egen sjef men det kreves mye samtidig:)

Snart må jeg tenke å forbedre meg til lille kommer og ta det helt med ro. Jeg kjenner at jeg blir fort trøtt og har mye ting må ordnes før permisjonen.

Er i full jobb, og satser på å være det frem til permisjon. Var hos fysio i dag og fikk beskjed om at jeg hadde typiske tegn til bekkenløsning:P er helt j......... vondt om dagen.Regner med at jobben tilrettelegger for meg, jeg er heldig som har en jobb hvor de er flinke til sånt:) men blir det mye verre, er nok det å være hjemme best. Tar det som det kommer:)

Oktober 2014 <3

Huff, da hadde jeg bytta lege :(

Sent from my iPad using BV Forum

Har vært mye frem og tilbake her.. Legen sykemeldte meg 100% i noen uker, også skulle jeg prøve å jobbe igjen. Da det ikke gikk og jeg kom tilbake, ble jeg sykemeldt 100% i to uker.. Så 50% etter det, men bekkenløsningen blir jo bare verre.. Problemet er at legen syns det har vært for tidlig å sykemelde meg helt! Noe jeg syns er helt idiotisk!! Har jeg vondt så har jeg vondt! Vil ikke ødelegge meg selv for resten av livet. I tillegg hadde jeg bekkenløsning med storesøster også, som fyller ett år nå. Så ryggen har ikke hatt noe god tid på seg til å komme seg igjen.
Blir så oppgitt at det halve kunne vært nok!!

Legen syns det var for tidlig... Tåpelig. Særlig når du har erfaring fra tidligere svangerskap. Er helt enig i at det er idiotisk!

Høres fælt ut, men godt du har en lege som hører på deg!

Har to jobbehelger igjen før permisjon, så blir nok ferie den ene uka og sykemelding den andre helga. Kan ikke være på jobb når vi er så få på, da sliter jeg meg dønn ut og får problemer med å sove :(

Hvorfor skal du ta ferie hvis du er syk? Det er jo ikke rimelig egentlig. Kan du ikke sykmeldes nå?

Back
Topp