Jobb/utdanning

Jeg jobber som personalkonsulent, men hadde tenkt å starte på barnehagelærer nå i høst. Fikk litt kalde føtter da vi nettopp har kjøpt hus og er så vant med fast inntekt. Til ettertanke tenkte jeg starte neste høst - men nå blir det jo barn hvis alt går bra. Mulig jeg starter i 2021 da! :woot:

Jeg er ferdig utdannet byggingeniør til våren. Var akkurat i prosessen med å søke på jobber, men det tror jeg jeg dropper nå når alle jobbene har oppstart i august 2020 og da er jeg forhåpentligvis opptatt:hilarious:

Er assisterende butikksjef ☺️ Trives veldig i jobben, men venter på å ta neste steget. Vil bli butikksjef en dag. Og vet jeg kommer dit. Men mulig det tar bittelitt lengre tid nå som man er gravid :p

Er sykepleier og jobber på sykehjem. Tungt arbeid både fysisk og psykisk, kraftig underbemannet, men givende. Fremtidige planer er å jobbe på nyfødt intensiv og etterhvert ta master i jordmorfag :Heartred
Gøy! Jeg er sykepleier og jobber på nyfødt intensiv :) Har alltid hatt et sterkt ønske om å bli jordmor, men blir nok værende på nyfødt!

Jeg er sykepleier, og jobber i hjemmesykepleien :happy:

Jeg er student, men vurderer skifte studie. Trives ikke på sykepleien, og ønsker ikke bli sykepleier. Går andre året.

Jeg er student, men vurderer skifte studie. Trives ikke på sykepleien, og ønsker ikke bli sykepleier. Går andre året.
Oi, det høres lurt ut å bytte da ja. Prøv å undersøk på skolen om de har karriererådgivning kanskje? Jeg var litt fram og tilbake i flere år, startet på psykologi, begynte nesten på barnehagelærer, osv, er ikke så lett å vite på forhånd hva en vil trives med.

Oi, det høres lurt ut å bytte da ja. Prøv å undersøk på skolen om de har karriererådgivning kanskje? Jeg var litt fram og tilbake i flere år, startet på psykologi, begynte nesten på barnehagelærer, osv, er ikke så lett å vite på forhånd hva en vil trives med.
Ja, skal ha en samtale nå over nyttår. Er ikke lett å vite på forhånd nei. Sykepleie virker som et fantastisk yrke, og er et interessant fag, bare ikke for meg meg.

Gøy! Jeg er sykepleier og jobber på nyfødt intensiv :) Har alltid hatt et sterkt ønske om å bli jordmor, men blir nok værende på nyfødt!
Åå, så gøy! Det kan jeg forstå, det virker utrolig spennende og fantastisk å jobbe på nyfødt intensiv :love017 Har søkt flere ganger, men ikke fått napp enda. Virker som det er vanskelig å få jobb når en kun har sykehjemserfaring. Gir ikke opp da, kommer meg inn til slutt :joyful: Hvordan var det for deg å få jobb? Har du videreutdanning? :happy:

Åå, så gøy! Det kan jeg forstå, det virker utrolig spennende og fantastisk å jobbe på nyfødt intensiv :love017 Har søkt flere ganger, men ikke fått napp enda. Virker som det er vanskelig å få jobb når en kun har sykehjemserfaring. Gir ikke opp da, kommer meg inn til slutt :joyful: Hvordan var det for deg å få jobb? Har du videreutdanning? :happy:
Det er en helt fantastisk jobb! ❤️ Jeg fikk jobb der som helt nyutdannet faktisk, hadde aldri trodd det. Vi får videreutdanning med full lønn etter hvert også! :) Veldig spennende felt med mye å lære. Har også jobbet på barsel på forhånd, så det hjelper veldig. Liker godt at vi jobber med hele barnet, ikke bare en spesifikk del av kroppen som mange avdelinger gjerne har. Vi får inn de mest premature og spesielle kirurgiske tilfeller. Det er avdelingen som er med i «Helene sjekker inn» :)

Back
Topp