Jeg var jo hjemme fra jobb forrige torsdag pga jeg var forkjøla og virkelig ikke i form. Nå må jeg jobbe inn den dagen fordi det ikke er lov å bruke egenmelding når man er sykemeldt 
Ja ja. Får håpe jeg orker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var jo hjemme fra jobb forrige torsdag pga jeg var forkjøla og virkelig ikke i form. Nå må jeg jobbe inn den dagen fordi det ikke er lov å bruke egenmelding når man er sykemeldt
Hva? Men hvis du var sykemeldt hvorfor var du på jobb? Du kan få legen til å skrive en sykemelding for den dagen det gjelder.. Ingen problem!![]()
Er jo teit at jeg må ta igjen den dagen,men hva skal jeg gjøre da når det ikke er lov å bruke egenmelding?Ja vet det var mulig før,med har dessverre kommet nye regler på det.
Kan selvfølgelig bruke en feriedag også,men det er jo kjipt.
Min lege tilbakedaterer hele tiden!Kanskje din og klarer og se mellom reglene en gang?
Hmm. Rart. Jeg var også endel hjemme utover sykemelding når jeg var 40% sykemeldt pga omgangssyke osv, men ikke fått beskjed om at det ikke er lov.
Kanskje jeg får spørre da.. hadde jeg visst om det hadde jeg spurt legen da jeg var der i dag. Men jeg så det først da jeg kom på jobb,da var det beskjed til meg.
Ifølge nav skal man bruke egenmelding på de dagene man er syk fram til sykemelding og så får man sykemelding fra og med første dag med legekontakt..
Det stemmer at du ikke kan bruke egenmelding i sykemeldingsperioden. Men du kan jo bare ringe legen din da, han er jo fortsatt din lege fram til 1 April.
Joda,det kan jeg. Men skal hun da gi meg en ekstra sykemelding for én dag? Med diagnose forkjølelse?![]()