Jippi.. Not..

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Jeg var jo hjemme fra jobb forrige torsdag pga jeg var forkjøla og virkelig ikke i form. Nå må jeg jobbe inn den dagen fordi det ikke er lov å bruke egenmelding når man er sykemeldt :(
Ja ja. Får håpe jeg orker.

Jeg var jo hjemme fra jobb forrige torsdag pga jeg var forkjøla og virkelig ikke i form. Nå må jeg jobbe inn den dagen fordi det ikke er lov å bruke egenmelding når man er sykemeldt :(
Ja ja. Får håpe jeg orker.

Hva? Men hvis du var sykemeldt hvorfor var du på jobb? Du kan få legen til å skrive en sykemelding for den dagen det gjelder.. Ingen problem! :)

Hva? Men hvis du var sykemeldt hvorfor var du på jobb? Du kan få legen til å skrive en sykemelding for den dagen det gjelder.. Ingen problem! :)

jeg er 50% sykemeldt så jeg jobber bare 2 dager i uka. Man får ikke tilbakedatert sykemelding :(

Åh.. Men da ville jeg snakket med legen ang det å ta igjen dager.. Merkelig, ikke hørt om det før..

Min lege tilbakedaterte.. Men det er sikkert kommet nye regler på dette, vet det var snakk om for en stund siden..

Ja vet det var mulig før,med har dessverre kommet nye regler på det.
Kan selvfølgelig bruke en feriedag også,men det er jo kjipt.

Min lege tilbakedaterer hele tiden!:) Kanskje din og klarer og se mellom reglene en gang?

Hmm. Rart. Jeg var også endel hjemme utover sykemelding når jeg var 40% sykemeldt pga omgangssyke osv, men ikke fått beskjed om at det ikke er lov.

Hmm. Rart. Jeg var også endel hjemme utover sykemelding når jeg var 40% sykemeldt pga omgangssyke osv, men ikke fått beskjed om at det ikke er lov.

Å?
Da jeg kom på jobb i dag fikk jeg nemlig beskjed om at jeg skylder en vakt pga jeg var syk på torsdag :(

Kanskje jeg får spørre da.. hadde jeg visst om det hadde jeg spurt legen da jeg var der i dag. Men jeg så det først da jeg kom på jobb,da var det beskjed til meg.
Ifølge nav skal man bruke egenmelding på de dagene man er syk fram til sykemelding og så får man sykemelding fra og med første dag med legekontakt..

Gjort det der selv :/ men fikk lov å Skeie sjukt barn melding ...

Kanskje jeg får spørre da.. hadde jeg visst om det hadde jeg spurt legen da jeg var der i dag. Men jeg så det først da jeg kom på jobb,da var det beskjed til meg.
Ifølge nav skal man bruke egenmelding på de dagene man er syk fram til sykemelding og så får man sykemelding fra og med første dag med legekontakt..

Det stemmer at du ikke kan bruke egenmelding i sykemeldingsperioden. Men du kan jo bare ringe legen din da, han er jo fortsatt din lege fram til 1 April.

Joda,det kan jeg. Men skal hun da gi meg en ekstra sykemelding for én dag? Med diagnose forkjølelse? :confused:

Ja? Er jo bare og si at du må har fått beskjed om at du må jobbe inn en dag, og at du ikke orker det. Hun må jo ha en løsning til deg.

Back
Topp