Jernmangel

Svisker bruker jeg kun på babyene , jeg kan ikke fordra svisker :p så jeg har holdt meg til å ta jern 3-5 ganger i uka isteden. Stinker av fisen også . Og jeg klarer ikke tanken på dritemiddel. Og angst for hemoroider. Så det er ikke bare bare hehe
Tørkede aprikoser har samme effekt som svisker, hvis det faller bedre i smak. Tror det gjelder det meste av tørket frukt...

Tørkede aprikoser har samme effekt som svisker, hvis det faller bedre i smak. Tror det gjelder det meste av tørket frukt...
Ja ,stemmer jeg kokte og brukte stavmixer på både aprikos og svisker til ungene her. Jeg kan jo ikke fordra slikt:(

Lå på 9 i ferritin, så har fått utskrevet noe jerntabl. men skal jo gå 2 timer fra jeg tar de til jeg får spise! Jeg sulter ihjel....

Lå på 9 i ferritin, så har fått utskrevet noe jerntabl. men skal jo gå 2 timer fra jeg tar de til jeg får spise! Jeg sulter ihjel....
Såpass! Det har ikke jeg tenkt på... :eek: Jeg svelger de med appelsinjuice på mårran før frokosten. Går bare noen få min før jeg spiser frokosten da... får se hva neste prøve sier :p

Har vært blodgiver i mange år, og anbefaler dere som på ta jern om å ta de på kvelden med er glass jus for best mulig uttelling. Jeg hadde ikke greid å vente to timer med å spise på morningen [emoji23][emoji85][emoji173]️

Back
Topp