Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tar jern iblant, men ikke hver dag, for da blir det helt stopp i systemet! Hadde lave jernlagre i begynnelsen, men da var jeg veganer. Nå spiser jeg kjøtt hva gjør man vel ikke for sine små! Er vel moralsk riktig å bytte navn her nå..
Det syns jeg du ikke trenger med mindre du skal fortsette å spise kjøtt resten av livet.
Jeg går på de samme! Så rart at du er i grenseland på 16? Første kontroll hos legen var jeg på rundt 12-13 og da sa legen til meg at jeg hadde et fint jernlager!!?? Og ikke nødvendig å ta tillegg!? Nå er jeg på 9 og er jo dødstrøtt hele tida. Hår gått på de i 2 uker uten å merke noe særlig forskjell- tar hver dag! Håper det hjelper selv om avføringa er svart og hard
Er veldig få kvinner som ligger noe høyere enn 60 da, pga vår mndl, så sikkert mer riktig det for bare kvinner men skal være en del høyere før det er skadelig da
Jeg ga nesten bort det jeg hadde før jeg ble gravid med storebror, men har ikke fått så mye høyere på tross av såvidt ingen mens og ikke gitt på 2,5 år men det er sikkert forskjell på hvor godt kroppene våre tar opp jern, og hvor flink man er til å ta jern (tok bare noen dager hver gang jeg ga blod og glemte resten )Har alltid hatt lavt jernlager, men på første kontroll lå det faktisk på 63! Hjelper nok at jeg knapt har hatt mensen siden forrige fødsel og at jeg ikke har gitt blod på to år!
Jeg ga nesten bort det jeg hadde før jeg ble gravid med storebror, men har ikke fått så mye høyere på tross av såvidt ingen mens og ikke gitt på 2,5 år men det er sikkert forskjell på hvor godt kroppene våre tar opp jern, og hvor flink man er til å ta jern (tok bare noen dager hver gang jeg ga blod og glemte resten )
Oi, merkelig men bra for deg da kanskje du svelga en jernklump som hoppa rett over i beinmargen dinJeg tålte ikke jerntablettene, så tok de aldri. Så ikke så veldig rart at jeg hadde lavt lager. Fikk nesten sjokk når jeg hørte verdien på første svangerskapskontroll. Aldri hatt over 10 før.
Det kan hende!! Jeg veit bare at jeg hadde lavt og det lå på 9...Du blander ikke blodprosent og jernlager da? Begge blir påvirket av hvor mye jern du får i deg. Blodprosent på 12-13 er bra, men det er et lavt jernlager.