Er forresten ikke plaget noe særlig med munntørrhet, bortsett fra om morgenen men jeg sover med munnen åpen så ikke så rart jeg tørker ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ka bytta du te? Går og på hemofer å får ikje opp verken jernlager eller blodprosent. Hb var for 1 uke siden 9,1 å 2 uker før d 11,8 så syker fort. Jer tar hemofer 3 ganger dagen å føler ikke d hjelper noe.Jeg begynte på jerntilskudd i begynnelsen av desember. Jordmor sa at hb bør ligge over 11 på gravide. Med meg var den da 10. Dette var altså HB, eller blodprosent da, jernlageret vet jeg ikke verdien på. Nå har den sunket til 8,7 til tross for jeg har gått på jern i en mnd.
Så jeg ble bedt om å bytte merke (Gått på Hemofer til nå) og spise mer jernrik mat som grønne grønnsaker og rødt kjøtt, c-vitaminer(hjelper til med opptak av jern) og grove kornprodukter. Føler jeg allerede spiser jernrik kost da men.
Jeg har siste ukene blitt mye mer trøtt og slapp, og har oftere hodepine enn ellers (vet ikke om det har noe sammenheng men?)
Skal begynne på Niferex i dag. Fikk høre i går at hemofer bare vedlikeholder og ikke øker jern. Så sikkertclurt av deg også å ta en annen type! Og ta c-vitamin eller appelsinjuice vedsiden av jern for å bedre opptaket et annet tips var også å ta jern en stund før eller etter måltidet for å få bedre opptak.Ka bytta du te? Går og på hemofer å får ikje opp verken jernlager eller blodprosent. Hb var for 1 uke siden 9,1 å 2 uker før d 11,8 så syker fort. Jer tar hemofer 3 ganger dagen å føler ikke d hjelper noe.
Har også veldig lav b12 å fått 3 vaksiner på 2 uker nå. Hjelper lite føler jeg.
Er forresten ikke plaget noe særlig med munntørrhet, bortsett fra om morgenen men jeg sover med munnen åpen så ikke så rart jeg tørker ut
11,5 er ikke lavt hos gravide. Den skal ligge på 11. Og du må for all del ikke ta jerntbl uten å ha fått råd om det fra lege. For nye jern i kroppen tykner til blodet ditt og kan være skadelig for deg og babyen. Kan tettnes i morkaka.
Husk å mål verdier i blodet også.
Greit å sjekke opp ja, men kan jo være snakk om forskjellige prøver. Kanskje du snakker om Jernlager og vi om HB/blodprosent. Sistnevnte skal hvertfall ligge på 11. Jernlager vet jeg ikke noe om. Men dette vil nok legen gi et godt svar påTusen takk for kloke ord! Ringte legen igjen i dag for å dobbelsjekke- hun skulle ringe meg opp igjen i morgen. Jordmor følte jeg ikke kunne si meg det ene eller det andre :-S
Greit å sjekke opp ja, men kan jo være snakk om forskjellige prøver. Kanskje du snakker om Jernlager og vi om HB/blodprosent. Sistnevnte skal hvertfall ligge på 11. Jernlager vet jeg ikke noe om. Men dette vil nok legen gi et godt svar påTusen takk for kloke ord! Ringte legen igjen i dag for å dobbelsjekke- hun skulle ringe meg opp igjen i morgen. Jordmor følte jeg ikke kunne si meg det ene eller det andre :-S