Jenter og topp

Hjerterdame

Glad i forumet
Hei!

Når begynte jenta di å bruke topp?

Eller,når tenker du det er greit å begynne med det? Hvorfor/hvorfor ikke?
 
Når dem begynner, og få litt pupper som trenger det.
Mener jeg selv var 12-13 år da.
Setter ikke noe alder, men tar det når behovet melder seg.
 
Hun begynte med sportstopper i høst, da var hun 11 og begynte så smått å få pupper. Ikke fått bruke bikinitopper og lignende før nå når hun faktisk har behov for det.
Jeg mener jenter seksualiseres for mye og alt for tidlig og vil ikke være en del av det. Hun får heller ikke gå ut med sminke, men sitter selv på rommet og prøver ut og diller. Heldigvis er hun/vi i et slikt miljø hvor dette presset ikke er for stort.
 
Jentene mine kommer til å få bruke topp når de begynner å få bryster. Før det er jo behovet ikke der. Jeg fikk det tidlig, da jeg var 11 år og fikk også mens da jeg var 11 år og noen mnd. Så var tidlig utviklet. Ungene mine bruker badedrakt og får bikini når det trengs.
 
Min på 10 år har nettopp fått noen topper. Hun begynner å få litt antydninger til pupper. Ingen bh enda. Topper ser jeg ikke problemet med. Flere av jentene i hennes klasse bruker det.
 
Begynte med det når hu var rundt 9 tror jeg. Hu er i dag 12 år. Bruker bher i samme str som meg nå gitt. Brukt det helst de to siste årene. Så de toppene bruker lillesøster nå på 7 år innimellom. Men de er for store for hu enda da [emoji12]
 
Er topper en slags BH? For meg er topp en vanlig overdel. Som en t-skjorte eller singlet. Jeg har tydeligvis ikke terminologien på plass :)

Hilsen mamma til tre år gammel jente som har noen år å lære dette på :p
 
Altså topp som i under singletten?[emoji23]

Frøkna her begynte når hu var 7, har spurt om sin første bh nå[emoji23] hu blir 10 til sommeren
 
Er topper en slags BH? For meg er topp en vanlig overdel. Som en t-skjorte eller singlet. Jeg har tydeligvis ikke terminologien på plass :)

Hilsen mamma til tre år gammel jente som har noen år å lære dette på :p
Jeg tolka det som en slags det i dette tilfellet etter å lese innleggene, men tenkte egentlig en vanlig overdel selv ja [emoji14] Unga selv kalte det vel "bh" da når de var mindre. For det var jo stas med noe sånt da. Nå har jo eldste ordentlige bher da. Så hu skjønner veldig godt forskjell nå da [emoji23]
 
Typisk slike tenker jeg.
11e986aac0b128a24a072aaf97278b7e.jpg
 
Hun fikk da hun var 7. Ble ufattelig glad. Virket som om det var populært blant jentene på skolen :p
 
9 åringen vår begynte med det i vinter. Da var det kun henne og ei til som ikke hadde, av alle jentene i klassen..

Jeg synes jo det er tull når de ikke har antydning til bryster, men viktig å følge med i tiden - og det var tydeligvis "tiden" [emoji1]
 
Er topper en slags BH? For meg er topp en vanlig overdel. Som en t-skjorte eller singlet. Jeg har tydeligvis ikke terminologien på plass :)

Hilsen mamma til tre år gammel jente som har noen år å lære dette på :p

Tenkte det samme[emoji23]
 
Mine var vel 9/10 år. Da begynte de å klage på at det var ubehagelig når klærne gnisset borti brystvortene, og da var det greit å løse det på et vis.
 
Tenker det spørs veldig på barnet. Jeg fikk når jeg begynte på skolen fordi det var noe alle jentene hadde, vi tenkte ikke over at det normalt brukes for å støtte pupper. For oss var det bare en "liten topp" vi hadde under t-skjorten. Men vanlig BH fikk jeg ikke før ungdomsskolen. Fikk dog ikke pupper før nå i graviditeten :p

Så vi tenker bare se det an. Jeg ser forøvrig ikke problemet med at små barn bruker badedrakt eller todelt bikini. Bør være opp til hver enkelt.
 
9 åringen vår begynte med det i vinter. Da var det kun henne og ei til som ikke hadde, av alle jentene i klassen..

Jeg synes jo det er tull når de ikke har antydning til bryster, men viktig å følge med i tiden - og det var tydeligvis "tiden" [emoji1]

Det var veldig pop i jentegjengen her også[emoji23] spesielt trenings bh[emoji23]
 
Back
Topp