Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mie har vi også tenk på til en eventuell datter i framtiden! Superfint navnMine favoritter for tiden når det kommer til jentenavn er Mie, Oline og Othilie. Synes Olivia også er veldig fint![]()

Synes du Ørjan og Bjørn er likt? Synes ikke jegJentenavn er da vel ikke noe problem? Jeg riiiver av mg håret får vi gutt
Ser ut til at vi kommer til å kalle opp etter en av oldemødrene på farssiden til mini om det blir jente.
Ene Oldemora heter Elfrid - og da tenker jeg Fride...
Andre Oldemora heter Aud Karoline - og da tenker vi Kine (KaronINE)
Har et mellomnavn til hvert av de, men mellomnavnet er det vi holder litt tettere inntil brystet, det gjorde vi sist også![]()
Synes både Fride og Kine passer sammen med Anja, som vi har fra før![]()
Blir det gutt derimot.. da..! På farssiden til barna er det mye "Jan" (Anja har jo de bokstavene i navnet sitt også)... Og det hadde vært litt morsomt å fått det enda litt videre da.. Så vi har tenkt Ørjan.. Meeeeen, så tenker jeg at det er likt Bjørn, som er navnet å en i min familie som jeg ikke vil at barnet skal forbindes med... Så, der står jeg litt fast gitt![]()
Synes du Ørjan og Bjørn er likt? Synes ikke jegØrjan er fint da
Bjørn; ikke fullt så fint synes jeg
![]()
Vel, direkte likt er det vel kanskje ikke, men det er jo ikke mange bokstavene som skiller navnene, er vel heller det jeg menerGodt å høre at du ikke ser likheten på samme måte som meg - blir kanskje litt låst i at han som faktisk heter Bjørn i dette, skal få et inntrykk av navnevalget han ikke skal
Ørjan, er som du sier - et fint navn
![]()
Enig med Jubbu. Men skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har det sånn med noen av jentenavnene jeg liker. Linnea=Linn, Hermine=Herman. Lol. Skal ikke være lett![]()
Lett nei![]()
Navn er jo ikke "bare på gøy", det ER faktisk ramme alvor - for det er noen som skal leve med navnet HELE LIVET! Det er viktig at det stemmer, både for barnet sin del, og for foreldrene...![]()
Enig! Med førstemann var det såå enkelt, og navnet føltes rett uten den minste tvil. Har dere andre hatt det sånn? Har dere måttet tygge litt på navnene før det føltes helt rett?