Jentenavn-tråd :)

Jeg er så glad i Erle og Ellie ❤
 
Hva med nadia eller Diana eller Elina!
 
Jenta mi heter Elie... Nå er jeg veldig usikker hva lillesøster skal hete, men liker Julia, Thilde, Eline og Elle da ....
 
Uff, navn er fryktelig vanskelig!

Jeg jobber jo i barnehage og her får man jo lett et forhold til navnene. Som da mannen min lurte på hva jeg syntes om Nora. Da klarte jeg ikke la vær å tenke at jenta vår blir en obsternasig, oppmerkshetskrevende og irriterende jente. Men navnet er jo egentlig veldig fint :(

Mine foreldre ga meg dobbeltnavn da jeg ble født, to av navnene som lå på topp ti på begynnelsen av 80- tallet :) Takk takk :) Har heldigvis aldri hatt så mange i klassene mine oppgjennom som har hett det samme som meg.

Merker ofte hvilke navn som er populære. Et år fikk vi tre Linnea'er inn i bhg, men vi har ikke hatt noen med navnet etter det. Noen navn har vi hvert år, eller annethvert år: f.eks. Herman og Jonas :)
 
Jeg liker gaaaamle navn :) Om det blir jente har jeg funnet fire navn bakover i slekten som jeg tygger på; Aase, Elin, Valdis og Magna :)

Jeg synes det er superspennende å finne gamle navn fra slekta :) Jeg fant navnet "Kristofine" på 1800-tallet, men det passer så dårlig med Guttorm ;)

Egentlig håper jeg på gutt, ettersom jeg og sambo er MEGET uenig om jentenavn :p
 
Smart med to navn men føler at det alltid bare blir brukt det første navnet :(
Vi bruker nok mest Thea , men da kan de velge litt selv når de blir større.. Emma var ei som het i slekta til gubben og min beste bestemor som døde for en del år siden het Lilly Sofie .. Første frøkna er ikke kalt opp etter noen
 
Jeg liker gaaaamle navn :) Om det blir jente har jeg funnet fire navn bakover i slekten som jeg tygger på; Aase, Elin, Valdis og Magna :)

Jeg synes det er superspennende å finne gamle navn fra slekta :) Jeg fant navnet "Kristofine" på 1800-tallet, men det passer så dårlig med Guttorm ;)

Egentlig håper jeg på gutt, ettersom jeg og sambo er MEGET uenig om jentenavn :p
Så mange fine navn! og ekstra kjekt at de mest sannsynligvis slipper å dele navnet med 25000 andre i norge ;) Vår lille tuppe heter Hildegunn etter min mormor :)
 
Har funne navn til jenta vår nå. Hun skal hete Una <3


<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13
 
Veldig vanskelig med navn.. Har en datter på snart fem år som heter Ovédie. Sambo ville at hun skulle hete Linnea, men vi har begge foreldre poppisnavn fra 70 tallet. Fikk heldigvis overtalt han. Hun er oppkalt etter sin oldemor og det er kun 22 stk som har navnet Ovédie i Norge.. Nå begynner det vanskelige igjen siden hun skal bli storesøster. Må Jo ha et navn til da som passer med hennes navn. Om det blir jente så tenker jeg litt på Abelone, Hennie, Nadine, Othilie (men blir Jo veldig likt storesøster), Bernadine..
 
Synest Thea Emilie er så fint!
Ja, det er fint, men har en sønn som heter Emil Andre, så føler det kan bli litt merkelig med Thea Emilie.. Emil Andre og Thea Emilie liksom ?! .. æh. + sambo har et søskenbarn som heter Emilie så han er ikke så gira på det navnet... :/
 
Ja, det er fint, men har en sønn som heter Emil Andre, så føler det kan bli litt merkelig med Thea Emilie.. Emil Andre og Thea Emilie liksom ?! .. æh. + sambo har et søskenbarn som heter Emilie så han er ikke så gira på det navnet... :/

Thea Sofie
Thea Marie
Thea Lovise
Thea Elise
Thea Johanne
Thea Celine
Thea Josefine

Noen forslag bare :)

Redigert: Ups, så ikke at dette var inn under et terminforum :) Sniker vist litt her jeg ;)
 
Emilie ee veldig fint også..mem aæskjønner tanken..men om begge virkelig er glad i et navn så ikke nøl.

Vilja/Lilja, Emine, Ronja, Mie, Nicoline, Amelia, Thilde ..er noen jeg kom på nå.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp