Jeg har da ikke skrevet at ingen barn på under 5 kan lese, mitt barn på 5 leste selv altså trakk sammen ord, jeg kaller ikke det å lese. For lese er å kunne forstå meningen og gjenfortelle etterpå hva det stod Og meningen med ordene. Så det er stor forskjell på å lese og LESE, altså det å lese meningen med ordene, tenke at her mener de at gutter ikke kan leke med denne leken. Jeg tror ikke så veldig mange barn er der, det tar tid å komme ditt i lesing og vi voksene kan lese en tekst uten å lese den. Om du skjønner hva jeg prøver å komme frem til her [emoji28]
Mener du at når jenta ønsker seg dukke til jul så skal vi kjøpe en leke som er bil eller noe for å ikke presse på kjønnsrollene?
Her har jeg en jente som har vokst opp med «gutteleker», men det ble brukt dukka til storebror ol for det var det som var interessant.
Jeg synes det er veldig dumt at barn ikke skal få leke med det de vil for da er de presset inn i kjønnsrollene. Vi må ikke ta sånn av!
Mine gutter har fått dukker til jul, kjøpt seg prinsessekjoler for egne penger og drar i barnehagen med kjoler. Men jeg har ikke kjøpt dette om de ikke ønsket seg det. De må få lov å være seg selv og ja det er forskjell på gutt og jente, ikke bare tissen

Vi bør respektere forskjellene våre også.
Om vi voksene bare er vanlig rundt barna våre så er dette ett ikke problem, rosa er verken jente eller gutt, og blå er ikke gutt.
Starte med seg selv isteden for å henge seg opp i hva som skrives i blad.
Jeg er mer opptatt av at det reklameres mot barn enn at det står gutt og jente lego,
reklame mot barn bør ikke finne sted [emoji4]